Nowy serwis reklamowy Microsoftu
W odpowiedzi na ruchy Yahoo! i Google, Microsoft ogłosił, że planuje uruchomienie nowego serwisu, dzięki któremu będzie można umieszczać reklamy obok wyników wyszukiwania z jego wyszukiwarki MSN Serach
W ten sposób Microsoft staje do wyścigu z Yahoo Inc. i Google Inc. o kontrolę nad segmentem lukratywnego rynku reklamy online.
Nowy serwis ma być wprowadzany powoli, po wcześniejszych jego testach prowadzonych w kilku krajach. Zdaniem Scotta Kesslera, analityka z Stanford&Poor's oznacza to, "że do grona obecnych w tym segmencie Yahoo! i Google wkracza nowy, poważny konkurent, jakim jest Microsoft". Mówi się także o tym, że Microsoft uwolni się od Yahoo, którego technikę i oprogramowanie Microsoft używał do tej pory jeśli chodzi o reklamy pojawiające się w wyszukiwarce jego serwisu MSN.
Według analiz firmy badawczej EMarketer, rynek reklamy związanej z wyszukiwaniem przyniesie w tym roku 41 procent z całego rynku reklamy online, który ma wygenerować 11,5 miliarda dolarów.
Pionierem tego systemu reklamowania się była firma Overture Services Inc., którą w październiku 2003 roku kupiło Yahoo Inc.. System tej firmy pozwala użytkownikom automatycznie zamawiać ogłoszenia i reklamy tekstowe, które pojawiają się przy wynikach wyszukiwania, gdy do wyszukiwarki zostaną wpisane słowa klucze powiązane z daną reklamą.
Wkroczenie Microsoftu na ten rynek może zaowocować tym, że Yahoo! wraz z Google zostaną zmuszone do ulepszenia i wzbogacenia swojej oferty, która będzie atrakcyjna dla przyszłych reklamodawców.
Umowa między Microsoftem i Yahoo, co do reklamy w wyszukiwarkach, obowiązuje do czerwca przyszłego roku. Terry Semel, dyrektor generalny Yahoo Inc., oświadczył na konferencji prasowej, że oczekiwał, iż Microsoft stworzy własny system". Dodał jednocześnie, że "dobrze jest mieć takiego konkurenta".
Dołącz do dyskusji: Nowy serwis reklamowy Microsoftu