SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

nc+, Vectra i Multimedia Polska dużo mniej na reklamy, w górę Netia, liderem Cyfrowy Polsat

Od stycznia do lipca br. największe sieci kablowe i platformy cyfrowe cennikowo przeznaczyły na reklamy o 22,7 proc. mniej niż przed rokiem. Jedynie Netia wydała więcej, a najmocniej swoje budżety reklamowe ograniczyły nc+, Multimedia Polska i Vectra.

fot. Shutterstock.comfot. Shutterstock.com

Przez pierwszych siedem miesięcy br. sieci kablowe i platformy cyfrowe wydały cennikowo na reklamy w tradycyjnych mediach (poza internetem) 103,9 mln zł - wynika z raportu Kantar Media przygotowanego dla Wirtualnemedia.pl. Było to o 22,7 proc. mniej niż rok wcześniej.

Ograniczenie wydatków dotknęło wszystkie główne media. Stacje telewizyjne zarobiły na reklamach sieci kablowych i platform cyfrowych 66,1 mln zł - o 26,4 proc. mniej niż przed rokiem, a stacje radiowe 14,3 mln zł, o 43,5 proc. mniej.

Wydatki na reklamy w gazetach spadły z kolei w omawianym okresie o 43,9 proc., do 2,2 mln zł, a w magazynach - o 35,7 proc.,- do 2,8 mln zł.

Więcej reklam sieci kablowych i platform cyfrowych było w tym roku na nośnikach reklamy zewnętrznej, w kinach i na nośnikach indoorowych. W promocję na outdoorze zainwestowano 14,2 mln zł (wzrost o 68,6 proc.), a w kinach - 3,9 mln zł (więcej o 45,1 proc.). Na reklamy indoorowe przeznaczono z kolei 402,7 tys. zł.

Podział na media wydatków reklamowych operatorów płatnej telewizji

(cennikowo, bez autopromocji, dane Kantar Media)

WIRTUALNEMEDIA.PL

I-VII 2014

I-VII 2015

zmiana proc.

Telewizja

89 820 437 zł

66 086 057 zł

-26,4

Radio

25 314 931 zł

14 308 292 zł

-43,5

Gazety

3 840 824 zł

2 155 492 zł

-43,9

Magazyny

4 386 371 zł

2 822 132 zł

-35,7

Outdoor

8 413 914 zł

14 190 027 zł

68,6

Kina

2 706 623 zł

3 927 255 zł

45,1

Indoor

980 zł

402 650 zł

40986,7

razem

134 484 080 zł

103 891 905 zł

-22,7


Liderem wydatków pozostaje, podobnie jak rok temu Cyfrowy Polsat. Podane przez Kantar Media dane obejmują łączne wydatki wszystkich marek należących do tej firmy, także Polsatu, TV4, Ipla.tv, Fundacji Polsat i Muzo.FM. Spółka przeznaczyła na reklamy w mediach 39,8 mln zł, 7,6 proc. mniej niż rok temu.

Obecnie trwa kampania promująca jesienną ofertę telewizyjną Ipli. Wiosną br. intensywnie promowana była wspólna oferta Cyfrowego Polsatu i Plusa pod nazwą SmartDom - w reklamach polecali ją Joanna Brodzik i Paweł Wilczak.

Mniej wydali zresztą wszyscy operatorzy oprócz Netii, która znacząco wzmocniła swoja aktywność reklamową, zwiększając wydatki z 60 tys. zł do 15,4 mln zł. W kwietniu br. Netia wprowadziła do swojej oferty usługi mobilne dostępne w pakietach z usługami stacjonarnymi. Wiosną GigaNagrywarkę w Netii reklamowała kampania pokazująca trójkę staruszków.

Wydatki reklamowe platform cyfrowych

(cennikowo, bez autopromocji, dane Kantar Media)

WIRTUALNEMEDIA.PL

I-VII 2014

I-VII 2015

zmiana proc.

Cyfrowy Polsat

43 107 423 zł

39 821 066 zł

-7,6

UPC Polska

23 494 993 zł

20 152 871 zł

-14,2

nc+

40 518 555 zł

17 042 361 zł

-57,9

Netia

59 999 zł

15 424 992 zł

25608,7

Vectra Telewizja Kablowa

13 896 701 zł

9 035 426 zł

-35

Multimedia Polska

11 940 743 zł

1 215 950 zł

-89,8

Inea

850 126 zł

747 879 zł

-12

Telewizja kablowa Toya

615 540 zł

451 360 zł

-26,7

razem

134 484 080 zł

103 891 905 zł

-22,7


Największy spadek wydatków na reklamę dotyczył Multimedia Polska - o 90 proc., do 1,2 mln zł. Znacznie swój budżet zredukowała też platforma nc+ - o 58 proc., do 17 mln zł.

Reklamy telewizji Vectra były w tym roku warte 9 mln zł (mniej o 35 proc. niż przed rokiem), a UPC Polska - o 14,2 proc. mniej (20,2 mln zł). Inea zmniejszyła nakłady marketingowe o 12 proc., do 747,9 tys. zł, a Toya - o 26,7 proc., do 451,4 tys. zł.

Dołącz do dyskusji: nc+, Vectra i Multimedia Polska dużo mniej na reklamy, w górę Netia, liderem Cyfrowy Polsat

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
kulfon721
Za coś trzeba było wyprawić "Żul Jana" do Francji he he he
odpowiedź
User
Mecek
niektóre reklamy naprawdę są spoko, jak reklama dziadków o giganagrywarce :) ale dawno już jej nie widziałem
odpowiedź