„Newsweek Polska” z mniejszą objętością i bez felietonów Jerzego Mazgaja
Tegoroczne wydania „Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska) mają po 92 strony, podczas gdy wcześniej tygodnik liczył minimum 100 stron. Współpracę z pismem zakończył Jerzy Mazgaj, który pisał felietony o winach.
Pierwsze dwa wydania „Newsweek Polska” w br. mają po 92 strony. To o 8 stron mniej niż rok wcześniej i w okresie letnim, natomiast pozostałe liczyły zazwyczaj 108, a czasami 116 stron.
Jednocześnie zmalała też liczba stron tygodnika z reklamami. W poprzednim numerze było ich ok. 7,5, a w bieżącym - ok. 6,5 (w tym po dwie z promocją różnych marek Grupy Onet-RASP). Natomiast w kolejnych numerach pisma ze stycznia ub.r., liczących po 100 stron, stron reklamowych było 10,5 (trzy z autopromocją), 14 (4,5 z autopromocją), 14,5 (4 z autopromocją) i 15 (6,5 z autopromocją).
- Objętość tygodników jest ruchoma, zależy od wielu czynników, np. dodatków czy objętości i ilości artykułów - wyjaśniła Agnieszka Odachowska, dyrektor komunikacji korporacyjnej w Grupie Onet-RAS Polska.
W tygodniku nie ma już felietonów o winie Jerzego Mazgaja, głównego udziałowca i byłego prezesa sieci delikatesów Alma. Teksty Mazgaja od listopada ub.r. nie ukazują się już też w weekendowych wydaniach „Gazety Wyborczej”.
Pozostałe czołowe tygodniki opinii mają taką samą objętość jak w zeszłym roku: „Gość Niedzielny”, „W Sieci” i „Do Rzeczy” po 100 stron (w ub.r. wiele numerów tego drugiego tytułu miało 116 stron). Jeśli chodzi o „Politykę”, to na razie ukazał się tylko podwójny numer o zwiększonej objętości, zazwyczaj pismo ma 116 stron.
W większości tygodników są cykliczne teksty o tematyce kulinarnej. We „W Sieci” felietony o winie pisze Robert Mazurek, w „Do Rzeczy” taką tematyką od półtora roku zajmuje się Jacek Komuda, w „Polityce” przez wiele lat pisał o tym Piotr Adamczewski, który zmarł w marcu ub.r, a pod koniec ub.r. rubrykę przejęła Barbara Adamczewska. Dla „Newsweeka” podobne teksty pisze od kilku lat Magda Gessler, przy czym obecnie są one publikowane w serwisie internetowym tygodnika.
Według danych ZKDP w październiku ub.r. średnia sprzedaż ogółem „Newsweek Polska” wynosiła 107 941 egz. Z danych Kantar Media wynika, że od stycznia do listopada ub.r. cennikowe wpływy reklamowe tygodnika wyniosły 100,42 mln zł, o 9 proc. mniej niż rok wcześniej.
Dołącz do dyskusji: „Newsweek Polska” z mniejszą objętością i bez felietonów Jerzego Mazgaja