Netflix obniży roczne wydatki o 300 milionów dolarów
Netflix planuje w tym roku ograniczyć wydatki o 300 milionów dolarów. Jednym z powodów, dla których gigant streamingu chce obniżyć koszty, jest to, że opóźnił swoje plany walki z udostępnianiem haseł w Stanach Zjednoczonych i innych krajach. Miało się to odbyć w pierwszym kwartale roku, ale zostało przesunięte na drugi - podał „The Wall Street Journal”.
Na początku tego miesiąca platforma nalegała na pracowników, aby byli rozsądni w swoich wydatkach, w tym w odniesieniu do zatrudniania. Netflix oficjalnie zapewnia jednak, że nie nastąpi zamrożenie zatrudnienia ani dodatkowe zwolnienia. Netflix odmówił szczegółowego skomentowania sprawy.
Cięcie kosztów
Warto zauważyć, że chociaż Netflix planuje w tym roku obniżyć koszty o 300 milionów dolarów, liczba ta stanowi niewielki ułamek ogólnych wydatków firmy. Na przykład wydatki operacyjne Netfliksa w zeszłym roku wyniosły około 26 miliardów dolarów.
Walka z udostępnianiem haseł
Netflix bada nowe sposoby generowania przychodów. Firma rozpoczęła walkę z udostępnianiem haseł w Kanadzie, Nowej Zelandii, Portugalii i Hiszpanii na początku tego roku. W tych krajach Netflix wymaga od płacących użytkowników ustawienia głównej lokalizacji dla ich konta. Jeśli ktoś, z kim nie mieszkają, korzysta z ich konta, Netflix ostrzega go, aby „kupił dostęp dla dodatkowego użytkownika”. Netflix zezwala na maksymalnie dwóch dodatkowych subskrybentów na konto za opłatą, która różni się w zależności od kraju.
Ponadto firma uruchomiła nowy plan reklamowy o nazwie „Podstawowy z reklamami” w listopadzie ubiegłego roku. Poziom kosztuje 6,99 USD miesięcznie, czyli o 13 USD mniej niż plan Premium Netflix, prawie 9 USD mniej niż Plan Standardowy i 3 USD mniej niż Plan Podstawowy. Dzięki temu planowi Netflix konkuruje z innymi głównymi usługami przesyłania strumieniowego, które oferują opcje z reklamami, w tym Disney+, Hulu, HBO Max, Paramount+ i Peacock.
Aby obniżyć koszty, Netflix przeprowadził w zeszłym roku redukcję zatrudnienia. W maju 2022 roku firma zwolniła około 150 pracowników. Miesiąc później platforma zwolniła kolejne 300 osób, co stanowiło wówczas około 3 proc. jej siły roboczej. Następnie we wrześniu Netflix zwolnił kolejnych 30 pracowników, którzy byli częścią działu animacji.
Netflix ma globalnie 230 mln subskrybentów
Netflix nie podaje, ilu użytkowników ma w Polsce. Z danych Mediapanel wynika, że platforma, jako strona www oraz aplikacja na urządzenia mobilne i smart tv, przyciągnęła 12,92 mln polskich internautów, z których każdy spędził tam średnio 7 godzin, 10 minut i 47 sekund. Zasięg platformy wyniósł 43,55 proc.
W IV kwartale 2022 r. liczba subskrybentów Netfliksa urosła o 7,66 mln do 230,75 mln. Natomiast wzrost przychodów wyhamował do 1,9 proc., a zysk netto skurczył się z 607 do 55 mln dolarów. Współzałożyciel platformy Reed Hastings z funkcji jednego z szefów platformy przeszedł do jej rady dyrektorów.
Dołącz do dyskusji: Netflix obniży roczne wydatki o 300 milionów dolarów
Weźmy AppleTV+. Premier mniej, ale odsetek hitów ZNACZNIE większy.