Nowa umowa reklamowa Microsoftu z Facebook
Microsoft zawarł nową umowę z serwisem społecznościowym Facebookdotyczącą reklam w wyszukiwarkach.
Umowa ta jest częścią planowanych przez koncern z Redmondwydatków rzędu 2,5 miliarda dolarów rocznie, aby móc lepiejkonkurować z liderem rynku jakim jest Google - informuje serwisBrand Republic.
Nowe porozumienie zostało zawarte w oparciu o obowiązującą od2006 roku umowę pomiędzy obiema stronami, w ramach której Microsoftobecnie sprzedaje i zarządza reklamami typu display na stronachFacebook.
Szczegóły finansowe zawartego teraz porozumienia nie są znane.Podobna umowa między Google i MySpace gwarantuje liderowi na rynkuinternetowych wyszukiwarek około 900 milionów dolarów przez trzylata za umieszczanie reklam w wyszukiwarkach i banerów na stronachnależącego do News Corp. serwisu.
Dla Facebook pakt z Microsftem jest również uzupełnieniemznaczącej luki jaką miał w swojej ofercie. Do tej pory członkowieserwisu chcący skorzystać z wyszukiwarki musieli opuszczać jegostrony. Teraz w Facebook pojawi się nowy pasek wyszukiwania, cojednocześnie zwiększy przeciętny czas spędzany przez użytkownikówna jego stronach.
Przypomnijmy jeszcze, że w październiku ubiegłego roku Microsoftzainwestował 240 milionów dolarów w zamian za 5 procent udziałów wFacebook.
źródło: Brand Republic
Dołącz do dyskusji: Nowa umowa reklamowa Microsoftu z Facebook