Nielsen będzie uwzględniał w ratingach opinie internautów na Facebooku
Firma badawcza Nielsen zajmująca się oglądalnością telewizji zamierza włączyć do swoich ratingów dyskusje internautów na Facebooku dotyczące poszczególnych programów. W planach jest także monitorowanie aktywności użytkowników Instagrama.
O zamiarach Nielsena dotyczących poszerzenia źródeł zbierania danych do tworzenia ratingów poinformował serwis re/code opierając się na własnych źródłach informacji w firmie.
Do tej pory Nielsen zbierał dane na temat wpisów dotyczących konkretnych audycji czy stacji telewizyjnych publikowanych na Twitterze. W ten sposób stara się dostarczyć informacje na temat zaangażowania internautów związanego z konkretnymi produkcjami na rynku telewizyjnym.
Teraz firma postanowiła rozbudować bazę zbierania informacji o kolejny duży serwis społecznościowy - Facebook. Według zapowiedzi do końca br. (dokładnej daty nie podano) powstanie mechanizm pozwalający na gromadzenie danych dotyczących wpisów użytkowników Facebooka związanych z serialami czy programami nadawanymi w poszczególnych stacjach telewizyjnych. W dalszych planach jest także zbieranie podobnych informacji umieszczanych przez użytkowników Instagrama.
Według wyjaśnień Nielsena użytkownicy Facebooka nie muszą obawiać się o swoją prywatność. Plan zakłada bowiem, że gromadzone będą jedynie publiczne opinie oraz wpisy stanowiące komentarz do powszechnie dostępnych opinii internautów. Nielsen zastrzega też, że nie będzie analizował treści wpisów, a jedynie stopień zaangażowania internautów w konkretne treści, nie będzie też miał dostępu do prywatnych wiadomości wymienianych pomiędzy użytkownikami.
Kiedy projekt zbierania danych z Facebooka nabierze konkretnych kształtów zostanie połączony w jedną platformę o nazwie “Social Content Ratings” z funkcjonującym obecnie systemem gromadzenia informacji z Twittera.
Dołącz do dyskusji: Nielsen będzie uwzględniał w ratingach opinie internautów na Facebooku