Nationale-Nederlanden zachęca Polaków do regularnych badań profilaktycznych
Pod hasłem „Nie szukaj wymówek. Potwierdź swoje zdrowie” ruszyła kampania edukacyjno-informacyjna Nationale-Nederlanden. Ubezpieczyciel zachęca w niej Polaków do regularnych badań profilaktycznych. Ambasadorką akcji została fotografka Agnieszka Szuścik. Działania przygotowała agencja DDB Warszawa.
Akcja Nationale-Nederlanden promuje drugą edycję bezpłatnych badań profilaktycznych w wybranych miastach w Polsce. Agnieszka Szuścik, która została twarzą akcji, szerzej stała się znana dzięki wystawie fotograficznej „To się nie zdarza”, w której przedstawiła, jak zmieniło się jej życie, odkąd zdiagnozowano u niej raka szyjki macicy.
- Celem naszej kampanii jest pokazanie, jak często w natłoku codziennych obowiązków zapominamy o własnym zdrowiu. Przyziemne zajęcia, takie jak praca, zakupy czy sprzątanie, stają się wymówką do odłożenia badania i wizyty u lekarza. Nie chcemy straszyć chorobą, lecz mobilizować do działania - mówi Marta Maszewska-Danielewicz, dyrektor ds. komunikacji marketingowej i marki w Nationale-Nederlanden.
Agnieszka Szuścik ambasadorką akcji Nationale-Nederlanden
Agnieszka Szuścik wystąpiła w filmie Nationale-Nederlanden, który zapowiada bezpłatne badania profilaktyczne w specjalnie przygotowanym do tego celu busie medycznym.
Ambasadorka akcji przeprowadza sondę uliczną i pyta przechodniów o to, kiedy ostatni raz robili badania profilaktyczne. Z wywiadów wynika, że zawsze znajdują się pilniejsze zadanie niż pójście do lekarza. Szuścik zachęca spotkane osoby do udziału w bezpłatnych badaniach kontrolnych i potwierdzania swojego zdrowia.
- Przez cztery lata byłam zbyt zajęta, by pamiętać o badaniach profilaktycznych. Skoro nic mi nie było, nie zapisywałam się do lekarza. Zawsze byłam zajęta: a to pisałam doktorat, a to kręciłam film, a to jechałam za miasto z rodziną. W końcu poszłam na cytologię i dowiedziałam się, że mam raka. Od tamtego czasu staram się uświadamiać ludzi, że zdrowie jest najważniejsze – mówi Agnieszka Szuścik.
Artystka przygotowała też serię krótkich filmików oraz artystycznych fotografii, które odzwierciedlają najczęstsze wymówki Polaków. Zdjęcia przedmiotów związanych z codziennymi obowiązkami, kształtem przypominają jednocześnie części ciała, które najczęściej dotykają choroby nowotworowe.
Druga edycja badań profilaktycznych w medbusie
Działania realizowane będą w mediach społecznościowych Nationale-Nederlanden. Oprócz filmu i zdjęć ambasadorki, na Facebooku ubezpieczyciel zorganizuje konkurs fotograficzny. Akcji towarzyszyć będzie hasztag #ZdrowaWymówka.
Za koncepcję kampanii odpowiada agencja DDB Warszawa. Partnerami medialnymi akcji są Grupa Eurozet oraz Grupa Polska Press.
Kampania uzupełnia drugą edycję medbusa, który odwiedza polskie miasta. Partnerzy społeczni kampanii to Fundacja Onkologiczna Alivia, Polski Ruch Społeczny Amazonki oraz Movember Polska, które zorganizują bezpłatne badania profilaktyczne. W dniach 26-30 czerwca mieszkańcy Konina, Kalisza, Leszna, Gorzowa Wielkopolskiego i Legnicy w specjalnie przeznaczonym do tego medbusie będą mogli skorzystać z darmowych konsultacji dermatologicznych oraz badań USG tarczycy, piersi lub jąder.
Dołącz do dyskusji: Nationale-Nederlanden zachęca Polaków do regularnych badań profilaktycznych