Aflofarm największym reklamodawcą 2017 roku. Mocno w górę Natur Produkt Zdrovit i Polkomtel - w dół Orange i Lidl (TOP10)
Największym reklamodawcą tradycyjnych mediów był w 2017 roku Aflofarm Farmacja Polska, który na reklamę przeznaczył tyle, co trzech kolejnych w rankingu marketerów. Z kolei największą dynamikę wydatków zanotowały Natur Produkt Zdrovit i Polkomtel - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.
Media tradycyjne (poza internetem) cennikowo zarobiły w 2017 roku na reklamach ponad 32,7 mld zł, czyli 4 proc. więcej niż w roku 2016 wynika z analizy Wirtualnemedia.pl na podstawie danych Kantar Media (dane netto, bez rabatów).
Pozycję lidera i największego reklamodawcy utrzymuje niezmiennie firma farmaceutyczna Aflofarm Farmacja Polska. Wydała na wsparcie swoich marek nieco ponad 2 mld zł, czyli 9,8 proc. więcej niż w 2016 roku. Jej wydatki wyniosły tyle, co nakłady reklamowe trzech kolejnych reklamodawców łącznie.
Drugie miejsce w rankingu największych reklamodawców zajmuje dystrybutor filmowy Kino Świat z inwestycjami w wysokości blisko 885 mln zł, o 27,3 proc. wyższymi w porównaniu z rokiem 2016. Trzecie miejsce na reklamowym podium należy z kolei do sieci dyskontów Lidl Polska. Ta firma wydała na reklamę 650,5 mln zł, czyli 5,7 proc. mniej niż rok wcześniej. Ten marketer w obecnej kampanii promuje się spotami, w których występują dostawcy warzyw i owoców do jego sklepów.
Spośród pozostałych czołowych reklamodawców tradycyjnych mediów dwóch marketerów miało w skali roku najwyższą dynamikę nakładów na reklamę. Polkomtel zwiększył je o 33,3 proc. (do 433,2 mln zł), a Natur Produkt Zdrovit - o 37,6 proc. (do 405,4 mln zł). Polkomtel w jednej z obecnych kampanii wspiera Plush na Kartę.
Dwucyfrowe wzrosty wydatków odnotowały też Ferrero Polska i Terg. Wydatki reklamowe pierwszej wzrosły o 15,1 proc. (do 504,5 mln zł), a drugiej - o 18,5 proc. (do 456,5 mln zł).
Na reklamach Volkswagen Group Polska media zarobiły w ub.r. 421,9 mln zł (9,1 proc. więcej niż w 2016 r.), a na aktywnościach USP Zdrowie – 419,4 mln zł (9,9 proc. więcej w porównaniu z 2016 r.).
Orange Polska zmniejszył z kolei budżet reklamowy w mediach tradycyjnych o 17,9 proc. - z 523,2 do 429,5 mln zł. Aktualnie ten operator promuje Orange na Kartę reklamami z udziałem Roberta Górskiego i Mikołaja Cieślaka.
Top 10 reklamodawców mediów tradycyjnych | |||
(cennikowo, bez autopromocji, rabatów, dane Kantar Media) | |||
WIRTUALNEMEDIA.PL | 2016 | 2017 | zmiana proc. |
AFLOFARM FARMACJA POLSKA | 1 834 436 564 zł | 2 013 692 839 zł | 9,8 |
KINO ŚWIAT | 695 311 444 zł | 884 985 000 zł | 27,3 |
LIDL | 689 611 344 zł | 650 454 430 zł | -5,7 |
FERRERO POLSKA | 438 476 210 zł | 504 481 986 zł | 15,1 |
TERG | 385 302 298 zł | 456 517 743 zł | 18,5 |
POLKOMTEL | 325 066 927 zł | 433 214 775 zł | 33,3 |
ORANGE POLSKA | 523 212 296 zł | 429 545 453 zł | -17,9 |
VOLKSWAGEN GROUP POLSKA | 386 655 821 zł | 421 926 248 zł | 9,1 |
USP ZDROWIE | 381 429 058 zł | 419 350 364 zł | 9,9 |
NATUR PRODUKT ZDROVIT | 294 643 125 zł | 405 378 204 zł | 37,6 |
Razem | 31 446 384 606 zł | 32 714 913 215 zł | 4 |
Dołącz do dyskusji: Aflofarm największym reklamodawcą 2017 roku. Mocno w górę Natur Produkt Zdrovit i Polkomtel - w dół Orange i Lidl (TOP10)