SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Natur Produkt Zdrovit, VW Group i Polkomtel dużo więcej na reklamy, mocno w dół Orange i Unilever (TOP 10)

Przez siedem pierwszych miesięcy br. cennikowe wydatki na reklamę w mediach tradycyjnych wzrosły w skali roku o 2,1 proc. Największą dynamikę wydatków miały w tym okresie Natur Produkt Zdrovit, Volkswagen Group Polska i Polkomtel. Budżety reklamowe ograniczyły natomiast Unilever Polska i Orange Polska.

Od stycznia do lipca br. wpływy reklamowe tradycyjnych mediów (bez internetu) wyniosły 17,7 mld zł. Było to 2,1 proc. więcej w porównaniu z tym samym okresem ub.r. - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl przygotowanego na podstawie danych Kantar Media (dane cennikowe netto, bez rabatów).

Niezmiennie największym reklamodawcą jest firma farmaceutyczna Aflofarm Farmacja Polska. Ta pabianicka spółka wydała w mediach tradycyjnych na promocję swoich marek 1,18 mld zł, czyli 6,3 proc. więcej niż rok temu.

Drugie miejsce na podium utrzymuje dystrybutor filmowy Kino Świat z wydatkami w wysokości 521,7 mln zł - wyższymi w skali roku o 39 proc. Trzecia lokata należy do sieci sklepów Lidl Polska. Właściciel dyskontów zainwestował w reklamę 348 mln zł, czyli 4,6 proc. więcej w porównaniu z tym samym okresem ub.r.

Z czołówki 10 największych reklamodawców tradycyjnych mediów trzy firmy miały najwyższą dynamikę wydatków. Natur Produkt Zdrovit zwiększył je o 46,2 proc., do 214,8 mln zł. W lipcu br. Komisja Etyki Reklamy - po skardze GlaxoSmithKline Consumer Healthcare - uznała, że reklamy pasty do zębów tej firmy Lacalut Aktiv wprowadzają w błąd.

Volkswagen Group Polska wydał 39,9 proc. więcej (263,2 mln zł), a Polkomtel - o 39,6 proc. więcej (223,3 mln zł). Koncern Volkswagena wznawia właśnie produkcję kultowych „ogórków”.

21,5 proc. wyższe nakłady na reklamę miała w omawianym okresie firma Ferrero Polska - na reklamy swoich brandów wydała 253,4 mln zł. Z kolei spółka P4, operator sieci komórkowej Play, zwiększył inwestycje reklamowe w mediach pozainternetowych o 1,7 proc. - do 218 mln zł.

W czołówce 10 największych reklamodawców pierwszych siedmiu miesięcy br. dwóch marketerów ograniczyło budżety marketingowe na media tradycyjne. Unilever Polska zmniejszył wydatki o 21,7 proc. - z 325,1 do 254,7 mln zł, a Orange Polska zredukował je o 24,5 proc., z 314,1 do 237,2 mln zł.

Top 10 reklamodawców mediów tradycyjnych

(cennikowo, bez rabatów, dane Kantar Media)

WIRTUALNEMEDIA.PL

I-VII 2016

I-VII 2017

zmiana proc.

AFLOFARM FARMACJA POLSKA

1 113 545 448 zł

1 184 193 137 zł

6,3

KINO ŚWIAT

375 244 454 zł

521 662 818 zł

39

LIDL

332 704 692 zł

348 026 166 zł

4,6

VOLKSWAGEN GROUP POLSKA

188 142 795 zł

263 233 693 zł

39,9

UNILEVER POLSKA

325 092 099 zł

254 683 071 zł

-21,7

FERRERO POLSKA

208 531 047 zł

253 405 628 zł

21,5

ORANGE POLSKA

314 085 217 zł

237 186 184 zł

-24,5

POLKOMTEL

159 889 149 zł

223 282 104 zł

39,6

P4

214 373 973 zł

218 042 772 zł

1,7

NATUR PRODUKT ZDROVIT

146 857 438 zł

214 774 067 zł

46,2

Razem

17 302 170 744 zł

17 660 585 290 zł

2,1

Dołącz do dyskusji: Natur Produkt Zdrovit, VW Group i Polkomtel dużo więcej na reklamy, mocno w dół Orange i Unilever (TOP 10)

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
pavv
Rozdupany, Sralutany i Kutaspirazole górą! PRZYKRE!
odpowiedź
User
pytanie
Czy ktoś może mi napisać w jaki sposób naliczane są wydatki Kino Świat?
odpowiedź