„National Geographic” liderem pism podróżniczych. „Voyage” z największym spadkiem (dane za I półrocze)
W I półroczu br. na pozycji lidera sprzedaży ogółem wśród miesięczników podróżniczych znalazł się „National Geographic Polska”. Prawie wszystkie tytuły zanotowały spadki sprzedaży, a najwięcej stracił magazyn „Voyage”. Zyskały tylko „Podróże”.
Jak wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl, średnia sprzedaż ogółem miesięcznika „National Geographic Polska” (Grupa Burda) w I półroczu 2014 roku wyniosła 40 475 egz. Była ona o 15,10 proc. niższa, niż w analogicznym okresie rok wcześniej.
>>> Zobacz jedynki gazet i magazynów w naszym nowym serwisie
Na drugiej lokacie znalazł się także wydawany przez Burdę „NG Traveler”. Jego średni wynik sprzedażowy w analizowanym okresie zmniejszył się o 12,41 proc. i uplasował się na poziomie 24 672 egz.
Trzecią pozycję zajął miesięcznik „Podróże” (Murator). W I półroczu br. sprzedawał się on w liczbie 9 557 egz., po wzroście w skali roku o 2,65 proc. - jedynym w zestawieniu.
Z kolei najwięcej stracił plasujący się na czwartym miejscu magazyn „Voyage” (Marquard Media Polska). Jego średnia sprzedaż ogółem w badanym okresie zmalała bowiem o 23,90 proc. i wyniosła 9 262 egz.
ZKDP | I półrocze | |||||
Wirtualnemedia.pl | 2014 | 2013 | ||||
Tytuł | Średni nakład jednoraz. | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednoraz. | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem |
National Geographic Polska | 63 821 | 40 693 | 40 475 | 77 222 | 49 956 | 47 673 |
NG Traveler | 43 348 | 24 453 | 24 672 | 47 902 | 28 169 | 28 169 |
Podróże | 22 402 | 10 889 | 9 557 | 22 361 | 10 655 | 9 310 |
Voyage - Magazyn o Podróżach | 29 000 | 13 070 | 9 262 | 30 000 | 15 943 | 12 171 |
W czerwcu 2014 liderem również był miesięcznik „National Geographic Polska”, którego wynik sprzedażowy w porównaniu do czerwca 2013 roku zmniejszył się o 11,44 proc. do 39 239 egz. Drugie miejsce należało do „NG Travelera” (26 771 egz., spadek o 12,61 proc.), natomiast trzecia lokata przypadła „Podróżom” (10 696 egz.; + 1,59 proc.).
Również i tutaj najwięcej stracił „Voyage” - było to 37,55 proc. do 8 221 egz.
ZKDP | czerwiec | |||||
Wirtualnemedia.pl | 2014 | 2013 | ||||
Tytuł | Średni nakład jednoraz. | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednoraz. | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem |
National Geographic Polska | 61 470 | 39 257 | 39 239 | 69 400 | 46 370 | 44 307 |
NG Traveler | 42 500 | 26 771 | 26 771 | 48100 | 30634 | 30634 |
Podróże | 22 600 | 11 999 | 10 696 | 22 700 | 11 834 | 10 529 |
Voyage - Magazyn o Podróżach | 27 000 | 11 971 | 8 221 | 30 000 | 16 915 | 13 165 |
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.
Dołącz do dyskusji: „National Geographic” liderem pism podróżniczych. „Voyage” z największym spadkiem (dane za I półrocze)