Netflix pokazał jak Robert De Niro i Al Pacino stali się młodzi w filmie "Irlandczyk"
Netflix zaprezentował obszerny materiał o tym jak odmładzano aktorów w filmie "Irlandczyk" Martina Scorsese.
Za proces zmiany wyglądu aktorów odpowiadało studio od efektów specjalnych Industral Light & Magic.
Robert De Niro i Al Pacino
Film "Irlandczyk" powstał na podstawie książki "I Heard You Paint Houses" Charlesa Brandta. Scenariusz napisał Steve Zaillian.
Produkcja opowiada o losach Franka "The Irishmana" Sheerana, mafijnego zabójcy podejrzewanego o zamordowanie jednego z przywódców Międzynarodowego Związku Transportowców, Jimmy'ego Hoffy.
W tytułowego bohatera wciela się Robert De Niro. Al Pacino portretuje Hoffę. Joe Pesci gra mafijnego bossa, Russella Bufalino.
W obsadzie znaleźli się ponadto Anna Paquin, Harvey Keitel, Bobby Cannavale, Ray Romano, Stephen Graham, Kathrine Narducci, Gary Basaraba, J.C. Mackenzie i Craig Vincent.
Reżyserem produkcji jest Martin Scorsese, a za scenariusz odpowiada Steven Zaillian.
Rekordowa oglądalność
"Irlandczyk" zadebiutował na Netfliksie 27 listopada, wcześniej trafił do wybranych kin. Ted Sarandos, chief content officer serwisu Netflix na konferencji UBS Global TMT Conference w Nowym Jorku przedstawił wyniki oglądalności filmu Scorsese.
Biorąc jednak pod uwagę, że z jednego konta korzysta przeciętnie więcej niż jedna osoba, to łączna widownia produkcji zapewne jest dużo wyższa. Do wyniku wliczone są konta, z których obejrzano co najmniej 70 proc. filmu (czyli około 2,5 godziny).
Sarandos powiedział, że wyniki oglądalności "Irlandczyka" są dla szefów Netfliksa pozytywnie zaskakujące, zwłaszcza że produkcję pokazywano też w kinach. Skrytykował przy tym część dystrybutorów za brak zgody na to, by film krótko po kinowej premierze trafił do internetu. - Długie okienka to działanie przeciw konsumentom - ocenił, dodając, że 80 proc. kinowej widowni "Irlandczyka" to subskrybenci Netflixa.
Netflix ma 158 mln abonentów
W III kwartale 2019 r. Netflix osiągnął wzrost przychodów o ponad 31 procent, a zysk netto spółki wyniósł 665 mln dolarów. W ciągu trzech miesięcy serwis odwrócił spadkowy trend dotyczący użytkowników w USA, jednak w sumie osiągnął niższą od zakładanej liczbę nowych subskrybentów. Obecnie na całym świecie z Netfliksa korzysta z górą 158 mln abonentów.
Pod koniec kwietnia firma poinformowała, że zwiększy swoje zadłużenie o 2 mld zł, a środki te zostaną przeznaczone na realizację nowych treści i zakup licencji do zewnętrznych produkcji.
Platforma nie ujawnia, ilu płacących użytkowników ma w Polsce. Z szacunków Amper Analysis wynika, że może ich być 800 tys.
Dołącz do dyskusji: Netflix pokazał jak Robert De Niro i Al Pacino stali się młodzi w filmie "Irlandczyk"