SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

"National Geographic" zwalnia i tnie koszty

Magazyn popularnonaukowy "National Geographic" zwolnił sześcioro redaktorów w ramach reorganizacji struktury. Ma to zredukować koszty prowadzenia pisma i jego wersji internetowej.

Wydawca magazynu zwolnił m.in. redaktorkę prowadzącą Indirę Lakshmanan. Cięcia etatów objęły też redaktorów, którzy byli odpowiedzialni za dłuższe formy dziennikarskie i wysoko specjalistyczne tematy, takie jak nauka, podróże, środowisko i zwierzęta.

Redaktor wykonawcza odpowiedzialna za historię i kulturę, Debra Adams Simmons, została awansowana na wiceprezesa ds. różnorodności, sprawiedliwości i integracji w National Geographic Media, które nadzoruje magazyn i stronę internetową.

Zwolnienia dotykają zespół trzy miesiące po mianowaniu nowego redaktora naczelnego, Nathana Lumpa, byłego redaktora w Condé Nast i "New York Times", ostatnio związanego z serwisem turystycznym Expedia. Jest on dopiero 11. osobą na tym stanowisku w 134-letniej historii wydawania "National Geographic".

"National Geographic" tnie zatrudnienie

Redukcje zatrudnienia, jak informuje "Washington Post", zaskoczyły i zaniepokoiły cały 125-osobowy zespół redakcyjny. W wewnętrznych dyskusjach, kilku pracowników określiło zwolnienia jako "Czerwone Wesele" (ang. Red Wedding), co jest nawiązaniem do masakry przedstawionej w serialu HBO "Gra o Tron". Tak duże cięcia nie zdarzały się w historii tego prestiżowego tytułu.

Magazyn "National Geographic" został założony przez Society of Washington w 1888 roku. Publikowane są nim artykuły dotyczące przyrody, nauki, historii czy geografii. Od 2019 roku tytuł jest własnością Walt Disney Company, Towarzystwo National Geographic pozostaje mniejszościowym udziałowcem. Treści National Geographic są dostępne w serwisie streamingowym Disney+.

Nakład "National Geographic" wynosi obecnie 1,8 mln egzemplarzy. W czerwcu stronę internetową tytułu odwiedziło 12,4 mln internautów (za Similarweb).

Dołącz do dyskusji: "National Geographic" zwalnia i tnie koszty

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
PLANdemia
Na tym kanale wiecej reklam jak filmu,niepolecam tego szajsu!
odpowiedź