NBC oczekuje rekordu oglądalności Super Bowl
Sieć NBC transmitująca tegoroczną edycję Super Bowl liczy na 115 mln widzów i pobicie ubiegłorocznego rekordu. - Słabszy wynik od planowanego będzie dla nas wielkim rozczarowaniem - zapowiadają przedstawiciele NBC.
Od początku telewizyjnych transmisji finałów Super Bowl w USA każda najnowsza odsłona ustalała kolejny rekord pod względem oglądalności, poprawiając jednocześnie wynik osiągnięty rok wcześniej. Jedynym wyjątkiem był rok 2013, w którym stacja CBS transmitując Super Bowl zgromadziła przed telewizorami jedynie 108,4 mln odbiorców, podczas gdy w roku 2012 było ich 111,3 mln.
NBC, która 1 lutego br. będzie nadawać transmisję z Super Bowl zastrzega, że nie zamierza pójść w ślady CBS. - To będzie wielkie rozczarowanie, jeśli nasz finał nie stanie się największym show w historii amerykańskiej telewizji - wyznał w rozmowie z serwisem Adweek Fred Gaudelli, koordynator transmisji z ramienia NBC. - Wszyscy pracujemy pod dużą presją, ale jestem przekonany, że osiągniemy cel w postaci rekordu oglądalności. Jeśli tak się nie stanie, będziemy bardzo zawiedzeni.
W ub. r. nowy rekord oglądalności finałów ligi NFL wyniósł 112 mln widzów. NBC zakłada, że tegoroczna transmisja przyciągnie przed telewizory od 115 do 120 mln fanów futbolu amerykańskiego. Przy okazji sportowy spektakl ma się stać sukcesem komercyjnym. Według przedstawicieli NBC do tej pory sprzedano 95 proc. czasu reklamowego związanego z transmisją meczu. Za jeden 30-sekundowy spot trzeba zapłacić w br. 4,5 mln dol. (więcej na ten temat).
- Powinniśmy zadbać o to, by nasz przekaz związany z tymi wyjątkowymi zawodami mógł trafić do różnych grup odbiorców - podkreślał Gaudelli podczas spotkania z amerykańskimi komentatorami sportowymi. - Będziemy mówić nie tylko do wiernych kibiców futbolu, ale także do osób, które być może oglądają raz do roku ten jeden mecz. Dlatego musimy przyciągnąć ich do ekranów dzięki naszym osobowościom - przekonywał Gaudelli.
Przy okazji tegorocznego Super Bowl, NBC poświęci temu wydarzeniu cały dzień na swojej antenie. Ukażą się specjalne wydania programów „Today” oraz „Meet the Press” prowadzone bezpośrednio ze stadionu Phoenix w Glendale w Arizonie, na którym odbędzie się finałowy mecz. W południe rozpocznie się blok sportowy poprzedzający transmisję zaplanowaną na godz. 18 lokalnego czasu. Wieczorem zaplanowano specjalne wydanie „The Tonight Show” z udziałem największych gwiazd zakończonego wcześniej spotkania.
Do przeprowadzenia transmisji z tegorocznego Super Bowl stacja zamierza wykorzystać między innymi dodatkowe kamery pracujące w technologii 4K umieszczone na liniach bocznych oraz bramkowych. Gaudelli tłumaczy, że tego typu sprzęt ma zapewnić dokładny podgląd wszystkich kluczowych fragmentów rozgrywki.
W tym roku o Super Bowl powalczą Seattle Seahawks z New England Patriots.
Dołącz do dyskusji: NBC oczekuje rekordu oglądalności Super Bowl