Niska sprzedaż gazet regionalnych
Październik 2009 roku był kolejnym miesiącem w którym spadła sprzedaż większości największych dzienników regionalnych. Które tytuły zyskały czytelników? - raport Wirtualnemedia.pl.
Liderem sprzedaży ogółem* wśród dzienników regionalnych został "Polska Dziennik Zachodni" (Polskapresse) ze średnią 78 416 egz. (rok wcześniej 81 762 egz.) - wynika z najnowszych danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy.
Drugie miejsce zajęła "Gazeta Pomorska" (Gazeta Pomorska Media) - 72 619 egz. (rok wcześniej 82 918 egz.) a na trzecim uplasował się "Express Ilustrowany" (Polskapresse) - 58 692 egz. (wzrost o 9 proc.).
Tytuł | październik | |||
Wirtualnemedia.pl | 2009 | 2008 | ||
ZKDP | Średni nakład jednorazowy | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednorazowy | Sprzedaż ogółem |
Polska Dziennik Zachodni | 100 969 | 78 416 | 108 753 | 81 762 |
Gazeta Pomorska | 82 651 | 72 619 | 94 310 | 82 918 |
Express Ilustrowany | 73 439 | 58 692 | 65 517 | 53 716 |
Polska Dziennik Bałtycki | 64 484 | 49 514 | 62 355 | 48 493 |
Polska Głos Wielkopolski | 65 290 | 48 828 | 69 430 | 51 028 |
Polska Dziennik Łódzki | 58 525 | 43 054 | 63 432 | 46 235 |
Gazeta Lubuska | 51 232 | 41 943 | 56 770 | 45 600 |
Dziennik Polski | 61 114 | 41 629 | 66 064 | 45 210 |
Głos-Dziennik Pomorza | 53 194 | 40 635 | 57 502 | 44 307 |
Echo Dnia | 52 696 | 37 975 | 54 839 | 41 800 |
Gazeta Codzienna Nowiny | 41 432 | 31 584 | 44 567 | 34 514 |
Polska Gazeta Wrocławska | 44 478 | 30 667 | 50 040 | 33 835 |
Polska Gazeta Krakowska | 43 723 | 30 479 | 45 606 | 30 081 |
Nowa Trybuna Opolska | 37 988 | 28 777 | 38 065 | 29 610 |
Gazeta Olsztyńska Dziennik Elbląski | 35 140 | 26 768 | 41 433 | 30 856 |
Jeśli porówna się dane "miesiąc do miesiąca" to wzrosła sprzedaż większości największych dzienników regionalnych.
Tytuł | 2009 | |||
Wirtualnemedia.pl | październik | wrzesień | ||
ZKDP | Średni nakład jednorazowy | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednorazowy | Sprzedaż ogółem |
Polska Dziennik Zachodni | 100 969 | 78 416 | 95 554 | 73 345 |
Gazeta Pomorska | 82 651 | 72 619 | 82 901 | 73 029 |
Express Ilustrowany | 73 439 | 58 692 | 58 985 | 49 491 |
Polska Dziennik Bałtycki | 64 484 | 49 514 | 57 088 | 45 289 |
Polska Głos Wielkopolski | 65 290 | 48 828 | 63 298 | 47 452 |
Polska Dziennik Łódzki | 58 525 | 43 054 | 58 637 | 43 470 |
Gazeta Lubuska | 51 232 | 41 943 | 47 148 | 38 780 |
Dziennik Polski | 61 114 | 41 629 | 57 329 | 38 881 |
Głos-Dziennik Pomorza | 53 194 | 40 635 | 52 229 | 39 987 |
Echo Dnia | 52 696 | 37 975 | 42 930 | 32 204 |
*sprzedaż ogółem to sprzedaż gazet w kioskach i w prenumeracie - taki sposób prezentowania danych rekomenduje ZKDP. W niektórych mediach przedstawiane są wyniki z kategorii "rozpowszechnianie płatne razem", które obejmuje - oprócz sprzedaży ogółem - sprzedaż w ramach której gazety zostały sprzedane po cenie nie niższej niż 30% ceny egzemplarzowej i nie spełniają warunków sprzedaży egzemplarzowej lub prenumeraty. Na przykład są sprzedane przez wydawcę w celu dalszego bezpłatnego rozpowszechniania (np. w samolotach, PKP, hotelach itp.) lub na podstawie umów barterowych w zamian za towary lub usługi.
Dołącz do dyskusji: Niska sprzedaż gazet regionalnych