Natur Produkt Zdrovit, VW Group i Polkomtel dużo więcej na reklamy, mocno w dół Orange i Unilever (TOP 10)
Przez siedem pierwszych miesięcy br. cennikowe wydatki na reklamę w mediach tradycyjnych wzrosły w skali roku o 2,1 proc. Największą dynamikę wydatków miały w tym okresie Natur Produkt Zdrovit, Volkswagen Group Polska i Polkomtel. Budżety reklamowe ograniczyły natomiast Unilever Polska i Orange Polska.
Od stycznia do lipca br. wpływy reklamowe tradycyjnych mediów (bez internetu) wyniosły 17,7 mld zł. Było to 2,1 proc. więcej w porównaniu z tym samym okresem ub.r. - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl przygotowanego na podstawie danych Kantar Media (dane cennikowe netto, bez rabatów).
Niezmiennie największym reklamodawcą jest firma farmaceutyczna Aflofarm Farmacja Polska. Ta pabianicka spółka wydała w mediach tradycyjnych na promocję swoich marek 1,18 mld zł, czyli 6,3 proc. więcej niż rok temu.
Drugie miejsce na podium utrzymuje dystrybutor filmowy Kino Świat z wydatkami w wysokości 521,7 mln zł - wyższymi w skali roku o 39 proc. Trzecia lokata należy do sieci sklepów Lidl Polska. Właściciel dyskontów zainwestował w reklamę 348 mln zł, czyli 4,6 proc. więcej w porównaniu z tym samym okresem ub.r.
Z czołówki 10 największych reklamodawców tradycyjnych mediów trzy firmy miały najwyższą dynamikę wydatków. Natur Produkt Zdrovit zwiększył je o 46,2 proc., do 214,8 mln zł. W lipcu br. Komisja Etyki Reklamy - po skardze GlaxoSmithKline Consumer Healthcare - uznała, że reklamy pasty do zębów tej firmy Lacalut Aktiv wprowadzają w błąd.
Volkswagen Group Polska wydał 39,9 proc. więcej (263,2 mln zł), a Polkomtel - o 39,6 proc. więcej (223,3 mln zł). Koncern Volkswagena wznawia właśnie produkcję kultowych „ogórków”.
21,5 proc. wyższe nakłady na reklamę miała w omawianym okresie firma Ferrero Polska - na reklamy swoich brandów wydała 253,4 mln zł. Z kolei spółka P4, operator sieci komórkowej Play, zwiększył inwestycje reklamowe w mediach pozainternetowych o 1,7 proc. - do 218 mln zł.
W czołówce 10 największych reklamodawców pierwszych siedmiu miesięcy br. dwóch marketerów ograniczyło budżety marketingowe na media tradycyjne. Unilever Polska zmniejszył wydatki o 21,7 proc. - z 325,1 do 254,7 mln zł, a Orange Polska zredukował je o 24,5 proc., z 314,1 do 237,2 mln zł.
Top 10 reklamodawców mediów tradycyjnych | |||
(cennikowo, bez rabatów, dane Kantar Media) | |||
WIRTUALNEMEDIA.PL | I-VII 2016 | I-VII 2017 | zmiana proc. |
AFLOFARM FARMACJA POLSKA | 1 113 545 448 zł | 1 184 193 137 zł | 6,3 |
KINO ŚWIAT | 375 244 454 zł | 521 662 818 zł | 39 |
LIDL | 332 704 692 zł | 348 026 166 zł | 4,6 |
VOLKSWAGEN GROUP POLSKA | 188 142 795 zł | 263 233 693 zł | 39,9 |
UNILEVER POLSKA | 325 092 099 zł | 254 683 071 zł | -21,7 |
FERRERO POLSKA | 208 531 047 zł | 253 405 628 zł | 21,5 |
ORANGE POLSKA | 314 085 217 zł | 237 186 184 zł | -24,5 |
POLKOMTEL | 159 889 149 zł | 223 282 104 zł | 39,6 |
P4 | 214 373 973 zł | 218 042 772 zł | 1,7 |
NATUR PRODUKT ZDROVIT | 146 857 438 zł | 214 774 067 zł | 46,2 |
Razem | 17 302 170 744 zł | 17 660 585 290 zł | 2,1 |
Dołącz do dyskusji: Natur Produkt Zdrovit, VW Group i Polkomtel dużo więcej na reklamy, mocno w dół Orange i Unilever (TOP 10)