SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

„Newsweek” po dużym wzroście wyprzedził „Politykę” i „Gościa Niedzielnego”, „Wprost” mocno w dół

We wrześniu br. nowym liderem sprzedaży ogółem wśród tygodników opinii po dużym wzroście został „Newsweek Polska”, który zepchnął na drugie miejsce „Gościa Niedzielnego”. Największy spadek zanotował zaś tygodnik „Wprost”.

Z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl wynika, że średnia sprzedaż ogółem tygodnika „Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska) we wrześniu br. wyniosła 148 659 egz. Było to o 35,07 proc. więcej niż w analogicznym okresie rok wcześniej, a tytuł awansował z miejsca trzeciego, notując największy wzrost w zestawieniu.

Wysoki wynik „Newsweeka” to m.in. zasługa szeroko komentowanego tekstu z wydania z 7 września br., w którym dziennikarze tygodnika ujawnili, w jakich luksusach wypoczywał szef NSZS „Solidarność” Piotr Duda. Numer ten sprzedał się w liczbie aż 165 499 egz., zaś kolejny, w którym temat kontynuowano, zanotował sprzedaż ogółem na poziomie 156 221 egz.

Na drugie miejsce z pierwszego spadł tygodnik „Gość Niedzielny” (Instytut Gość Media), którego średni wynik sprzedażowy w badanym miesiącu zmniejszył się o 8 proc. do 129 155 egz.

Podium uzupełnia „Polityka” (Polityka). Średnia sprzedaż ogółem tego tygodnika we wrześniu br. zwiększyła się o 1,7 proc. i wyniosła 117 413 egz.

Tuż za podium znalazł się tygodnik „W Sieci” (Fratria). Jego średnia sprzedaż ogółem wyniosła 75 503 egz., po wzroście o 2,54 proc. Oczko niżej uplasował się konkurencyjny tygodnik „Do Rzeczy” (Orle Pióro), którego średni wynik zmalał o 3,91 proc. do 54 635 egz.

>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki

Największy spadek w zestawieniu dotyczył „Wprost” (AWR „Wprost”). Jego wynik we wrześniu br. wyniósł 33 430 egz., czyli mniej aż o 33,64 proc. niż rok wcześniej. Tytuł ten w rankingu spadł z miejsca szóstego na siódme.

Wirtualnemedia.pl

wrzesień

ZKDP

2015

2014

Tytuł

Średni nakład jednorazowy

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Średni nakład jednorazowy

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Newsweek Polska

217 490

149 133

148 659

170 760

110 059

110 059

Gość Niedzielny

200 360

129 155

129 155

205 790

140 391

140 391

Polityka

165 398

117 415

117 413

172 758

117 211

117 211

W Sieci

148 010

75 503

75 503

157 602

73 634

73 628

Tygodnik Do Rzeczy

115 690

63 560

54 635

138 196

65 781

56 856

Gazeta Polska

101 641

35 582

35 125

118 152

39 521

38 925

Wprost

106 246

101 974

33 430

148 581

120 838

50 375

Tygodnik Powszechny

36 750

19 642

18 817

37 000

18 379

17 979

Przegląd

51 000

16 854

16 854

51 000

18 056

18 056

Wirtualnemedia.pl

Tygodnik Angora

463 450

302 155

302 155

483 010

299 776

299 776

  • 1
  • 2

Dołącz do dyskusji: „Newsweek” po dużym wzroście wyprzedził „Politykę” i „Gościa Niedzielnego”, „Wprost” mocno w dół

24 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Adam
Newsweek, za którym stoi gigantyczny koncern medialny RASP i tuba Onetu oraz wspófinasowanie spółek skarbu państwa ma zaledwie dwa razy większą sprzedaż niż wSieci wydawane "na poddaszu" bez wsparcia
odpowiedź
User
XYZ
Kolejny sukces Wróblewskiego, dorżnie następną gazetę.
odpowiedź
User
XYZ
Newsweek, za którym stoi gigantyczny koncern medialny RASP i tuba Onetu oraz wspófinasowanie spółek skarbu państwa ma zaledwie dwa razy większą sprzedaż niż wSieci wydawane "na poddaszu" bez wsparcia


Ładne mi bez wspracia - gdyby nie kroplówka ze SKOKów w sieci już dawno padłoby.
odpowiedź