Nowy lider pism motoryzacyjnych, spada sprzedaż 'Top Gear'
W czerwcu 2009 roku większość tytułów z segmentu pismmotoryzacyjnych (tygodniki i miesięczniki) zanotowało wzrostsprzedaży w porównaniu z analogicznym miesiącem 2008 roku. Lideremsegmentu był "Motor".
Na pozycję numer jeden awansował tygodnik*"Motor" (Wydawnictwo Bauer, którego sprzedażogółem wyniosła w czerwcu 2009 r. 101 079 egz., co w stosunku doanalogicznego okresu w 2008 roku oznacza wzrost o 6 proc. - wynikaz danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasyopracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
Na drugim miejscu znalazł się tygodnik "AutoŚwiat" (Axel Springer Polska) ze sprzedażą na poziomie 98388 egz. (rok temu 101 576 egz.).
Trzecia pozycja przypadła miesięcznikowi "TopGear" (Burda Media Polska), który na polskim rynkuzadebiutował w 2009 roku. Jego sprzedaż w czerwcu br. wyniosła 76319 egz. (w czerwcu 2008 r. - 83 397 egz.).
czerwiec | ||
2009 | 2008 | |
ZKDP | Sprzedaż ogółem | |
Motor* | 101 079 | 94 773 |
AutoŚwiat* | 98 388 | 101 576 |
TopGear | 76 319 | 83 397 |
Auto- Moto Magazyn Zmotoryzowanych | 39 023 | 38 902 |
AutoŚwiat Poradnik | 38 045 | 33 666 |
ŚwiatMotocykli | 31 111 | 30 014 |
Auto,Motor i Sport | 29 944 | 42 602 |
Automobilista | 11 108 | 9 493 |
Magazyn Rajdowy WRC | 7 805 | 7 773 |
Classic Auto | 7 259 | 7475 |
V12 | b.d. | 6170 |
2009 | ||
czerwiec | maj | |
ZKDP | Sprzedaż ogółem | |
Motor* | 101 079 | 88 979 |
AutoŚwiat* | 98 388 | 104 451 |
TopGear | 76 319 | 80 072 |
Auto- Moto Magazyn Zmotoryzowanych | 39 023 | 32 325 |
AutoŚwiat Poradnik | 38 045 | 45 359 |
ŚwiatMotocykli | 31 111 | 30 028 |
Auto,Motor i Sport | 29 944 | 30 180 |
Automobilista | 11 108 | 10 070 |
Magazyn Rajdowy WRC | 7 805 | 7 902 |
Classic Auto | 7 259 | 6 644 |
V12 | b.d. | b.d. |
* "Auto Świat" i "Motor" to tygodniki, natomiast pozostałe tytuływymienione w zestawieniu są miesięcznikami.
Dołącz do dyskusji: Nowy lider pism motoryzacyjnych, spada sprzedaż 'Top Gear'