Oferta platformy N zastąpi pakiety telewizyjne TP
Na rynku debiutuje wspólna oferta Telekomunikacji Polskiej i platformy N. Od 9 czerwca br. abonenci internetu TP mogą dokupić pakiety platformy N, której oferta zastąpi docelowo dotychczasowe płatne pakiety telewizji TP.
Wprowadzenie łączonej oferty to efekt porozumienia zawartego przez Grupy TP i Grupę TVN w październiku br. (więcej na ten temat). Dzięki umowie, klienci Neostrady TP otrzymają możliwość zakupienia specjalnie dla nich przygotowanego pakietu Witaj HD (liczy w sumie 20 kanałów, w tym 8 w jakości HD) oraz standardowej oferty N składającej się z trzech pakietów promocyjnych: Świat HD, Film HD i Full HD. Wszyscy klienci, którzy skorzystają z łączonej oferty otrzymają rabat wynoszący 6, 10 lub 18 zł miesięcznie. Abonenci N z kolei będą mogli dokupić do swojej oferty internet od TP, na początek będzie to mobilny internet Orange Free (z pakietami danych nawet do 20 GB), a potem Neostrada.
Oferta cenowa łączonej oferty TP i N
Dostęp do platformy N oferowany będzie klientom TP zarówno przez satelitę jak i przez IPTV. W ramach IPTV oferta N z kanałami HD dostępna będzie dla tych klientów, którzy są podłączeni do sieci ADSL o przepustowości co najmniej 9 Mb/s. Jak mówi nam Paweł Galej, szef marketingu usług telewizyjnych w Grupie TP, obecnie taką przepustowość ma 60 proc. sieci zapewniającej dostęp do usługi telewizyjnej. Oferta platformy N zastąpi płatną ofertę telewizyjną TP składającą się z pakietów M i L, które nie będą już oferowane nowym abonentom. - W ciągu dwóch lat wszyscy klienci płatnych pakietów telewizji TP będą musieli zmigrować do platformy N – mówi nam Galej. Bez zmian abonentom oferowany będzie pakiet podstawowy telewizji TP (zawiera kanały darmowe, FTA i kilka płatnych), który jest wliczony już w cenę Neostrady. Dzięki zastąpieniu ofertą N swoich płatnych pakietów, TP zaoszczędzi m.in. na wynajmie transponderów satelitarnych.
>>> TP z Neostradą Fiber - transfer do 80 Mb/s
Podczas konferencji prezesi TVN i TP podtrzymali prognozę, zgodnie z którą współpraca ma przynieść każdej z firm 100 mln zł korzyści na poziomie EBITDA w ciągu 5 lat. - Przez osiem miesięcy pracowaliśmy nad sprawami technicznymi. Założenia dotyczące biznesu i warunki umowy się nie zmieniły - mówił prezes TP Maciej Witucki. Spółka ta podtrzymuje też cel osiągnięcia do końca 2012 r. poziomu 3 mln klientów internetu szerokopasmowego i 1 mln klientów usług telewizyjnych. - To bynajmniej nie jest cel nieosiągalny - dodał Witucki. Na koniec marca br. z telewizji TP korzystało 577 tys. abonentów, w tym z pakietów płatnych - 153 tys.
Markus Tellenbach przyznał z kolei, że możliwe jest podwyższenie prognozy liczby abonentów platformy N, która dotychczas zakładała 900 tys. klientów na koniec roku. Po I kwartale br. N miała 830 tys. abonentów.
Wprowadzenie łączonej oferty N i TP wspierać będzie kampania promocyjna obejmująca przede wszystkim telewizję (spot z udziałem Serca i Rozumu) oraz internet (więcej na ten temat).
Dołącz do dyskusji: Oferta platformy N zastąpi pakiety telewizyjne TP
ceny wysokie...