Nielsen dostarczy dane Netfliksowi w trzech krajach, w tym w Polsce
Nielsen ogłosił rozszerzenie współpracy z Netfliksem, która obejmuje wieloletnią umowę na dostarczanie danych telewizyjnych i streamingowych o odbiorcach w Stanach Zjednoczonych, Meksyku i Polsce.
W Stanach Zjednoczonych Netflix będzie subskrybować dane pomiarowe z ogólnokrajowego panelu telewizyjnego Nielsena i dane dotyczące oglądalności z platform streamingowych - Streaming Platform Ratings.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę
Z kolei w Meksyku i Polsce Netflix skorzysta z serwisów zbierających dane pochodzących z paneli streamingowych na każdym z rynków.
- Cieszymy się, że możemy kontynuować współpracę z Netflix, zapewniając serwisowi dane, których potrzebują, aby lepiej zrozumieć swoich odbiorców - komentuje Kim Gilberti, svp, product management w Nielsenie. - W miarę jak zbliżamy się do dostarczania porównywalnych i deduplikowanych wskaźników na różnych ekranach i platformach poprzez Nielsen ONE, umowa z Netflix jest kolejnym doskonałym przykładem tego, dlaczego Nielsen ma pozycję lidera w pomiarze oglądalności - dodaje.
Jak podaje Pablo Perez De Rosso - vice president, strategy, planning & analysis w Netfliksie - największa zmiana w rozrywce to przesunięcie z telewizji linearnej w stronę streamingu, a dane z Nielsen Gauge pokazują, gdzie widzowie spędzają czas - i jak zmieniają się ich wzorce konsumpcji. - Ten pomiar jest niezbędny dla branży i cieszymy się, że możemy kontynuować współpracę z Nielsenem w Meksyku i Polsce - mówi.
Netflix ze wzrostem liczby subskrybentów
Na koniec września ub.r. Netflix miał globalnie 220,67 mln subskrybentów. Wzrost liczby subskrybentów Netfliksa był dużo wyższy od prognozy sprzed trzech miesięcy wynoszącej 1 mln. Platforma wróciła do dodatniej dynamiki, po tym, jak w pierwszym kwartale ub.r. straciła netto 0,2 mln klientów, a w drugim - 0,97 mln.
W czwartym kwartale ub.r. Netflix spodziewał się pozyskać netto 4,5 mln subskrybentów. Przychody mają zmaleć rok do roku z 7,78 do 7,71 mld dolarów, marża operacyjna — z 8,2 do 4,2 proc., a zysk netto — z 607 do 163 mln dolarów.
Według badania Mediapanel we wrześniu ub.r. Netfliksa jako stronę internetową i aplikację mobilną odwiedziło 12,21 mln polskich użytkowników (dało to 41,13 proc. zasięgu), z których każdy spędził tam średnio 5 godzin, 39 minut i 38 sekund.
Dołącz do dyskusji: Nielsen dostarczy dane Netfliksowi w trzech krajach, w tym w Polsce