„Newsweek” po dużym wzroście wyprzedził „Politykę” i „Gościa Niedzielnego”, „Wprost” mocno w dół
We wrześniu br. nowym liderem sprzedaży ogółem wśród tygodników opinii po dużym wzroście został „Newsweek Polska”, który zepchnął na drugie miejsce „Gościa Niedzielnego”. Największy spadek zanotował zaś tygodnik „Wprost”.
Z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl wynika, że średnia sprzedaż ogółem tygodnika „Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska) we wrześniu br. wyniosła 148 659 egz. Było to o 35,07 proc. więcej niż w analogicznym okresie rok wcześniej, a tytuł awansował z miejsca trzeciego, notując największy wzrost w zestawieniu.
Wysoki wynik „Newsweeka” to m.in. zasługa szeroko komentowanego tekstu z wydania z 7 września br., w którym dziennikarze tygodnika ujawnili, w jakich luksusach wypoczywał szef NSZS „Solidarność” Piotr Duda. Numer ten sprzedał się w liczbie aż 165 499 egz., zaś kolejny, w którym temat kontynuowano, zanotował sprzedaż ogółem na poziomie 156 221 egz.
Na drugie miejsce z pierwszego spadł tygodnik „Gość Niedzielny” (Instytut Gość Media), którego średni wynik sprzedażowy w badanym miesiącu zmniejszył się o 8 proc. do 129 155 egz.
Podium uzupełnia „Polityka” (Polityka). Średnia sprzedaż ogółem tego tygodnika we wrześniu br. zwiększyła się o 1,7 proc. i wyniosła 117 413 egz.
Tuż za podium znalazł się tygodnik „W Sieci” (Fratria). Jego średnia sprzedaż ogółem wyniosła 75 503 egz., po wzroście o 2,54 proc. Oczko niżej uplasował się konkurencyjny tygodnik „Do Rzeczy” (Orle Pióro), którego średni wynik zmalał o 3,91 proc. do 54 635 egz.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Największy spadek w zestawieniu dotyczył „Wprost” (AWR „Wprost”). Jego wynik we wrześniu br. wyniósł 33 430 egz., czyli mniej aż o 33,64 proc. niż rok wcześniej. Tytuł ten w rankingu spadł z miejsca szóstego na siódme.
Wirtualnemedia.pl | wrzesień | |||||
ZKDP | 2015 | 2014 | ||||
Tytuł | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem |
Newsweek Polska | 217 490 | 149 133 | 148 659 | 170 760 | 110 059 | 110 059 |
Gość Niedzielny | 200 360 | 129 155 | 129 155 | 205 790 | 140 391 | 140 391 |
Polityka | 165 398 | 117 415 | 117 413 | 172 758 | 117 211 | 117 211 |
W Sieci | 148 010 | 75 503 | 75 503 | 157 602 | 73 634 | 73 628 |
Tygodnik Do Rzeczy | 115 690 | 63 560 | 54 635 | 138 196 | 65 781 | 56 856 |
Gazeta Polska | 101 641 | 35 582 | 35 125 | 118 152 | 39 521 | 38 925 |
Wprost | 106 246 | 101 974 | 33 430 | 148 581 | 120 838 | 50 375 |
Tygodnik Powszechny | 36 750 | 19 642 | 18 817 | 37 000 | 18 379 | 17 979 |
Przegląd | 51 000 | 16 854 | 16 854 | 51 000 | 18 056 | 18 056 |
Wirtualnemedia.pl | ||||||
Tygodnik Angora | 463 450 | 302 155 | 302 155 | 483 010 | 299 776 | 299 776 |
1 2
Dołącz do dyskusji: „Newsweek” po dużym wzroście wyprzedził „Politykę” i „Gościa Niedzielnego”, „Wprost” mocno w dół
Ładne mi bez wspracia - gdyby nie kroplówka ze SKOKów w sieci już dawno padłoby.