SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Netflix obniży roczne wydatki o 300 milionów dolarów

Netflix planuje w tym roku ograniczyć wydatki o 300 milionów dolarów. Jednym z powodów, dla których gigant streamingu chce obniżyć koszty, jest to, że opóźnił swoje plany walki z udostępnianiem haseł w Stanach Zjednoczonych i innych krajach. Miało się to odbyć w pierwszym kwartale roku, ale zostało przesunięte na drugi - podał „The Wall Street Journal”.

Na początku tego miesiąca platforma nalegała na pracowników, aby byli rozsądni w swoich wydatkach, w tym w odniesieniu do zatrudniania. Netflix oficjalnie zapewnia jednak, że nie nastąpi zamrożenie zatrudnienia ani dodatkowe zwolnienia. Netflix odmówił szczegółowego skomentowania sprawy.

Cięcie kosztów

Warto zauważyć, że chociaż Netflix planuje w tym roku obniżyć koszty o 300 milionów dolarów, liczba ta stanowi niewielki ułamek ogólnych wydatków firmy. Na przykład wydatki operacyjne Netfliksa w zeszłym roku wyniosły około 26 miliardów dolarów.

Walka z udostępnianiem haseł

Netflix bada nowe sposoby generowania przychodów. Firma rozpoczęła walkę z udostępnianiem haseł w Kanadzie, Nowej Zelandii, Portugalii i Hiszpanii na początku tego roku. W tych krajach Netflix wymaga od płacących użytkowników ustawienia głównej lokalizacji dla ich konta. Jeśli ktoś, z kim nie mieszkają, korzysta z ich konta, Netflix ostrzega go, aby „kupił dostęp dla dodatkowego użytkownika”. Netflix zezwala na maksymalnie dwóch dodatkowych subskrybentów na konto za opłatą, która różni się w zależności od kraju.

Ponadto firma uruchomiła nowy plan reklamowy o nazwie „Podstawowy z reklamami” w listopadzie ubiegłego roku. Poziom kosztuje 6,99 USD miesięcznie, czyli o 13 USD mniej niż plan Premium Netflix, prawie 9 USD mniej niż Plan Standardowy i 3 USD mniej niż Plan Podstawowy. Dzięki temu planowi Netflix konkuruje z innymi głównymi usługami przesyłania strumieniowego, które oferują opcje z reklamami, w tym Disney+, Hulu, HBO Max, Paramount+ i Peacock.

Aby obniżyć koszty, Netflix przeprowadził w zeszłym roku redukcję zatrudnienia. W maju 2022 roku firma zwolniła około 150 pracowników. Miesiąc później platforma zwolniła kolejne 300 osób, co stanowiło wówczas około 3 proc. jej siły roboczej. Następnie we wrześniu Netflix zwolnił kolejnych 30 pracowników, którzy byli częścią działu animacji.

Netflix ma globalnie 230 mln subskrybentów

Netflix nie podaje, ilu użytkowników ma w Polsce. Z danych Mediapanel wynika, że platforma, jako strona www oraz aplikacja na urządzenia mobilne i smart tv, przyciągnęła 12,92 mln polskich internautów, z których każdy spędził tam średnio 7 godzin, 10 minut i 47 sekund. Zasięg platformy wyniósł 43,55 proc.

W IV kwartale 2022 r. liczba subskrybentów Netfliksa urosła o 7,66 mln do 230,75 mln. Natomiast wzrost przychodów wyhamował do 1,9 proc., a zysk netto skurczył się z 607 do 55 mln dolarów. Współzałożyciel platformy Reed Hastings z funkcji jednego z szefów platformy przeszedł do jej rady dyrektorów.

Dołącz do dyskusji: Netflix obniży roczne wydatki o 300 milionów dolarów

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Quality
A 10 razy tyle roztrwonią na kolejne nietrafione, niskiej jakości scenariusze dla głupich millenialsów. Netflix stał się zakładnikiem tego swojego chorego algorytmu. Co z tego, że dużo produkują, jak większość nadaje się do kosza. Jakość produkcji strasznie poleciała w dół.
Weźmy AppleTV+. Premier mniej, ale odsetek hitów ZNACZNIE większy.
odpowiedź