Nowy system oceniania kampanii na festiwalu PIAF
Tegoroczny praski międzynarodowy festiwal reklamowy PIAF (11-12.05.2011) prezentuje nowe kategorie oceniania reklam.
Organizatorzy zrezygnowali z klasycznych kategorii typu print, film, outdoor, itd., decydując się na wprowadzenie trzech grup kategorii: "Creative Branding, Marketing & Sales", "Creative Idea" i "Art of Delivery".
"PIAF będzie poświęcony znakomitości w kreatywnej i innowacyjnej komunikacji, która zaczyna, buduje i pomaga dojrzewać markom. Wszystkie kategorie mediów są razem zgromadzone, co pozwala spojrzeć całościowo na architekturę komunikacji marki i ocenić jej właściwości" - tłumaczy Michal Conrad, przewodniczący jury PIAF 2011 i prezes Berlin School of Creative Leadership.
PIAF powstał w 2010 roku w Pradze. Do konkursu festiwalowego zostało zgłoszone ponad 400 prac z 29 krajów z całego świata. Pierwszym przewodniczącym międzynarodowego jury był Tim Delaney - założyciel agencji Leagas Delaney. Konkursowi towarzyszyła trzydniowa konferencja, na której wystąpiło ponad 30 ekspertów.
Po pierwszej edycji twórcy PIAFu doszli do wniosku, że mimo iż twórcy reklam poszukują ciągle nowych form i środków, nie jest to odzwierciedlane przez tradycyjny podział kategorii konkursowych. Dlatego PIAF 2011 stworzył nowe kategorie, które mają doceniać wspólny wysiłek twórców reklam i klientów w osiąganiu sukcesu. Stwierdzając, że kreatywność leży u podstaw każdego etapu tworzenia marki, PIAF zdecydował prześledzić i nagrodzić każdy z procesów, krok po kroku, od powstania marki, pojawienia się jej na rynku, poprzez reklamy, do kreatywnych sposobów dystrybucji i sposobów sprzedaży.
Od 10 do 12 maja 2011 roku międzynarodowe jury będzie oceniało marki i ich komunikację w konkursie. Specjalna nagroda, tak jak w zeszłym roku, zostanie przydzielona najlepszej reklamie piwa (Best beer ad). Od tego roku wprowadzona zostaje również nowa nagroda, która będzie przyznana w kategorii State as an advertiser, gdzie oceniana będzie komunikacja państw, w tym m.in. ich instytucji, miast, gmin, regionów, kampanii związanych z UE, czy rekrutacji policjantów, żołnierzy.
W każdej z kategorii zostanie przyznane Złoto, Srebro i Brąz. Nagroda Grand Prix zostanie przyznana pracom, które zostaną wysoko ocenione w co najmniej dwóch z trzech grup kategorii.
Kategorie:
Art of delivery
1. Creative use of traditional advertising formats
2. Creating the media
3. Media engagement
4. Creative use of technologies
5. Brilliant execution
Idea – strong, brilliant, working
6. Storytelling
7. Flash Impact
8. The game
9. Audience engagement
Creative branding, marketing & sales
10. Creative branding
11. Creative design
12. Creative sales & sales support
Special Prize
13. Best Beer Ad
14. State as an Advertiser
Zgłoszone kampanie muszą pojawić się na rynku od 1.4.2010 do 1.5.2011. Jedna kampania może być zgłoszona do większej liczby kategorii. Call for entries rozpoczęło się 1 marca.
Dołącz do dyskusji: Nowy system oceniania kampanii na festiwalu PIAF