Nielsen: Google i Ask w górę, Yahoo, Microsoft i AOLw dół
Amerykańscy internauci wykonali w sierpniu 7,22 miliarda wyszukiwań w internetowych wyszukiwarkach.
To o 7,7 procenta mniej w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego - informuje serwis MarketWatch, powołując się na dane firmy badawczej Nielsen Online.
Zdecydowanym liderem rynku była wyszukiwarka Google z liczbą 4,33 miliarda wyszukiwań (o 3,1 procenta więcej niż rok temu w tym samym okresie) oraz 60 procentami udziałów w rynku.
Na kolejnych miejscach znalazły się wyszukiwarki: Yahoo (1,3 miliarda wyszukiwań - spadek o 16,5 procenta, 18,1 procenta rynkowych udziałów), MSN/Windows Live (770,6 miliona - spadek o 23,8 procenta, udz. 10,7 procenta), AOL (376,3 mln - spadek o 13,5 procenta, udz. 5,2 procenta) oraz Ask.com (143,2 mln - wzrost o 4,7 procenta, udz. 2 procent).
W pierwszej dziesiątce znalazły się jeszcze wyszukiwarki Comcast (45,4 mln - wzrost o 30,9 procenta, udz. 0,6 procenta), My Web (38,5 mln - spadek o 46,3 procenta, udz. 0,5 procenta), AT&T Worldnet (30,3 mln - wzrost o 203,8 procenta, udz. 0,4 procenta), NexTag (17,9 mln - spadek o 20,6 procenta, udz. 0,2 procenta) oraz Dogpile.com (15,4 mln - spadek o 27,8 procenta, udz. 0,2 procenta).
źródło: MarketWatch
Dołącz do dyskusji: Nielsen: Google i Ask w górę, Yahoo, Microsoft i AOLw dół