Niemieckie stowarzyszenie nadawców kablowych wzywa stacje ARD i ZDF do opuszczenia Facebooka
FRK, niemiecka organizacja zrzeszająca dostawców telewizji kablowych zaapelowała do państwowych stacji ARD i ZDF o zawieszenie ich oficjalnych kont na Facebooku. Stowarzyszenie podkreśla, że obecność w serwisie obu nadawców naraża niemieckich podatników na utratę prywatności za ich własne pieniądze.
W komunikacie opublikowanym przez FRK przypomniano, że ARD i ZDF są obecne na Facebooku od lat budując tam swoją markę za pieniądze pochodzące z abonamentu.
W tym czasie obie stacje zgromadziły dane miliony użytkowników, które nie wiadomo w jaki sposób i przez kogo mogą zostać wykorzystane do własnych celów. Heinz-Peter Labonte, prezes FRK zwraca uwagę na fakt, że nawet szefowie Facebooka nie są w stanie obecnie podać precyzyjnie jakie firmy dysponują wrażliwymi informacjami na temat internautów z Niemiec.
Według FRK błędy w ochronie Facebooka doprowadziły do sytuacji, w której niemieccy podatnicy za pośrednictwem kont ARD i ZDF współfinansowali kontrowersyjne i nieetyczne gospodarowanie danymi na swój własny temat.
FRK zdecydowanie wezwało obu publicznych nadawców do natychmiastowego zawieszenia kont tych stacji na Facebooku do czasu gdy wszystkie okoliczności dotyczące utraty prywatności przez użytkowników platformy zostaną w pełni wyjaśnione.
- Z jednej strony zarówno ARD, jak i ZDF od początku niemal przez całą dobę śledzą kryzys Facebooka związany z Cambridge Analytica i podają informacje na ten temat. Z drugiej zaś wciąż działają aktywnie na platformie która jest w centrum podejrzeń o kontrowersyjne wykorzystywanie informacji o użytkownikach. Taka sytuacja jest niedopuszczalna – zaznacza w komunikacie Heinz-Peter Labonte.
Apel FRK jest następstwem trwającego od marca br. kryzysu związanego z kontrowersyjnym wykorzystaniem danych użytkowników Facebooka przez firmę Cambridge Analytica. Niedawno okazało się, że wbrew wcześniejszym doniesieniom sprawa może dotyczyć 87 mln internautów.
Dołącz do dyskusji: Niemieckie stowarzyszenie nadawców kablowych wzywa stacje ARD i ZDF do opuszczenia Facebooka
Robienie w TV publicznej reklamy czegoś na czym miliardy zarabia Zuckerberg nie powinno mieć miejsca.