Nowe logo Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego za 5 tys. złotych
Uniwersytet Warmińsko-Mazurski w Olsztynie z okazji 20-lecia istnienia zmienił logo. Nowy projekt wybrano w konkursie, zwyciężyła propozycja Piotra Felszyńskiego. Autor otrzymał 5 tys. złotych nagrody.
W przyszłym roku Uniwersytet Warmińsko-Mazurski rozpocznie obchody 20-lecia istnienia. Z tej okazji uczelnia rozpisała ogólnopolski konkurs na nowe logo. Zwyciężył projekt autorstwa Piotra Felszyńskiego, który pokonał ponad 100 innych prac. Grafik otrzymał nagrodę w wysokości 5 tys. złotych.
- Jesteśmy mile zaskoczeni, ponieważ nie spodziewaliśmy się tak dużego odzewu. Otrzymaliśmy aż 123 prace od 78 autorów. Każdy z uczestników mógł zgłosić maksymalnie 3 projekty - komentuje prof. Jerzy Przyborowski, prorektor ds. kształcenia i studentów UWM.
Projekty oceniało jury - prof. Wiesław Bieńkuński, wykładowca w Instytucie Edukacji Artystycznej Akademii Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie oraz prof. Sławomir Ratajski, wykładowca na Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie, sekretarz stanu w Ministerstwie Kultury i Sztuki w rządzie premiera Jerzego Buzka oraz przedstawiciele UWM: prof. Jerzy Przyborowski, prorektor UWM i Wioletta Ustyjańczuk, kierowniczka uniwersyteckiego Biura Mediów i Promocji.
Zdaniem jurorów, zwycięski projekt „jednoznacznie kojarzy się z uczelnią, w syntetyczny sposób wyraża jej specyfikę, posiada wysokie walory artystyczne: pomysł, komunikatywność, wyrazistość i czytelność. Odzwierciedla idee nowoczesności, rozwoju i spojrzenia w przyszłość, ale także idee trwałości, stabilności i tradycji oraz powiązanie ze środowiskiem naukowym i przyrodniczym”.
Nowy logotyp będzie używany we wszystkich materiałach promocyjnych olsztyńskiego uniwersytetu, posłuży także do promocji w internecie.
Dołącz do dyskusji: Nowe logo Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego za 5 tys. złotych