SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Aflofarm największym reklamodawcą 2017 roku. Mocno w górę Natur Produkt Zdrovit i Polkomtel - w dół Orange i Lidl (TOP10)

Największym reklamodawcą tradycyjnych mediów był w 2017 roku Aflofarm Farmacja Polska, który na reklamę przeznaczył tyle, co trzech kolejnych w rankingu marketerów. Z kolei największą dynamikę wydatków zanotowały Natur Produkt Zdrovit i Polkomtel - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.

Media tradycyjne (poza internetem) cennikowo zarobiły w 2017 roku na reklamach ponad 32,7 mld zł, czyli 4 proc. więcej niż w roku 2016  wynika z analizy Wirtualnemedia.pl na podstawie danych Kantar Media (dane netto, bez rabatów).

Pozycję lidera i największego reklamodawcy utrzymuje niezmiennie firma farmaceutyczna Aflofarm Farmacja Polska. Wydała na wsparcie swoich marek nieco ponad 2 mld zł, czyli 9,8 proc. więcej niż w 2016 roku. Jej wydatki wyniosły tyle, co nakłady reklamowe trzech kolejnych reklamodawców łącznie.

Drugie miejsce w rankingu największych reklamodawców zajmuje dystrybutor filmowy Kino Świat z inwestycjami w wysokości blisko 885 mln zł, o 27,3 proc. wyższymi w porównaniu z rokiem 2016. Trzecie miejsce na reklamowym podium należy z kolei do sieci dyskontów Lidl Polska. Ta firma wydała na reklamę 650,5 mln zł, czyli 5,7 proc. mniej niż rok wcześniej. Ten marketer w obecnej kampanii promuje się spotami, w których występują dostawcy warzyw i owoców do jego sklepów.

Spośród pozostałych czołowych reklamodawców tradycyjnych mediów dwóch marketerów miało w skali roku najwyższą dynamikę nakładów na reklamę. Polkomtel zwiększył je o 33,3 proc. (do 433,2 mln zł), a Natur Produkt Zdrovit - o 37,6 proc. (do 405,4 mln zł). Polkomtel w jednej z obecnych kampanii wspiera Plush na Kartę.

Dwucyfrowe wzrosty wydatków odnotowały też Ferrero Polska i Terg. Wydatki reklamowe pierwszej wzrosły o 15,1 proc. (do 504,5 mln zł), a drugiej - o 18,5 proc. (do 456,5 mln zł).

Na reklamach Volkswagen Group Polska media zarobiły w ub.r. 421,9 mln zł (9,1 proc. więcej niż w 2016 r.), a na aktywnościach USP Zdrowie – 419,4 mln zł (9,9 proc. więcej w porównaniu z 2016 r.).

Orange Polska zmniejszył z kolei budżet reklamowy w mediach tradycyjnych o 17,9 proc. - z 523,2 do 429,5 mln zł. Aktualnie ten operator promuje Orange na Kartę reklamami z udziałem Roberta Górskiego i Mikołaja Cieślaka.

Top 10 reklamodawców mediów tradycyjnych

(cennikowo, bez autopromocji, rabatów, dane Kantar Media)

WIRTUALNEMEDIA.PL

2016

2017

zmiana proc.

AFLOFARM FARMACJA POLSKA

1 834 436 564 zł

2 013 692 839 zł

9,8

KINO ŚWIAT

695 311 444 zł

884 985 000 zł

27,3

LIDL

689 611 344 zł

650 454 430 zł

-5,7

FERRERO POLSKA

438 476 210 zł

504 481 986 zł

15,1

TERG

385 302 298 zł

456 517 743 zł

18,5

POLKOMTEL

325 066 927 zł

433 214 775 zł

33,3

ORANGE POLSKA

523 212 296 zł

429 545 453 zł

-17,9

VOLKSWAGEN GROUP POLSKA

386 655 821 zł

421 926 248 zł

9,1

USP ZDROWIE

381 429 058 zł

419 350 364 zł

9,9

NATUR PRODUKT ZDROVIT

294 643 125 zł

405 378 204 zł

37,6

Razem

31 446 384 606 zł

32 714 913 215 zł

4

Dołącz do dyskusji: Aflofarm największym reklamodawcą 2017 roku. Mocno w górę Natur Produkt Zdrovit i Polkomtel - w dół Orange i Lidl (TOP10)

8 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Kurdupel
Gdyby nie sentymenty klientów Orange, to zapewne dziś ta sieć umierałaby śmiercią naturalną. Gdzie byście nie byli, z jakiego miejsca nie korzystali zasięg jest katastroficzny - szczególnie jeśli chodzi o internet. W dodatku ceny pakietów na kartę są o wiele droższe od konkurencji. Zrozumiałem to dopiero wtedy, gdy przestałem korzystać z ich usług. Reklama im nie pomoże...
odpowiedź
User
pavv
Same Sralutany, Rozdupany i Kutaspirazole w TV. Przykre...
odpowiedź
User
bambo
Szkoda że te dane nie mają nic wspólnego z prawdą. Najwięksi reklamowdawcy mają tak potężne zniżki w stacjach tv, że faktycznie wydają zaledwie kilkanaście % podanych przez Was kwot.
odpowiedź