Nielsen coraz bliżej pomiaru oglądania telewizji w sieci
Nielsen Audience Measurement kończy testy monitoringu oglądania telewizji na komputerach, laptopach i tabletach. Regularny pomiar konsumpcji telewizji w sieci może ruszyć z początkiem 2014 roku, o ile będą nim zainteresowani klienci firmy.
O tym, że niezbędne jest stworzenie badań mierzących oglądalność telewizji w internecie, podczas wtorkowej konferencji Nielsena o cyfryzacji przypomnieli Wiesław Łodzikowski, szef ośrodka TVP Technologie, i Maciej Maciejowski, członek zarządu Grupy TVN. - Nasze programy są dostępne online, ale to cały czas jest świat bez badań - mówił Maciejowski.
Jak informuje Wirtualnemedia.pl Elżbieta Gorajewska, dyrektor zarządzająca Nielsen Audience Measurement, instytut prowadzi obecnie drugą fazę testów tzw. oglądania extended screen. To pomiar oglądania telewizji z wykorzystaniem karty telewizyjnej, korzystania przez internet z serwisów wideo na żądania (jak ipla czy tvnplayer) czy ze streamingu telewizyjnego na takich urządzeniach jak komputer stacjonarny, laptop czy tablet.
Testy te są prowadzone na grupie 50 osób, które przestały być w panelu telemetrycznym. Mają one sprawdzić, jak paneliści reagują na fakt, że oprogramowanie śledzi ich codzienne korzystanie z sieci.
- Na początku października br. przedstawimy wyniki testów naszym głównym klientom. Oni zdecydują, czy takie badanie będzie realizowane na stałe - mówi nam Elżbieta Gorajewska. - Regularne badanie może ruszyć z początkiem 2014 roku - dodaje.
W zależności od wyników testów, docelowe badanie oglądania telewizji w sieci realizowane będzie albo na około 100 osobach z istniejącego panelu telemetrycznego albo stworzony zostanie niezależny panel. Dane dotyczące korzystania z kontentu telewizyjnego w sieci mają być łączone z danymi o oglądaniu tradycyjnej telewizji.
Dołącz do dyskusji: Nielsen coraz bliżej pomiaru oglądania telewizji w sieci