"Nowy Dzień": wysoki nakład, słaba sprzedaż
Jak wyglądała w listopadzie - dzień po dniu - sprzedaż i nakład "Nowego Dnia"?
Znamy juz oficjalne wyniki sprzedaży nowej gazety codziennej "Nowy Dzień" (Agora), która na rynku pojawiła się 14 listopada 2005 roku.
Z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy (ZKDP) wynika, że średnia sprzedaż "Nowego Dnia" w listopadzie ubiegłego roku wyniosła 210 972 egz..
Najlepiej sprzedało się wydanie z 30 listopada, gdy do dziennika 'Nowy Dzień' była dołączona, za darmo, płyta muzyczna z pierwszej część serii 'Leksykon Budki Suflera'.
Najgorszy wynik gazeta zanotowała w sobotę, 26 listopada, gdy sprzedaż wyniosła tylko 120 585 egz..
Tytul pisma | Data wydania | naklad | Sprzedaż egz. | Rozp. płatne razem |
Nowy Dzień | 2005-11-14 | 812180 | 398813 | 398813 |
Nowy Dzień | 2005-11-15 | 808004 | 214018 | 214018 |
Nowy Dzień | 2005-11-16 | 800000 | 188574 | 188574 |
Nowy Dzień | 2005-11-17 | 799940 | 238468 | 238468 |
Nowy Dzień | 2005-11-18 | 801164 | 171943 | 171943 |
Nowy Dzień | 2005-11-19 | 800563 | 138567 | 138567 |
Nowy Dzień | 2005-11-21 | 700490 | 171517 | 171517 |
Nowy Dzień | 2005-11-22 | 700671 | 148209 | 148209 |
Nowy Dzień | 2005-11-23 | 701018 | 154064 | 154064 |
Nowy Dzień | 2005-11-24 | 701082 | 244699 | 244699 |
Nowy Dzień | 2005-11-25 | 700725 | 126128 | 126128 |
Nowy Dzień | 2005-11-26 | 600225 | 120585 | 120585 |
Nowy Dzień | 2005-11-28 | 600781 | 133878 | 133878 |
Nowy Dzień | 2005-11-29 | 549859 | 124038 | 124038 |
Nowy Dzień | 2005-11-30 | 595279 | 591080 | 591080 |
Sumy dla: Nowy Dzień | 10671981 | 3164581 | 3164581 | |
Średnie dla: Nowy Dzień | 711465 | 210972 | 210972 |
- "Nowy dzień" powinien być rentowny na poziomie operacyjnym po trzecim roku działalności, czyli w 2008 r. - zapewniał w dniu debiutu gazety Zbigniew Bąk, wiceprezes Agory. - Przy założeniu braku zmian strukturalnych na rynku prasowym, w ciągu pierwszych trzech lat planujemy ponieść wydatki gotówkowe od 60 do 80 milionów złotych.
"Na podstawie wyników badań marketingowych spółka szacuje, że jeszcze w 2005 roku "Nowy Dzień" uplasuje się w pierwszej trójce najlepiej sprzedających się dzienników w Polsce. Zgodnie z założeniami spółki, osiągnięcie średniej tygodniowej sprzedaży egzemplarzy na poziomie 250.000 powinno zapewnić sukces finansowy przedsięwzięcia" - podała w listopadzie Agora.
Naczelnym gazety "Nowy Dzień" jest Jerzy Wójcik, jego zastępcy to - Bożena Makowska, Grzegorz Piechota i Jarosław Śliżewski. Za koordynację całego projektu odpowiada Wojciech Fusek, wydawca dziennika.
Dołącz do dyskusji: "Nowy Dzień": wysoki nakład, słaba sprzedaż