Nowatorska kampania: w miejsce nogi billboardu kula
Niespotykana dotąd w Polsce kampania społeczna skierowana do osóbniepełnosprawnych i ich opiekunów pojawiła się w Warszawie,trzeciego sierpnia, na nośnikach reklamowych firmy AMS.
Kampania informacyjna skierowana do osób niepełnosprawnychzwykle odnosi się do wizerunku wózka lub osoby niepełnosprawnejumieszczonego na plakacie. Teraz, po raz pierwszy wykorzystuje onaprosty przekaz słowny, wsparty dodatkowym elementem, który zostałwmontowany w nośnik reklamowy.
Kreacja opiera się na wizerunku uszkodzonego nośnika. Naplakacie widać jedynie hasło: "Ten billboard nadal działa. Ty teżmożesz." W miejsce jednej nogi billboardu zainstalowana zostałakula. Brak nogi billboardu i kula symbolizują niepełnosprawność.Dopełnieniem komunikatu jest nazwa Fundacji Aktywnej Rehabilitacji,z podanym numerem telefonu, gdzie można odzyskać nadzieję nanormalne życie. Fundacja Aktywnej Rehabilitacji zajmuje sięaktywizacją społeczną osób po urazach rdzenia kręgowego,poruszających się na wózkach.
"Nasza współpraca z AMS sprawiła, że mogliśmy wykorzystać wkomunikacji nie tylko "czysty outdoor", ale także jego przestrzeń,wzmacniając tym samym przekaz tradycyjnego nośnika."- komentujeMalina Wieczorek, Non Profit & Art Promotion DirectorTBWA\Telescope.
W akcji wykorzystano kilkanaście billboardów i jeden backlight wsiedemnastu lokalizacjach na terenie Warszawy. Grupą docelową sąosoby niepełnosprawne, rodzina, przyjaciele, ale także osobypełnosprawne i instytucje państwowe, które mogą pomóc w dalszejdziałalności Fundacji.
Cała akcja realizowana jest w ramach "AMS dla Integracji",projektu non-profit AMS-u, który ma na celu aktywizację osóbniepełnosprawnych poprzez sport i pracę.
"W naszych działaniach na rzecz niepełnosprawnych chcemy być nietylko być patronem i sponsorem różnych kampanii, ale firmąfaktycznie odpowiedzialną społecznie, zaangażowaną i inicjującądziałania. Stąd podjęcie trudu i wprowadzenie w naszej firmieprogramu Pierwsza Praca, systemu praktyk zawodowych dla pracownikówAMS i osób niepełnosprawnych spoza firmy, i również ta kampania,realizowana z naszej inicjatywy" - mówi Grażyna Gołębiowska,dyrektor działu komunikacji marketingowej i PR AMS.
Kreację kampanii opracowała agencja TBWA\, od strony technicznejprojekt wsparła firma GTM MOBIL TECHNOLOGY, pomysłodawcą irealizatorem kampanii jest AMS. Kampania potrwa do końca sierpnia2007 r.
Dołącz do dyskusji: Nowatorska kampania: w miejsce nogi billboardu kula