Nowa Zelandia z nietypową kampanią społeczną na temat wypadków drogowych
Kampanią "Belt up. Live on" nowozelandzka rządowa agencja do spraw transportu chce przekonać mężczyzn do zapinania pasów bezpieczeństwa w samochodach. Ich brak jest często przyczyną poważnych obrażeń w wypadkach drogowych.
Akcja skupia się na pokazaniu, że zapinanie pasów bezpieczeństwa w autach powinno być obowiązkiem każdego pasażera i kierowcy auta.
Na serii plakatów mężczyźni z dumą pokazują ślady po pasach, które im uratowały życie w wypadkach. Jak wskazują autorzy kampanii, to właśnie w grupie mężczyzn w wieku 20-40 lat jest najwięcej osób, które nie dbają o zapięcie pasów w czasie podróży. Billboardy pojawiły się w miastach Nowej Zelandii.
Na potrzeby kampanii powstał również spot, w którym bohater dzieli się swoim doświadczeniem z kraksy, w której uniknął poważniejszych uszkodzeń ciała dzięki temu, że miał zapięte pasy. Na stronie internetowej akcji zainteresowani odbiorcy mogą podzielić się swoimi historiami z przeżytych wypadków samochodowych.
Dołącz do dyskusji: Nowa Zelandia z nietypową kampanią społeczną na temat wypadków drogowych