Nieuczciwe praktyki sieci Lidl
Sieć sklepów spożywczych Lidl naruszyła prawo odmawiając klientom reklamacji towarów kupionych podczas wyprzedaży - uznał Prezes UOKiK.
Wszczęte w lipcu postępowanie wykazało, że sieć wprowadziła konsumentów w błąd zamieszczając w gazetce reklamowej informację, że artykuły z wyprzedaży nie podlegają reklamacji.
Zgodnie z przepisami o sprzedaży konsumenckiej, dokonując zakupu towaru podczas wyprzedaży sezonowej konsument ma takie same prawo do reklamacji, jak podczas zakupów nieobjętych promocją. Sprzedawca odpowiada za niezgodność towaru z umową w ciągu 2 lat od dnia zakupu. Reklamację należy złożyć u sprzedawcy – najlepiej na piśmie.
Zdaniem Prezesa UOKiK podając niezgodną z prawem informację spółka uchylała się od odpowiedzialności wynikającej z ustawy o sprzedaży konsumenckiej. Praktyki sieci Lidl są niezgodne z prawem, nie mogą być zatem dalej stosowane. Na spółkę nie została nałożona kara finansowa, ponieważ takiej możliwości nie przewiduje ustawa o ochronie konkurencji i konsumentów.
Decyzja nie jest ostateczna. Przedsiębiorcy przysługuje odwołanie do Sądu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.
Dołącz do dyskusji: Nieuczciwe praktyki sieci Lidl