Nowy portal Polska Press z 2,22 mln użytkowników
Portal i.pl miał we wrześniu nieco więcej użytkowników i krótszy czas korzystania niż Polskatimes.pl. Wśród witryn dzienników ogólnopolskich zdecydowanie na czele pod względem zasięgu są portale „Faktu” i „Super Expressu”, a na najdłużej przyciągają internautów witryny „Przeglądu Sportowego” i „Gazety Wyborczej”.
Uruchomiony przez Polska Press 5 września portal i.pl do końca miesiąca odwiedziło 2,22 mln użytkowników, czyli 7,47 proc. wszystkich polskich internautów. Każdy spędził na stronie średnio 2 minuty i 48 sekund - pokazują wyniki badania Mediapanel opracowane przez Wirtualnemedia.pl.
Przedstawiciele Polska Press zapowiadali, że i.pl w ciągu roku ma urosnąć do 5 mln użytkowników miesięcznie. Od startu portal wspierała kampania reklamowa.
Nowa witryna w ofercie wydawnictwa zastąpiła Polskatimes.pl, która przez 31 dni sierpnia zanotowała 2,05 mln odwiedzających, 6,94 proc. zasięgu oraz 3 minuty i 3 sekundy przeciętnego czasu korzystania. Obie witryny znalazły się w rankingu platform internetowych dzienników ogólnopolskich, bo zachowały taki profil redakcyjny: są na nich informacje o wydarzeniach centralnych, a także treści z gazet regionalnych Polska Press.
Na czele zestawienia jest platforma internetowa „Faktu” (Ringier Axel Springer Polska) z 11,49 mln użytkowników, 38,7 proc. zasięgu oraz 12 minutami i 48 sekundami średniego czasu spędzonego przez każdego. Witryna „Super Expressu” (Grupa ZPR Media) przyciągnęła 11,35 mln internautów, każdego przeciętnie na 7 minut i 46 sekund.
Witryna „Przeglądu Sportowego” (Ringier Axel Springer Polska), w sierpniu br. połączona z działem sportowym Onetu, zanotowała 7,35 mln użytkowników oraz 20 minut i 22 sekundy przeciętnego czasu korzystania, a platforma „Gazety Wyborczej” - 7,25 mln odwiedzających oraz 18 minut i 11 sekund średniego czasu.
Platforma „GW”, tak jak witryny kilku dzienników biznesowych jest oparta na ofercie subskrypcyjnej, z której na koniec czerwca br. korzystało 296 tys. użytkowników.
Treści z „Dziennika Gazety Prawnej” (Infor) są publikowane w trzech witrynach. We wrześniu Dziennik.pl zanotował 3,91 mln użytkowników oraz 6 minut i 5 sekund przeciętnego czasu korzystania, Gazetaprawna.pl - 2,61 mln internautów oraz 3 minuty i 21 sekund przeciętnego czasu, a Forsal.pl - 1,26 mln użytkowników oraz 3 minuty i 8 sekund średniego czasu korzystania.
Portal „Rzeczpospolitej” (Gremi Media) odwiedziło 3,63 mln internautów, spędzając średnio po 6 minut i 6 sekund, a serwis „Pulsu Biznesu” (Bonnier Business Polska) miał 663,9 tys. użytkowników oraz 4 minuty i 24 sekundy przeciętnego czasu korzystania.
W porównaniu z sierpniem platforma internetowa „Faktu” przy wzroście liczby użytkowników o 284,2 tys. (2,5 proc.) straciła 39 sekund średniego czasu korzystania (4,8 proc.), natomiast na portalu „Super Expressu” liczba internautów zwiększyła się o 266,5 tys. (2,4 proc.), a przeciętny czas spędzony przez każdego zmalał o 56 sekund (10,7 proc.).
Trzy serwisy osiągnęły wzrosty w obu statystykach. Witryna „Przeglądu Sportowego” zyskała 876,7 tys. użytkowników (13,5 proc.) oraz 2 minuty i 55 sekund przeciętnego czasu korzystania (16,7 proc.), Dziennik.pl - 377,3 tys. internautów (10,7 proc.) i 30 sekund średniego czasu korzystania, a portal „Rzeczpospolitej” - 223,1 tys. użytkowników (6,5 proc.) i 15 sekund średniego czasu (4,3 proc.).
Z kolei Gazetaprawna.pl zanotowała spadek o 242,7 tys. odwiedzających (8,5 proc.) oraz 13 sekund przeciętnego czasu korzystania (6,1 proc.).
Dołącz do dyskusji: Nowy portal Polska Press z 2,22 mln użytkowników