Nowa kategoria produktów Huawei na polskim rynku
Chiński koncern Huawei w przyszłym roku rozszerzy swoją ofertę na polskim rynku o urządzenia smart screen - zadeklarował Jefferson Zhang, dyrektor zarządzający Huawei CBG Polska.
- Na rynku chińskim odnosimy sukcesy nie tylko na rynku smartfonów, ale i w kategorii wearables, laptopów, routerów i smart screen. Tę ostatnią kategorię wprowadzimy do Polski już w przyszłym roku - powiedział na ubiegłotygodniowej konferencji prasowej Jefferson Zhang, szef Huawei CGB w Polsce.
Zhang przyznał, że polski rynek jest w czołówce najbardziej liczących się z punktu widzenia prowadzenia biznesu koncernu.
- Polska jest jednym z naszych najważniejszych rynków na świecie, w pierwszej dziesiątce. To nasza centrala na Europę Środkową. Wciąż inwestujemy tu duże środki, miesiąc temu ogłosiliśmy inwestycję na 10 mln dolarów - mówił Zhang, odwołując się do niedawno ogłoszonej deklaracji wyłożenia środków na rozwój własnego ekosystemu marki w ramach globalnego projektu. W jego skład wchodzą takie usługi jak Mobilna Chmura, Motywy, Przeglądarka i AppGallery. Fundusze mają zachęcić deweloperów aplikacji do "do obecności w ekosystemie z naciskiem na sklep z aplikacjami Huawei AppGallery", podkreślał w październiku Jefferson Zhang.
Jak mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Dorota Haller, dyrektorka ds. marketingu, komunikacji i digitalu Huawei w Polsce, dla koncernu bardzo ważny jest rozwój nie tylko w kategorii smarfonów.
- Jesteśmy liderem rynku w kategorii tabletów, a w smartfonach cały czas ścigamy się o fotel lidera. Nasza strategia na ten moment to kontynuować wzrost w kategoriach wzrastających, a taką kategorią bez wątpienia są tak zwane wearables i akcesoria. Przybywa Polaków uprawiających sport, żyjemy coraz zdrowiej, więc popularność takich produktów jak zegarki i opaski sportowe nieustannie rośnie. Widzimy to zarówno my, jak i nasi partnerzy handlowi - ocenia w rozmowie z naszym portalem Dorota Haller.
Na razie Huawei nie zdradza szczegółów wprowadzenia nowej kategorii na nasz rynek.
Według danych IDC Poland udział Huawei w rynku smartfonów zmniejszył się z]w trzecim kwartale tego roku do 23,5 proc (z z 24,5 proc. kwartał wcześniej). Na naszym rynku chiński producent sprzedaje także m.in. laptopy, tablety, akcesoria do smartfonów, słuchawki, routery czy modemy mobilne.
Dołącz do dyskusji: Nowa kategoria produktów Huawei na polskim rynku