Nowa oferta Grupy Ströer
Grupa Ströer wprowadza nową ofertę sprzedażową
Grupa Ströer wprowadza nową ofertę sprzedażową oraz usługi w postaci systemów i najnowszych rozwiązań technologicznych optymalizujących realizację kampanii outdoorowej na każdym etapie - od planowania po ocenę efektów działań reklamowych.
Inwestycje Grupy Stroer, dotyczące sieci tablic, obecnie skoncentrowane są na dynamicznym rozwoju uzupełniających się sieci nośników: Super 18 i Super 12. Firma posiada dziś blisko 2 000 tablic Klasy Super, a do końca roku 2005 liczba ta wzrośnie do 2800. Dzięki tak znacznym nakładom Ströer stanie się jednym z liderów outdoorowej "wyższej półki". W związku z tym zmienia się również formuła sprzedaży. Od stycznia 2005 roku nośniki Premium będą dostępne w 14-dniowych i miesięcznych standardach ekspozycyjnych, a ceny zostaną zróżnicowane w zależności od lokalizacji (Warszawa, pozostałe miasta). Nowa formuła umożliwi realizację bardziej dynamicznych i efektywnych kampanii reklamowych. Kluczowym Klientom firma zaoferuje w 2005 roku pakiet dodatkowych usług. Będzie on zawierał m.in.: specjalny moduł informacyjny oraz możliwość udziału w projektach badawczych realizowanych przez Grupę Stroer.
Nowym rozwiązaniem w sferze planowania jest OKO - Optymalizator Kampanii Outdoorowych. Powstał on w wyniku badań i analiz statystycznych ponad 30 kampanii i 15 000 wywiadów ankieterskich zrealizowanych przez Ströera w Polsce. Pozwala wstępnie oszacować koszt, liczbę kontaktów z kampanią (wartość OSCAR) oraz jej przewidywany efekt, który jest wyrażony wskaźnikiem CVI. CVI (Campaign Visibility Impact) to uśredniona wartość spodziewanej świadomości wspomaganej, jaką może osiągnąć kampania przy z góry określonych warunkach.
OKO daje możliwość optymalizacji działań reklamowych przy uwzględnieniu następujących parametrów:
- miasto
- liczba i typ nośnika
- CVI
- SOV (Share of Voice, czyli ilość wykorzystanych nośników do wszystkich tablic w mieście)
- liczba generowanych kontaktów OSCAR.
Dzięki systemowi OKO klient może sprawdzić, jaką kampanię przy założonym budżecie jest w stanie zamówić w wybranym mieście. System pozwala również porównać efektywność kampanii z oczekiwaniami Zleceniodawcy.
Na zlecenie Grupy Ströer, firma SMG/KRC Millward Brown Company przeprowadziła wszechstronne badanie StATS dotyczące oddziaływania kampanii outdoorowych. Zakwalifikowana próba liczyła 1 800 osób i składała się niemal w równych częściach z kobiet i mężczyzn. Ich wiek dobierany był w 3 przedziałach (15-24, 25-34 i 35-49 lat) proporcjonalnie do populacji miejskiej. Badania (30 wywiadów tygodniowo) odbywały się w Warszawie, Trójmieście, Aglomeracji Śląskiej, Poznaniu i Krakowie przez 11 tygodni - od 8 października do 21 grudnia 2003 roku. Uzyskane wyniki posłużyły do stworzenia uproszczonego modelu skuteczności kampanii outdoorowych. Składa się on z czterech czynników:
- Siła marki przed kampanią - parametr pokazujący efekt poprzednich działań
- Zauważalność - odsetek osób, które zobaczyły reklamę w danym okresie
- Znużenie (ad decay) - moment, w którym kampania nie jest już zauważana
- Zapamiętywalność - odsetek osób, które zapamiętały reklamę spośród tych, które ją zauważyły.
Metodologia StATS pozwala lepiej zrozumieć mechanizmy wpływające na efektywność kampanii outdoorowych.
Dołącz do dyskusji: Nowa oferta Grupy Ströer