SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Odrastanie włosów w reklamie DX2 wprowadza w błąd (wideo)

Komisja Etyki Reklamy orzekła, że spot telewizyjny szamponu DX2 (produkowanego przez Aflofarm) przekonujący, że produkt ten „powstrzymuje wypadanie włosów” oraz „je odbudowuje, a włosy odrastają odporne na wypadanie”, narusza kodeks branżowy.

Widz, który złożył do Komisji Etyki Reklamy skargę na emitowany od ubiegłego roku spot szamponu DX2, stwierdził wprost, że bohater wypowiadający się w reklamie „plecie bzdury o cudownym szamponie, dzięki któremu nie wypadają włosy i odrastają nowe super mocne, odporne na testosteron (rzekomo powodujący ich wypadanie), dzięki czemu każdy facet będzie miał czuprynę jak nastolatek”.

Odbiorca podkreślił, że ani łysienia, ani wypadania włosów w żaden taki produkt nie powstrzyma, ponieważ to pierwsze wynika głównie z uwarunkowań genetycznych, a drugie powodują niedobór witamin, stres, choroby skóry. Ponadto sam testosteron nie jest szkodliwy dla włosów.

Co na to Aflofarm? - W żadnym fragmencie reklamy nie twierdzimy, że osoby, których dotknął problem łysienia, odzyskają włosy, gdyż, co po raz kolejny podkreślamy, szampon ma na celu powstrzymanie wypadania włosów, a nie ich odrastanie. Jedno ze zdań wprawdzie mówi: „włosy odrastają odporne na wypadanie", ale dotyczy to problemu wypadania włosów wiążącego się z fazą życia włosa, a nie łysienia i wynikającego z tego faktu odrastania włosów - stwierdziła firma w odpowiedzi na zarzuty. - Twierdzenia dotyczące jakoby szampon DX2 sprawia, że włosy odrastają u osób borykających się z łysieniem, są całkowicie nieuzasadnione, gdyż nie tego problemu dotyczy spot reklamowy - dodała.

Komisja Etyki Reklamy oceniła jednak, że padające w spocie stwierdzenia, iż promowany szampon odbudowuje cebulki włosów, a one „odrastają odporne na wypadanie”, oraz że „powstrzymuje wypadanie włosów”, są zbyt daleko posuniętymi uproszczeniami i skrótami myślowymi, które mogą wprowadzać odbiorców w błąd. Dlatego te sformułowania powinny zostać odpowiednio zmienione.

Dołącz do dyskusji: Odrastanie włosów w reklamie DX2 wprowadza w błąd (wideo)

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Jan Pospieszalski
Oto właśnie III RP. Wszędzie przekręty i szwindle! A ja niestety po raz kolejny dałem się nabrać i zaufałem temu systemowi. A tak liczyłem, że mi włoski na czubku głowy urosną niczym notowania PiS w ostatnich eurowyborach.
0 0
odpowiedź
User
Zybigniewo
Zwykłe Oszustwo!! DX 2 dla siwiejących włosów to dopiero kompromitacja tej Firmy!! Piszą, że to nie Farba ale zawiera ewidentnie jakieś śladowe ilości barwnika, reszta to LIPA!! Myje już ze 3 miesiące i zero skuteczności!! Czekam na CUD!! Włosy jak były siwe tak pozostały!! OSZUSTWO!! Nikt tego nie sprawdza?? Kto to dziadostwo dpouszcza do obrotu!! Kupić można tylko w Aptekach!! Szok!!
1 0
odpowiedź