Od kwietnia Messenger z treściami od wydawców
Według nieoficjalnych zapowiedzi w kwietniu Facebook umożliwi wydawcom publikowanie własnych treści w aplikacji Messenger. Nowy kanał ma być uzupełnieniem Instant Articles i platformy Notify.
Informacje na temat planów dotyczących przyszłości Messengera podał serwis Marketing Land powołując się na anonimowe źródła w Facebooku, jednak firma oficjalnie nie potwierdziła tych doniesień.
Jest możliwe, że podczas zapowiedzianej na kwiecień br. konferencji dla dweloperów F8 Facebook ogłosi dostępność Messengera dla wydawców. Będzie to oznaczało, że zdobędą oni szansę dotarcia ze swoimi materiałami do użytkowników komunikatora, z którego obecnie na całym świecie korzysta ok. 800 mln internautów (wg danych Facebooka).
Na razie nie wiadomo jaki model współpracy na platformie Messenger przewidział dla wydawców Facebook, choć niektórzy partnerzy (np. Bild) już korzystają pilotażowo z takiej możliwości. Nie jest też jasne czy publikowanie treści w komunikatorze będzie możliwe tylko dla wybranych podmiotów (tak jak było na początku z platformą Instant Articles, z której wszyscy wydawcy będą mogli korzystać dopiero od kwietnia br.), czy też od razu dla wszystkich chętnych. Nieznane są też szczegóły dotyczące monetyzacji publikowanych materiałów.
Dopuszczenie wydawców do kolejnego kanału komunikacji prowadzonego przez Facebook będzie uzupełnieniem nie tylko Instant Articles, lecz także wprowadzonej w listopadzie ub.r. aplikacji Notify, która prezentuje w skrócie najnowsze informacje pochodzące z różnych źródeł.
Dołącz do dyskusji: Od kwietnia Messenger z treściami od wydawców