„Big Music Quiz 2” ogląda 882 tys. widzów. TVP1 stacją trzeciego wyboru
Prowadzony przez Sławomira Zapałę drugi sezon programu „Big Music Quiz” po trzech tygodniach emisji w TVP1 ogląda średnio 882 tys. widzów, o 800 tys. osób mniej niż początek pierwszej edycji pokazywany w TVP2. Produkcja daje jedynce trzecie miejsce w rynku telewizyjnym.
Drugi sezon muzycznego show „Big Music Quiz” na antenie TVP1 oglądać można w piątki o godz. 21.30, począwszy od 14 września br. Średnia widownia trzech pierwszych odcinków cyklu wyniosła 882 tys. osób, co przełożyło się na 7,65 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów, 7,08 proc. w grupie komercyjnej 16-49 oraz 7,28 proc. w grupie 16-59 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
Największą popularnością do tej pory cieszył trzeci odcinek nowego sezonu produkcji - zgromadził on przed telewizorami 1,11 mln oglądających. Pierwszy odcinek obejrzało 996 tys. osób, a trzeci - 542 tys. (pokazany wyjątkowo o 22.30).
Dla porównania, średnia widownia trzech pierwszych odcinków pierwszej edycji cyklu, pokazywanego wiosną br. w TVP2 w niedziele o godz. 20.05, wyniosła 1,60 mln osób, co przełożyło się odpowiednio na 9,34 proc., 9,23 proc. oraz 8,94 proc. udziału. Oznacza to, że „Big Music Quiz” stracił 800 tys. oglądających.
Telewizja Polska w marcu br. w trybie nagłym zdecydowała się przenieść muzyczne show do TVP1. Odcinki „Big Music Quiz” pokazywane na tej antenie w okresie od 6 kwietnia do 25 maja br. (w piątki o 21.35) miały gorsze wyniki - śledziło je 1,09 mln osób (odpowiednio 8,60 proc., 8,58 proc. oraz 8,44 proc. udziału).
TVP1 w paśmie nadawania nowego show zajmuje trzecie miejsce w rynku telewizyjnym wśród tzw. „wielkiej czwórki”. Liderem w tym paśmie jest TVN, który emitując wtedy filmy fabularne, osiąga 9,61 proc. udziału. Drugi jest Polsat (gł. „Lepiej późno niż wcale”; 8,13 proc.), a czwarta - TVP2 (gł. „Rodzinka.pl”; 6,56 proc.).
Taka sama jest kolejność stacji wśród widzów w grupach 16-49 i 16-59.
Program „Big Music Quiz” oparty jest na francuskim formacie „Le Grand Blind Test”. Producentem show jest Endemol Shine Polska. W każdym odcinku rywalizują ze sobą dwie czteroosobowe drużyny, złożone z aktorów, wokalistów i celebrytów. Rywalizują oni w rozpoznawaniu tytułów piosenek oraz odpowiadaniu na pytania dotyczące np. ciekawostek związanych z muzyką, polskich artystów czy popularnych płyt muzycznych
Gospodarzem muzycznego show jest Sławomir Zapała, aktor i piosenkarz, znany z wylansowania przeboju „Miłość w Zakopanem”.
Udział TVP1 w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów w 2017 roku wyniósł 9,59 proc.
Dołącz do dyskusji: „Big Music Quiz 2” ogląda 882 tys. widzów. TVP1 stacją trzeciego wyboru