SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

2,36 mln widzów fazy grupowej Euro 2020 w TVP, hitami mecze Polaków (szczegółowe dane)

Wszystkie mecze fazy grupowej Euro 2020 w kanałach Telewizji Polskiej śledziło średnio 2,36 mln osób. Największą publiczność gromadziły spotkania w TVP1, które śledziło 2,46 mln widzów. W TVP2 było to 1,11 mln, w TVP Sport - 654 tys., a w TVP 4K - 48 tys. - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.

W okresie od 11 do 23 czerwca 2020 roku odbyła się faza grupowa meczów Mistrzostw Europy w piłce nożnej 2020. Impreza miała mieć miejsce rok temu, ale z powodu pandemii COVID-19 została przeniesiona na 2021 rok.

Wyłączne prawa do pokazywania wszystkich pojedynków piłkarskich rozgrywek w naszym kraju posiada Telewizja Polska, relacjonując je w TVP1, TVP2, TVP Sport oraz TVP 4K. Publiczny nadawca mecze nadaje także online.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę

Średnia widownia wszystkich meczów pokazanych w TVP1 lub TVP2 wyniosła 2 mln osób (mecze w Jedynce miały 2,46 mln widzów, a spotkania w Dwójce - 1,11 mln). Przełożyło się to na 18,61 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów, 20,82 proc. w grupie komercyjnej 16-49 oraz 19,94 proc. w grupie 16-59 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, do których dotarł portal Wirtualnemedia.pl.

Na antenie TVP Sport pokazane spotkania oglądało 654 tys. osób, co dało tej stacji odpowiednio 6,20 proc., 7,03 proc. i 6,84 proc. udziału.

Z kolei w TVP 4K wszystkie pojedynki oglądało dodatkowo 48 tys. osób, co dało tej stacji odpowiednio 0,44 proc., 0,68 proc. i 0,62 proc. udziału.

Przynajmniej przez 1 minutę każdy z poszczególnych meczów oglądało średnio 4,86 mln widzów w 4+ na głównych antenach, 1,74 mln w stacji sportowej oraz 262 tys. w kanale 4K.

Fazę grupową oglądało 2,36 mln widzów w telewizji

Łączna widownia analizowanych pojedynków na różnych antenach (w zależności od meczu - każde spotkanie oglądać można było jednocześnie na jednej, dwóch lub trzech stacjach) wyniosła 2,36 mln osób (21,78 proc., 24,68 proc. i 23,64 proc. udziału).

W okresie od 11 do 23 czerwca najchętniej oglądanym meczem Euro 2020 było zremisowane spotkanie Hiszpania-Polska, które w TVP1, TVP Sport i TVP 4K 19 czerwca o 21.00 śledziło 8,52 mln widzów.

Na drugim miejscu znalazł się rozegrany cztery dni później mecz pomiędzy Polską, a Szwecją, który na tych samych stacjach śledziło 8,42 mln osób. Podium uzupełnia przegrane spotkanie Polaków ze Słowacją z 14 czerwca, które śledziło 7,52 mln osób.

Jak wynika z danych Nielsena, przynajmniej przez 1 min chociaż fragment jednego z meczów Polaków w telewizji śledziło 19,89 mln widzów.

- Mecze piłkarskie, zwłaszcza narodowej drużyny na sportowych arenach Europy  i  świata, to hity telewizji, przyciągające w jednym czasie przed ekrany miliony widzów. Tak też było w  fazie grupowej tegorocznych mistrzostw. Niewątpliwie jednak obecny turniej różni się od poprzedniego: nowa formuła z większą liczbą drużyn, limity osób na stadionach, mecze rozgrywane w wielu miastach - mówi Krzysztof Nożyński, client senior executive w Nielsen Media.

W samej TVP1 największym zainteresowaniem cieszył się pojedynek Polski ze Szwecją, który oglądało średnio 7,87 mln osób. W TVP2 do 23 czerwca hitem był mecz Portugalia-Niemcy, który miał 2,45 mln widzów.

Na antenie TVP Sport do tej pory najchętniej oglądany był mecz między Hiszpanią a Polską, który śledziło 1,45 mln osób. Z kolei w TVP 4K hitem był mecz Szwecja-Polska - 167 tys. widzów.

Reprezentacja Polski po przegranym meczu ze Szwecją nie zakwalifikowała się do fazy pucharowej Euro 2020. Nasza Drużyna zajęła czwarte (ostatnie) miejsce w swojej grupie (E).

Dołącz do dyskusji: 2,36 mln widzów fazy grupowej Euro 2020 w TVP, hitami mecze Polaków (szczegółowe dane)

5 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Marek
Oglądalność jest fatalna. Spadki w porównaniu z poprzednim Euro ogromne. TVP kupiło prawa do tego turnieju za wielkie pieniądze, przelicytowali parę lat temu Polsat. Przyniesie im to na pewno kilkadziesiąt milionów złotych strat.
1 0
odpowiedź
User
Kamys
Te wyniki dobitnie pokazuja jak wiele widzow oglada mecze w apce tvp wp pilovie upc go i tego typu aplikacjach a widownia ta nie jest wliczana do panelu. Ba ja sam zobaczyl wiekszosc meczy wlasnie przez apke tvp. A skad sadze ze wiele ludzi taki robi ? Chociazby po ilosci reklam. Jak euro sie zaczynalo lecialy dwie reklamy. Dzis juz czesto po siedem. Ladna pogoda ludzie ogladaja nie bedac w domu a i w pracy czesto leci gdzies w tle by sluchac
0 1
odpowiedź
User
no mercy
Wygląda na to, że w Nielsenie ciągle pracują rodziny tych, którzy na potrzeby Trybuny Ludu i Żołnierza Wolności "liczyli" wiernych na pielgrzymkach papieża JPII do Polski.
0 0
odpowiedź