Aflofarm największym reklamodawcą 2018 roku mimo spadku wydatków, Natur Produkt Zdrovit i Euro-Net Warszawa mocno w górę (Top10)
Największym reklamodawcą 2018 roku w tradycyjnych mediach była farmaceutyczna firma Aflofarm Farmacja Polska. Na reklamy wydała tyle, co trzech kolejnych marketerów zestawienia łącznie: Lidl, Natur Produkt Zdrovit. Była też jedyną firmą z czołówki, która budżet reklamowy zredukowała.
Tradycyjne media zarobiły w ub.r. na reklamach 32,5 mld zł, czyli 6,4 proc. więcej niż w 2017 roku - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl (na podstawie danych Kantar Media, dane cennikowe netto, bez rabatów).
Aflofarm na czele, ale ze spadkiem wydatków
Liderem wydatków była, podobnie jak w latach ubiegłych firma Aflofarm Farmacja Polska. Zachowała palmę pierwszeństwa mimo że w skali roku zredukowała wydatki o 7,6 proc. - z 2,02 mld zł do 1,86 mld zł.
Nakłady reklamowe kolejnych marketerów były zdecydowanie niższe – trzy następne w zestawieniu największych ubiegłorocznych reklamodawców firmy (Lidl, Natur Produkt Zdrovit i Terg) wydały łącznie tyle, co Aflofarm.
Drugie miejsce na reklamowym podium należy do sieci sklepów Lidl Polska. Detalista przeznaczył na promocję w nieinternetowych mediach 756,1 mln zł, czyli 16,6 proc. więcej niż w 2017 roku.
Trzecią lokatę zajmuje Natur Produkt Zdrovit z wydatkami w wysokości 611,7 mln zł, wyższymi rok do roku o 50,9 proc.
Kolejne miejsce w rankingu zajmują: Terg z budżetem 530 mln zł (wzrost o 15,5 proc.), Ferrero Polska z wydatkami 516 mln zl (wzrost o 16,9 proc.), Euro-Net Warszawa z wydatkami 507,3 mln zł (wzrost o 36,5 proc.).
USP Zdrowie wydało w ub.r. 466,5 mln zł (wzrost o 11,2 proc.), Polkomtel – 427,1 mln zł (wzrost o 2,3 proc.), Procter&Gamble Polska – 425,7 mln zł (wzrost o 18 proc.) i Metro Group – 415,1 mln zł (wzrost o 5,1 proc.).
Dołącz do dyskusji: Aflofarm największym reklamodawcą 2018 roku mimo spadku wydatków, Natur Produkt Zdrovit i Euro-Net Warszawa mocno w górę (Top10)