Netia, czyli wolność wyboru
Kampania "Netia. Wolność Wyboru" z Człowiekiem Kursorem powstałaprzy współpracy: agencji Artegence; dom Zed Digital odpowiadał zadobór mediów do kampanii, filmy wideo wyprodukował Moustache Film.
Kampania "Netia. Wolność Wyboru" z Człowiekiem Kursorempowstała przy współpracy: agencji kreatywnej Artegence;dom Zed Digital odpowiadał za dobór mediów do kampanii, filmy wideowg koncepcji kreatywnej i scenariusza Artegence wyprodukowałMoustache Film.
Kampania "Netia. Wolność Wyboru" - trwałamiesiąc - od połowy czerwca do drugiej połowy lipca2008.
Autorzy kampanii "Netia. Wolność Wyboru": teamkreatywny agencji Artegence
Cele: Celem wykreowania postaci Człowieka Kursorabyło:
- zilustrowanie nieograniczonej wolności w Internecie, z którejmożna korzystać dzięki ofercie usług dostępowych Netii.
- wyróżnienie marki Netia na tle innych dostawców Internetu;
Opis kampanii:
Kampania "Netia. Wolność Wyboru" opracowana przez Artegencedzieliła się na 4 etapy, które logicznie z siebie wynikały.
1. etap: Człowiek Kursor zadebiutował wInternecie dokładnie 13 czerwca 2008 roku, kiedy to na serwisachwideo pojawił się pierwszy filmik "Gra". Wtedy też wystartowałajego strona, obecnie dostępna pod adresem: http://www.czlowiek-kursor.pl/czlowiek/. Do 18 czerwca pojawiło się jeszcze 6 filmów ilustrującychzwariowane przygody kursora. Tematem każdego z nich była innapasja, którą Człowiek Kursor realizuje w Internecie (oprócz graniabyło to również poznawanie przyjaciół, surfowanie, wchodzenie nawitryny, klikanie, przesuwanie się po ekranie).
2. etap: Po tygodniu, kiedy Człowiek Kursorzdobył wysoką oglądalność i rozpoznawalność, w sieci pojawiła sięrelacja z aresztowania Człowieka Kursora nagrana na demonstracjiprzeciwko zniewoleniu polskiego Internetu. Akcji towarzyszyłyartykuły na stronach plotkarskich pod tytułami "Polski Internautabezprawnie aresztowany!", "Chciał być wolny więc go zamknęli!"
3. etap: Następnego dnia do sieci przedostałsię nagrany komórką apel Człowieka Kursora z aresztu, w którymprosi Internautów o pomoc w wydostaniu się z Terapeutycznego PokojuSpokojnej Apatii, w którym został uwięziony! Równocześnie stronaCzłowieka Kursora została zastąpiona przez stronę Uwolnij Kursora(obecnie dostępną pod adresem: http://www.podrasujkursora.pl/uwolnij), na której 56 tys. Internautów wzięło udział w wirtualnym burzeniumurów Terapeutycznego Pokoju Spokojnej Apatii, w którym osadzonyzostał Człowiek Kursor. Netia włączyła się w sposób jawny do akcjikilka dni po zatrzymaniu Człowieka Kursora, wpłacając kaucję, by gouwolnić.
4. etap: Ostatnim etapem kampanii był trwającydo 17 lipca konkurs, dostępny na stronie www.podrasujkursora.pl, gdzieinternauci mogli stworzyć własnego Człowieka Kursora, korzystając zdostępnych na serwisie narzędzi edycyjnych. Codziennie do wygraniabyły trzy darmowe pakiety dostępu do Internetu Netii o prędkości do16 Mbit na dwa lata.
Narzędzia wykorzystane w kampanii:
Człowiek Kursor jest klasycznym przykładem fenomenu "cewebrity".Internet fascynuje się postaciami, które zyskały sławę dziękiniestandardowym filmom umieszczanym na YouTube, zwanymi z angielska"cewebrities". Przykładami cewebrities są chociażby Tron Guy, PeterPan czy nasz rodzimy Gracjan Roztocki.
Reklama na Zachodzie coraz częściej wykorzystuje ten fenomen dopromowania marki w Internecie i coraz częściej firmy decydują sięrównież na wykreowanie dla swoich marek internetowych osobowości, które zaczynają je jawnie wspierać w chwili osiągnięcia szczytowejoglądalności. Stało się tak chociażby w przypadku Lonely Girl 15,która w swoim czasie zaczęła używać produktów Neutrogena.
Człowiek Kursor to pierwszy w polskim Internecie tak popularnyprzypadek wykreowania internetowej "cewebrities" dla marki.Stworzony dla Netii przez Artegence, Człowiek Kursor jest postacią,która świetnie dociera do młodych użytkowników Internetu. To tzw."freak" w kostiumie internetowego kursora. Sam o sobie mówi, żeniesie Internautom dobrą wiadomość wyzwolenia Internetu.
Filmiki Człowieka Kursora pojawiły się na YouTube, stronachstartowych Smog.pl, Patrz.pl oraz JoeMonster.org. Akcjiwprowadzenia nowej gwiazdy polskiego Internetu towarzyszył takżemailing wirusowy kierujący na Wrzuta.pl.
W celu promocji usług Netii oprócz filmów wideo umieszczanych naYouTube wykorzystano również: strony WWW, które zmieniały się wrazz kolejnymi odsłonami kampanii, płatne artykuły w serwisachplotkarskich oraz plakaty na mieście agitujące za uwolnieniemCzłowieka Kursora w stylistyce Amnesty International.
Promowane usługi:
Cel kampanii był przede wszystkim był wizerunkowy. Netia chciałasię pozytywnie wyróżnić na rynku dostawców Internetu. Celempośrednim było skierowanie uwagi internautów na usługi dostępoweświadczone zarówno na łączach Netii jak i na łączachTelekomunikacji Polskiej. W nowej ofercie Netia zaoferowała wramach usług dla domu kilka usług dostępowych o przepustowości 512kbit/sek do 16Mbit/sek w atrakcyjnych cenach (od 39 zł do 229 zł wzależności o przepustowości i czasu trwania umowy).
Efekty:
Człowiek Kursor, który pojawił się w sieci w połowie czerwca, wciągu kilku dni został niekwestionowaną Gwiazdą Internetu. Seriafilmów wideo z Człowiekiem Kursorem wyświetlona została ponad 350tys. razy. Człowiek Kursor trafił na pierwsze miejscenajpopularniejszych filmów wideo na YouTube, plasując się w Top 10wideo polecanych przez ten serwis.
Seria filmów Człowieka Kursora na samym tylko YouTube doczekałasię 217 tys. wyświetleń, a w kategorii "Komicy" została 18.najczęściej subskrybowanym kanałem wszechczasów oraz czwartymnajpopularniejszym kanałem w ostatnim miesiącu.
Dołącz do dyskusji: Netia, czyli wolność wyboru