Najpopularniejsze witryny tematyczne w Polsce
Prezentujemy zestawienie najpopularniejszych witryn tematycznych wPolsce. Kto był lipcu br. liderem w dziewiętnastu kategoriachtematycznych m.in. biznes, erotyka, turystyka, sport, motoryzacja,nieruchomości, lokalizatory, praca czy informacja?
Megapanel PBI/Gemius opublikował zestawienie najpopularniejszychwitryn internetowych w lipcu 2009 roku. Zapraszamy do zapoznaniasię z danymi w raporcie portaluWirtualnemedia.pl.
Informacje, publicystyka, media
Liderem tej kategorii pozostaje Onet.pl (6,48 mln real users), alew porównaniu z czerwcem stracił ponad 300 tys. real users. Niecomniejsze spadki popularności zanotowały kolejne w zestawieniuWirtualna Polska (4,87 mln real users), Gazeta.pl (4,71 mln realusers) i Interia.pl (3,57 mln real users). Natomiast do pierwszejdziesiątki rankingu awansowały serwisy informacyjne Google którychliczba real users przekroczyła w lipcu 1 mln.
Kultura, rozrywka
Na pierwszej pozycji w tej kategorii pozostaje YouTube.com, zktórego korzysta 9,18 mln real users. Popularność serwisówrozrywkowych Onet.pl spadła poniżej 7 mln real users, a serwisyrozrywkowe o2.pl i Wirtualnej Polski straciły po ok. 300 tys. realusers w porównaniu z czerwcem.
Biznes, finanse, prawo
W tej kategorii prowadzenie utrzymały serwisy biznesowe Onet.pl,które w porównaniu z czerwcem zyskały ponad 150 tys. real users. Nasiódme miejsce awansowała Gazeta.pl, wyprzedzając eGospodarka.pl. Wpierwszej dziesiątce znalazło się też forumprawne.org, które wczerwcowym zestawieniu było na 15. miejscu. PortalWirtualnemedia.pl odwiedza miesięcznie prawie 500 000użytkowników.
Motoryzacja
Zdecydowanym liderem tej kategorii pozostaje jest serwis otoMoto,który miał w sierpniu 3,86 mln real users (o 100 tys. więcej niż wczerwcu). Na 5. miejsce awansowały serwisy motoryzacyjne Gratki,wykorzystując spadek popularności (o prawie 200 tys. real users wporównaniu z czerwcem) podobnych witryn Gazeta.pl.
Budownictwo i nieruchomości
Serwisy Grupy Murator (1,35 mln real users) zwiększyły niecoprzewagę nad stronami budowlanymi Gazeta.pl (1,25 mln real users).Trzeci w zestawieniu otoDom w porównaniu z czerwcem stracił ponad100 tys. real users. Liderem pod względem ilości odsłon pozostajegratka.pl (32 mln odsłon).
Edukacja
Portal wikipedia.org odwiedziło w sierpniu o 500 tys. mniej realusers niż w lipcu, a serwisy edukacyjne Onet.pl - o 300 tys. mniejreal users. Jednak liczba odsłon wikipedia.org wzrosła do 235 mln.Z kolei serwis sciaga.pl odwiedziło w lipcu o połowę mniej realusers niż w czerwcu, a liczba odsłon zmniejszyła sięczterokrotnie.
Erotyka
Pierwsze miejsce w tej kategorii utrzymał redtube.com (1,61 mlnreal users), ale najwięcej odsłon (76 mln) mają serwisy erotyczneWirtualnej Polski. Z kolei popularność serwisu adultfinder.comspadła poniżej 1 mln real users i został on wyprzedzony wzestawieniu przez zbiornik.com. Na 7. miejscu znalazł się serwisjuicyacces (748 tys. real users), który w czerwcowym zestawieniubył poza pierwszą dwudziestką.
Serwisy sportowe
Popularność serwisów sportowych Wirtualnej Polski przekroczyła 3mln real users, dzieki czemu wyprzedziły one serwisy sportoweGazeta.pl. Liderem pozostaje sport.onet.pl - zarówno pod względemliczby real users (3,36 mln), jak i liczby odsłon (134 mln). Dopierwszej dziesiątki awansowały serwisy sportowe Grupy AxelSpringer.
E-commerce
Popularność Allegro spadła poniżej 10 mln real users, ale i takpozostaje bezapelacyjnym liderem tej kategorii. Serwisy e-commerceOnet.pl straciły w porównaniu z czerwcem ponad 200 tys. realusers.
Styl życia
Pierwsze miejsce w tej kategorii serwisom Onet.pl, chociaż ichpopularność zmniejszyła się poniżej 5 mln real users, natomiastnajwięcej odsłon mają serwisy Wirtualnej Polski (254 mln). Witrynylifestylowe Gazeta.pl straciły w porównaniu z czerwcem prawie 400tys. real users i spadły na 5. miejsce, ustępując stronomInteria.pl.
Turystyka
Liderem pozostają serwisy turystyczne Onet.pl (2,75 mln real usersi 39 mln odsłon. Kolejne trzy grupy serwisów w porównaniu zczerwcem zanotowały więcej real users, ale mniej odsłon.
Firmowe
Nowe Technologie
Liderem tej kategorii pozostaje portal Interia.pl (4,13 mln realusers), natomiast najwięcej odsłon (34 mln) zanotowałydobreprogramy.pl, które jednak w porównaniu z czerwcem straciłyponad 250 tys. real users i spadły na 3. miejsce. Popularność stronIDG spadła poniżej 3 mln real users, a serwisów technologicznychGazeta.pl - poniżej 2 mln.
Praca
Pierwsze miejsce utrzymały serwis o pracy Gazeta.pl (1,82 mln realusers), które jednak w porównaniu z czerwcem straciły 100 tys. realusers. Jeszcze większy spadek popularności (o prawie 180 tys. realusers) zanotował serwis Pracuj.pl. Więcej real users niż w czerwcuodwiedziło za to strony praca.wp.pl i infopraca.pl.
Społeczności
Bezapelacyjnym liderem serwisów społecznościowych pozostajenasza-klasa.pl, którą odwiedziło 11,66 mln real users, wykonującponad 10 mld odsłon. Natomiast popularność serwisówspołecznościowych GG Network spadła poniżej 4 mln real users, aserwisu peb.pl - o 450 tys. real users. Więcej real users niż wczerwcu odwiedziło za to serwisy grono.neti facebook.com
Mapy i lokalizatory
Najwięcej real users (5,69 mln) ma w dalszym ciągu Google, anajwięcej odsłon (36 mln) notuje zumi.pl. Popularność targeo.plprzekroczyła 1 mln real users, za to liczba odsłon tej witrynyzmalała w porównaniu z czerwcem o połowę.
Hosting
Najpopularniejsze serwisy z tej kategorii odwiedziło w lipcuznacznie mniej real users niż w czerwcu. Interia.pl straciła ponad500 tys. real users i na 1. miejscu zastąpił ją Onet.pl.
Publiczne
Na pozycję lidera awansował serwis policja.gov.pl (668 tys. realusers), a spadła z niej strona ngo.pl, która w porównaniu zczerwcem straciła prawie 170 tys. real users. Najwięcej odsłongenerują serwisy uniwersytetów: Jagiellońskiego, Warszawskiego iŚląskiego.
Wyszukiwarki i katalogi
Ponad 15 mln real users korzysta z Google, generując 3,4 mld odsłon(o ponad 300 mln mniej niż w czerwcu). Prawie 300 tys. real users wporównaniu z czerwcem stracił serwis yellowpages.pl i spadł na 7.miejsce.
Źródło: Megapanel PBI/Gemius, lipiec 2009 agregat autoryzowanyprzez Gemius SA
Liczebność próby: N=17 290. Grupa objęta badaniem 7+. Do badaniawykorzystano dane o strukturze demograficznej pochodzące z badaniaNetTrack Millward Brown SMG/KRC prowadzonego na próbie dobieranej iważonej przez PBC.
Zestaw kategorii tematycznych został ustalony i zaakceptowany przezRadę Badania Megapanel PBI/Gemius.
Dołącz do dyskusji: Najpopularniejsze witryny tematyczne w Polsce