Netflix na czele serwisów VoD. Player.pl i witryna TVP mocno w dół (TOP10 stron i aplikacji)
Zdecydowanie najpopularniejszym serwisem VoD w polskim internecie pozostaje Netflix, który w ciągu roku zanotował duży wzrost zasięgu. Mocno zmalała natomiast odwiedzalność Player.pl i działu VoD na TVP.pl.
W lutym br. przeglądarkową wersję Netflixa odwiedziło 4,39 mln polskich internautów, co dało 15,73 proc. zasięgu. W ciągu roku zasięg witryny wzrósł o 3,62 pkt proc., czyli 29,9 proc.
Netflix rekordową liczbę 5,31 mln polskich użytkowników miał w grudniu ub.r., m.in. dzięki premierze pierwszego sezonu serialu „Wiedźmin”. Platforma nie ujawnia, ilu ma subskrybentów poszczególnych krajach poza USA. Globalnie w czwartym kwartale ub.r. zyskała 8,76 mln płacących użytkowników, na koniec grudnia miała ich 167,09 mln. W ciągu kwartału zanotowała 5,47 mld dolarów wpływów i 587 mln dolarów zysku netto.
Z vod.pl (Ringier Axel Springer Polska) w zeszłym miesiącu skorzystało 3,34 mln internautów zapewniających 12 proc. zasięgu, o 0,86 pkt proc. (6,7 proc.) więcej niż rok wcześniej. W serwisie zdecydowana większość treści jest dostępna bezpłatnie, jesienią 2017 roku pojawiły się tam treści z platform Player.pl (Grupa TVN Discovery) i Ipli (Cyfrowy Polsat).
Podobny model działa w obu tych serwisach. Player.pl miał w lutym br. 2,21 mln użytkowników, a Ipla.tv - 1,08 mln. W ciągu roku pierwszy serwis zanotował spadek zasięgu o 2,78 pkt proc. (26 proc.), a drugi - o 0,36 pkt proc. (8,5 proc.). Natomiast sekcja VoD portalu TVP.pl miała 2,57 mln użytkowników i 9,21 proc. zasięgu, po spadku w skali roku o 1,44 pkt proc. (13,5 proc.).
Dział Premium na portalu CDA.pl odwiedziło 2,67 mln internautów, a zasięg zmalał rok do roku o 0,21 pkt proc. (2,1 proc.) do 9,58 proc. Na koniec ub.r. ofertę CDA Premium miało wykupioną 231,7 tys. użytkowników (firma CDA.pl w ub.r. zanotowała wzrost wpływów o 53 proc. do 42,9 mln zł), a pozostali albo korzystali z darmowego okresu próbnego, albo na krótko trafili do tego działu, np. klikając w jej reklamy.
HBOGO.pl miał 1,45 mln użytkowników, a zasięg witryny w ciągu roku zmalał o 0,49 pkt proc. (8,6 proc.) do 5,21 proc. W zestawieniu pojawiły się dwa serwisy nieobecne przed rokiem: Amazon Prime Video z 463,6 tys. odwiedzających i 1,66 proc. zasięgu oraz Chili.com z 457,8 tys. użytkowników z 1,64 proc.
Netflix deklasuje konkurencję
Jeszcze większą przewagę nad konkurentami Netflix ma wśród aplikacji VoD. W lutym br. jego aplikacja miała 2,33 mln użytkowników, a w ciągu roku jej zasięg podskoczył o 4,73 pkt proc. (130,3 proc.) do 8,36 proc.
Zajmująca drugą pozycję aplikacja HBO GO miała 844,3 tys. użytkowników i 3,03 proc. zasięgu (po wzroście rok do roku o 1,73 pkt proc., czyli 133,1 proc. Zasięg TVP VOD zwiększył się o 0,13 pkt proc. (16,9 proc.) do 0,9 proc., a Cyfrowego Polsatu GO - o 0,03 pkt proc. (8,6 proc.) do 0,38 proc.
Pozostałe aplikacje zanotowały spadki zasięgów, najwięcej straciły Player (0,77 pkt proc., czyli 23 proc.) i Horizon Go (0,72 pkt proc., 72,7 proc.).
Dołącz do dyskusji: Netflix na czele serwisów VoD. Player.pl i witryna TVP mocno w dół (TOP10 stron i aplikacji)