Nielsen Online: 20-proc. wzrost liczby wyszukiwań w sieci
W maju bieżącego roku amerykańscy internauci wykonali 9,44 miliarda wyszukiwań w internetowych wyszukiwarkach.
To o 20,3 procenta więcej w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego (7,8 mld) - wynika z danych firmy badawczej Nielsen Online.
Zdecydowanym liderem była jak zwykle wyszukiwarka Google, z liczbą 5,97 miliarda wyszukiwań w ubiegłym miesiącu (o 28,2 procenta większą niż rok wcześniej w tym samym okresie) i 63,2 procenta udziału w rynku.
Daleko w tyle za Google znalazły się wyszukiwarki: Yahoo! (1,63 miliarda wyszukiwań - wzrost o 22,3 procenta, 17,2 procenta rynkowego udziału), MSN/Windows Live (891,5 mln - spadek o 14,6 proc., udz. 9,49 proc.), AOL (364,8 mln - wzrost o 13,1 proc., udz. 3,9 proc.) oraz Ask.com (205,4 mln - wzrost o 21,9 proc., udz. 2,2 proc.).
Pierwszą dziesiątkę najpopularniejszych za oceanem wyszukiwarek w maju uzupełniły: My Web (77,3 mln - wzrost o 44,7 proc., udz. 0,8 proc.), Comcast (55,9 mln - wzrost o 33,1 proc., udz. 0,6 proc.), Yellow Pages (33,1 mln, udz. 0,4 proc.), NexTag (27,2 mln - wzrost o 29,9 proc., udz. 0,3 proc.) oraz AT&T Worldnet (17,7 mln - spadek o 32,4 proc., udz. 0,2 proc.).
Dołącz do dyskusji: Nielsen Online: 20-proc. wzrost liczby wyszukiwań w sieci