Najpopularniejsze witryny w Polsce
Rada Badania Megapanel PBI/Gemius zdecydowała o skróceniu okresu przygotowywania wyników Megapanel PBI/Gemius o jeden miesiąc.
- Przyspieszenie publikacji wyników o jeden miesiąc było możliwe po zebraniu doświadczenia z kilkunastu ostatnich miesięcy oraz po przeprowadzeniu analiz umożliwiających taką zmianę definicji jednego z parametrów badania (odpowiedzialnego właśnie za wydłużony okres obliczania wyników), która pozwoliła przyspieszyć publikacje wyników badania o cały miesiąc z zachowaniem pełnej jakości i poprawności metodologicznej. Jest to odpowiedź na formułowane od dawna postulaty odbiorców wyników badania Megapanel PBI/Gemius. Tym samym począwszy od wyników za listopad 2005 właściciele witryn i aplikacji internetowych będą znali szybciej wyniki oglądalności swoich serwisów, a mediaplanerzy będą mogli skuteczniej planować kampanie reklamowe, korzystając z aktualniejszych danych - poinformowano w komunikacie prasowym.
Postanowiono również zrezygnować z uwzględniania w audycie site-centric ruchu generowanego z komputerów z zagranicznymi numerami IP.
- Wynika to z potrzeby zabezpieczenia badania przed potencjalnymi manipulacjami wynikami w przyszłości. Przeprowadzone analizy wskazują, że ruch z komputerów z numerami IP spoza Polski stale i szybko wzrasta. Ponieważ rozróżnienie pomiędzy ruchem generowanym przez polskich użytkowników internetu (a realizowanym za pomocą komputerów z niepolskimi numerami IP), a szybko przybierającym na wielkości ruchem generowanym przez zagranicznych użytkowników (korzystających coraz chętniej chociażby z polskich darmowych hostingów) jest praktycznie niemożliwe, w trosce o wiarygodność Badania Megapanel PBI/Gemius, podjęto decyzję o nieuwzględnieniu takiego ruchu w wynikach audytu site-centric - czytamy w komunikacie.
Przeprowadzone analizy porównawcze wskazują, że wprowadzone modyfikacje nie powodują istotnych zmian w wynikach badania oglądalności witryn i aplikacji internetowych. Różnice polegają głównie na niezaliczeniu do wyników witryn podlegających audytowi site-centric tych odsłon, które zostały wygenerowane z komputerów z zagranicznymi numerami IP (we wrześniu 2005 roku było to średnio około 7% odsłon).
Tymczasem we wrześniu b.r. najczęściej odwiedzaną witryną był ponownie portal Onet.pl, choć największy przyrost użytkowników zanotował serwis Allegro i Wirtualna Polska. Sporo użytkowników stracił eBay.pl.
W porównaniu z danymi z poprzedniego miesiąca liczba użytkowników największych polskich serwisów zmieniła się następująco:
Onet: + 622763
Google: + 582698
Wp: + 707110
Interia: + 672745
Microsoft:- 45011
Allegro: + 929196
o2.pl: + 361427.
Ranking witryn według zasięgu miesięcznego | |||
lp. | nazwa | zasięg | użytkownicy (real users) |
1 | Onet.pl | 78,83% | 7 636 304 |
2 | google.pl | 73,14% | 7 085 695 |
3 | Wirtualna Polska | 69,95% | 6 775 975 |
4 | INTERIA.PL | 56,60% | 5 483 386 |
5 | Allegro.pl | 52,62% | 5 097 083 |
6 | Microsoft | 46,74% | 4 527 485 |
7 | o2.pl | 39,18% | 3 795 807 |
8 | Gazeta.pl | 37,77% | 3 658 509 |
9 | Idea | 27,42% | 2 656 744 |
10 | gadu-gadu.pl | 24,22% | 2 346 072 |
11 | auto.search.msn.com | 23,67% | 2 293 384 |
12 | Plus GSM | 23,52% | 2 278 259 |
13 | wikipedia.org | 23,48% | 2 275 032 |
14 | Orange | 22,44% | 2 174 054 |
15 | PTC Era | 20,57% | 1 992 228 |
16 | msn.com | 19,79% | 1 917 393 |
17 | neostrada.pl | 18,93% | 1 833 542 |
18 | sciaga.pl | 17,63% | 1 708 112 |
19 | idg.pl | 17,09% | 1 655 430 |
20 | Gery.pl | 16,17% | 1 566 072 |
Ranking witryn według miesięcznej liczby odsłon | |||
lp. | nazwa | liczba odsłon | średni czas na użytkownika [godz:min:s] |
1 | Onet.pl | 1 815 620 643 | 04:51:45 |
2 | Allegro.pl | 1 443 949 903 | 02:30:34 |
3 | Wirtualna Polska | 879 079 547 | 03:16:49 |
4 | google.pl | 835 771 306 | 02:41:16 |
5 | INTERIA.PL | 487 621 861 | 02:16:52 |
6 | o2.pl | 337 423 068 | 01:38:58 |
7 | Gazeta.pl | 271 302 281 | 01:03:49 |
8 | grono.net | 158 906 196 | 04:22:06 |
9 | fotka.pl | 119 159 782 | 01:47:55 |
10 | epuls.pl | 112 271 346 | 05:18:26 |
Ranking komunikatorów według zasięgu miesięcznego | |||
lp. | nazwa | zasięg | użytkownicy (real users) |
1 | Gadu-Gadu | 46,38% | 4 492 651 |
2 | Tlen.pl | 7,91% | 766 427 |
3 | WPKontakt | 0,91% | 88 551 |
Ranking komunikatorów według miesięcznej liczby odsłon | |||
lp. | nazwa | liczba odsłon | średni czas na użytkownika [godz:min:s] |
1 | Gadu-Gadu | 304 741 654 | 08:48:01 |
2 | Tlen.pl | 19 897 359 | 02:42:20 |
3 | WPKontakt | 2 169 669 | 01:18:34 |
Dołącz do dyskusji: Najpopularniejsze witryny w Polsce