Netia na 700 tys. klientów internetu. Na koniec roku chce mieć 800 tys.
Spółka telekomunikacyjna Netia miała na koniec I kwartału 704.082 klientów usług szerokopasmowych. Spółka prognozuje, że na koniec roku będzie mieć 780 - 800 tys. klientów usług szerokopasmowych wobec 690.247 na koniec zeszłego roku. Netia szacuje, że jej udział w rynku usług szerokopasmowych wynosi 11,5%.
"Baza klientów usług szerokopasmowych wzrosła do 704.082 na dzień 31 marca 2011 r. co stanowiło wzrost o 2% z poziomu 690.247 na dzień 31 grudnia 2010 r. oraz o 17% z poziomu 603.367 na dzień 31 marca 2010 r. Netia szacuje, że jej łączny udział w rynku stacjonarnych usług szerokopasmowych wzrósł do 11,5% z 10,5% na dzień 31 marca 2010 r." - czytamy w raporcie.
W I kw. 2011 r. Netia odnotowała 13.835 przyłączeń netto stacjonarnych usług szerokopasmowych w porównaniu do 36.346 przyłączeń netto w IV kw. 2010 r. oraz 44.050 przyłączeń netto w I kw. 2010 r.
Netia: nowa oferta, reklama i e-sklep (wideo)
"Spadek liczby nowych przyłączeń netto widoczny w I kw. 2011 r. był przede wszystkim skutkiem zaostrzonej rywalizacji cenowej ze strony konkurencji, która ograniczała poziom sprzedaży zwłaszcza w odniesieniu do niskomarżowych usług BSA. Jednocześnie oferta Netii oferowana w ramach własnej sieci oraz w technologii LLU, generująca wyższe marże, pozostaje atrakcyjna cenowo w stosunku do ofert konkurencji co pozwoliło spółce na zwiększenie bazy klientów korzystających z usług w technologii LLU o 19.175 do poziomu 146.070 klientów" - czytamy dalej.
"Według naszych szacunków pozostajemy liderem polskiego rynku szerokopasmowego w liczbie nowych przyłączeń netto" - podkreślił prezes Mirosław Godlewski.
Netia wprowadza internet bez limitu szybkości
Netia podała też, że baza klientów usług głosowych (własna sieć, WLR i LLU) wyniosła 1.225.967 na koniec I kwartału w porównaniu do 1.230.965 na dzień 31 grudnia 2010 r. oraz 1.173.008 na dzień 31 marca 2010 r.
"W I kw. 2011 r. Netia odnotowała łączny spadek liczby klientów usług głosowych netto o 4.998, co było głównie związane z odchodzeniem klientów od tradycyjnych usług głosowych świadczonych za pomocą linii analogowych" - wyjaśnia spółka.
Netia z nową identyfikacją i reklamami. Koniec Tomasza Kota (wideo)
Netia szacuje, że jej łączny udział w rynku stacjonarnych usług głosowych wzrósł w ciągu ostatnich dwunastu miesięcy z 11,8% do 13,4% .
Netia miała 23,05 mln zł skonsolidowanej straty netto przypisanej akcjonariuszom jednostki dominującej w I kw. 2011 roku wobec 14,35 mln zł zysku rok wcześniej. Skonsolidowane przychody wyniosły 401,19 mln zł wobec 386,98 mln zł rok wcześniej.
Dołącz do dyskusji: Netia na 700 tys. klientów internetu. Na koniec roku chce mieć 800 tys.