Netflix ma 139 mln subskrybentów. Wpływy z innych rynków wyższe niż z USA
Na koniec ub.r. Netflix miał 139,26 mln płacących użytkowników, po wzroście o 8,84 mln w ciągu kwartału. Pierwszy raz roczne wpływy z USA były niższe od tych na pozostałych obszarach, przy czym rynek amerykański jest dużo bardziej rentowny.
W minionym kwartale Netflix pozyskał rekordową liczbę 8,84 mln aktywnych subskrybentów, z czego 1,53 mln w USA, a 7,31 mln na innych rynkach. Rok wcześniej na platformie przybyło 6,62 mln płacących użytkowników - 1,47 mln w USA i 5,16 mln poza USA.
Z kolei w całym ub.r. liczba subskrybentów Netflixa zwiększyła się o 29 mln, wobec wzrostu o 22 mln w 2017 roku.
Na koniec ub.r. serwis miał 139,26 mln płacących użytkowników - 58,49 mln w USA (wobec 52,81 mln rok wcześniej) i 80,77 mln na pozostałych obszarach (rok wcześniej było to 57,83 mln).
Rynki poza USA mają też dużo większy potencjał do dalszego wzrostu. Na koniec grudnia Netflix miał tam 7,13 mln użytkowników w trakcie darmowego okresu próbnego i spodziewa się, że w bieżącym kwartale pozyska 7,3 mln subskrybentów. W przypadku USA niepłacących użytkowników było 2,07 mln, a prognoza wzrostu liczby tych płacących w bieżącym kwartale to 1,6 mln.
W USA mniejsze wpływy, ale wyższa rentowność
W ub.r. przychody Netflixa na obszarach poza USA wyprzedziły te na rynku amerykańskim. Jeszcze w ostatnim kwartale 2017 roku te pierwsze wynosiły 1,63 mld dolarów, a te drugie - 1,55 mld dolarów. Natomiast w minionym kwartale było to odpowiednio prawie 2 mld dolarów oraz 2,22 mld dolarów.
Przy czym rynek USA jest dużo bardziej rentowny. W ostatnim kwartale ub.r. jego wkład do dochodu firmy wyniósł 590 mln dolarów, a do marży operacyjnej - 29,6 proc., natomiast w przypadku pozostałych obszarów działalności spółki te wskaźniki wyniosły odpowiednio 82 mln dolarów i 3,9 proc.
Rynki zagraniczne osiągnęły rentowność
W całym ub.r. Netflix w USA zanotował 7,65 mld dolarów wpływów, wobec 6,15 mld dolarów w 2017 roku. Koszty uzyskania przychodów wzrosły z 3,47 do 4,04 mld dolarów, a wydatki na marketing - z 603,7 mln dolarów do 1,02 mld dolarów. W konsekwencji wkład do dochodu zwiększył się z 2,08 do 2,48 mld dolarów.
Na pozostałych rynkach firmie udało się osiągnąć dodatni wkład do dochodu - wzrósł on z -103 mln dolarów w 2017 roku do 661,9 mln dolarów w ub.r. Jednocześnie wpływy poszły w górę z 5,09 do 7,78 mld dolarów, koszt ich uzyskania - z 4,36 do 5,78 mld dolarów, a nakłady marketingowe - z 832,5 mln dolarów do 1,34 mld dolarów.
Netflix nadal oferuje w USA wysyłkę płyt DVD, przy czym ma to niewielkie znaczenie dla firmy. Na koniec ub.r. z usługi korzystało 2,71 mln użytkowników (wobec 3,33 mln rok wcześniej), wpływy w skali roku zmalały z 450,5 do 365,6 mln dolarów, a wkład do dochodu - z 248 do 212,5 mln dolarów.
Roczne wpływy i zysk w górę
W czwartym kwartale 2018 roku przychód Netflixa wyniósł 4,18 mld dolarów, po wzroście o 27,4 proc. w skali roku). Zysk operacyjny w raportowanym okresie wyniósł 215,8 mln dolarów (wobec 245,3 mln dolarów rok wcześniej), a zysk netto - 133,9 mln dolarów (rok wcześniej było to 185,5 mln dolarów).
W ujęciu rocznym wpływy Netflixa zwiększyły się z 11,69 mld dolarów w 2017 roku do 15,79 mld dolarów w ub.r., koszty ich uzyskania - z 8,03 do 9,97 mld dolarów, wydatki marketingowe - z 1,44 do 2,37 mld dolarów, a nakłady na technologie i rozwój - z 953,7 mln dolarów do 1,22 mld dolarów.
W efekcie zysk operacyjny poszedł w górę z 838,7 mln dolarów do 1,6 mld dolarów, a zysk netto - z 558,8 mln dolarów do 1,21 mld dolarów.
Netflix prognozuje, że pierwszy kwartał br. zakończy z 4,494 mld dolarów przychodu i 253 mln dolarów zysku operacyjnego. Wedle prognoz, liczba użytkowników wzrośnie o kolejne 8,8 mln, do ponad 148 mln osób na całym świecie.
Spółka poinformowała w komunikacie o restrukturyzacji kosztów, część z nich przeniesiono z administracji na marketing, cięcia dotknęły też technologii i rozwoju.
"Nie zamykaj oczu", "Bird Box" i "You" hitami Netfliksa
Netflix pochwalił się rekordową oglądalnością "Bird Box". Film z Sandrą Bullock w roli głównej, przez pierwszy miesiąc obejrzało w serwisie 80 mln użytkowników. Inne filmowe sukcesy Netflixa to "Roma", " The Christmas Chronicles" i "Private Life". W komunikacie czytamy, że platforma chce w najbliższym roku rozwijać segment oryginalnych produkcji filmowych i współpracować z czołowymi reżyserami na świecie.
Netflix jest także zadowolony z oglądalności produkcji serialowych. Nowość "You" w ciągu pierwszych czterech tygodni od premiery miała widownię na poziomie 40 milionów użytkowników. Podobnej oglądalności serwis spodziewa się w przypadku brytyjskiego "Sex education".
W tym roku z nowymi sezonami mają powrócić znane już widzom Netflixa seriale: "Narcos: Meksyk", "The Crown", "Big Mouth", "13 powodów", "Dom z papieru", "Szkoła dla elity" czy "Stranger things".
Netflix - plany na 2019
Netflix zamierza dalej testować nowe plany taryfowe oraz współpracować w zakresie oferty z czołowymi operatorami telekomunikacyjnymi. W komunikacie wymienia się hiszpańską Telefonicę, Comcast i T-Mobile (na rynku USA), Sky (Niemcy, Wielka Brytania), japońską KDDI.
Dołącz do dyskusji: Netflix ma 139 mln subskrybentów. Wpływy z innych rynków wyższe niż z USA