Nielsen: telewizory HD coraz popularniejsze
W ciągu ostatniego roku wskaźnik penetracji telewizorów HD wamerykańskich gospodarstwach domowych zwiększył się prawiedwukrotnie.
Z badania przeprowadzonego przez firmę Nielsen wynika, że nadzień 30 listopada bieżącego roku tego typu odbiorniki znajdowałysię w 23,4 procenta domów w USA, w porównaniu z 12,8 procenta roktemu i 13,5 procenta na koniec roku 2007 - informuje serwisAdweek.
Spośród 18 największych lokalnych rynków analizowanych przezfirmę badawczą, najwyższy wskaźnik penetracji HDTV odnotowano wWaszyngtonie D.C. (31,1 procenta), a następnie w Bostonie (30,5procenta), Nowym Jorku (30,2 procenta), Seattle-Tacoma (29,8procenta) oraz Filadelfii (29,1 procenta). Z kolei najgorzej podtym względem wyglądała sytuacja w Detroit (20,9 procenta),Minneapolis-St. Paul (21,6 procenta) oraz Miami-Ft. Lauderdale(21,4 procenta).
Nielsen przypisuje rosnącą popularność telewizorów HD corazniższym cenom tego typu odbiorników, coraz większej dostępnościprogramów nadawanych w wysokiej rozdzielczości oraz zbliżającej sięzmianie sygnału telewizyjnego z analogowego na cyfrowy (17 luty2009).
źródło: Adweek
Dołącz do dyskusji: Nielsen: telewizory HD coraz popularniejsze