TVP ABC liderem rynku telewizyjnego wśród dzieci
Zdecydowanym liderem oglądalności w segmencie kanałów dziecięcych w maju br. była stacja TVP ABC. Największym wzrostem w zestawieniu pochwalić się mógł kanał TOP KIDS. Z kolei najwięcej straciła stacja Da Vinci - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.
Wśród dzieci mających od 4 do 12 lat pierwsze miejsce w gronie wszystkich stacji telewizyjnych w Polsce w maju 2019 roku zajęło TVP ABC. Udział tego kanału w rynku telewizyjnym względem maja 2018 roku zmniejszył się o 19,12 proc. i wyniósł 10,05 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, udostępnionych portalowi Wirtualnemedia.pl przez Mediacom.
Z trzeciej na drugą lokatę awansował TVN. Jego udział jednak zmniejszył się o 0,69 proc. do 8,03 proc.
Podium uzupełnia Polsat, którego udział spadł o 2,45 proc. do 8 proc. Przed rokiem stacja ta była wiceliderem.
Tuż za podium uplasował się Puls 2. Kanał ten zanotował wzrost udziału o 1,86 proc. do 7,36 proc. Puls 2 to naziemna stacja, która nadaje wielogodzinne pasmo dla dzieci i ich rodziców.
Oczko niżej znalazł się Nickelodeon, którego udział poszedł w dół o 19,76 proc. do 4,98 proc.
W pierwszej dziesiątce rankingu uplasowały się jeszcze takie stacje dziecięce, jak: Cartoon Network (3,37 proc. udziału; wzrost o 12,82 proc.) i Nick Jr (3,32 proc. udziału; + 0,21 proc.).
0,006 proc. udziału zanotował TOP Kids, którego wynik zwiększył się o 500 proc. - najbardziej wśród stacji dziecięcych.
Z kolei największy spadek wśród kanałów dziecięcych zanotował kanał Da Vinci - było to 58,52 proc. do 0,06 proc.
Jak wygląda ranking oglądalności segmentu kanałów dziecięcych wśród wszystkich widzów (4+)? Tutaj też zdecydowanym liderem w maju 2019 roku była stacja TVP ABC. Jej średni udział wyniósł 1,20 proc. Zmniejszył się on o 12,13 proc.
Drugi był Nickelodeon (0,48 proc.; - 19,97 proc.). Podium uzupełnia Nick Jr (+ 8,65 proc. do 0,34 proc.).
Dołącz do dyskusji: TVP ABC liderem rynku telewizyjnego wśród dzieci
Zaskakujący jest sukces TVN, który na co dzień ( z wyjątkiem okazjonalnych edycji Masterchefa i talent show) w ogóle nie emituje dla dzieci. To dopiero cud!
bo oglądają z rodzicami