Polacy najchętniej robią zakupy w Biedronce. Lidl i Kaufland ze sporą stratą
85 proc. Polaków w ciągu ostatniego miesiąca odwiedziło sieć Biedronka (Jeronimo Martins), wśród jej największych zalet wymieniane są atrakcyjne ceny - wynika z raportu agencji Market Side. Po zakupy chętnie chodzimy także do Lidla i Kauflandu (obie sieci należą do Grupy Schwarz).
Raport opracowany przez ośrodek Market Side pokazuje, jak konsumenci oceniają poszczególne sieci spożywcze pod kątem słanych i mocnych stron, jakie produkty w nich kupują i dlaczego.
Pod względem popularności prym wiedzie portugalska Biedronka (Jeronimo Martins). 85 proc. badanych przyznało, że zrobiło w tym sklepie zakupy w ciągu „ostatniego miesiąca”. Taką deklarację w odniesieniu do Lidla złożyło 52 proc., a do Kauflandu 34 proc. badanych. Wymieniona trójka jest także na liście najczęściej wybieranych przez klientów sklepów na zakupy. W przypadku Biedronki odsetek ten wynosi 46 proc., Lida 9 proc., a Kauflandu 7 proc.
Kolejne miejsca w rankingu najpopularniejszych sieci handlowych zajmują Auchan (30 proc.), niesieciowe sklepy spożywcze (26 proc.) oraz supermarkety Tesco (20 proc.). Najmniej wskazań zebrały sieci E.Leclerc (8 proc.) oraz Piotr i Paweł (9 proc.).
Biedronka, Lidl, Kaufland, Auchan oraz Aldi to najlepiej oceniane wśród klientów sieci spożywcze. Nieco słabsze jest zadowolenie z kolejnych umieszczonych w zestawieniu sklepów - hipermarketów Tesco, Piotra i Pawła, Dino czy Carrefour Market. Pod tym względem najgorzej oceniona została Żabka. Zdaniem autorów raportu wynika to z innego konceptu tego sklepu, z założenia nie spełniającego oczekiwań części klientów.
Wśród największych zalet Biedronki wymieniane są atrakcyjne ceny (30 proc. odpowiedzi), atrakcyjny asortyment (25 proc.) oraz promocje (10 proc.). Klienci portugalskiej sieci narzekają natomiast na kolejki (22 proc.) oraz bałagan i brud w sklepach (10 proc.).
Do sklepów spożywczych najsilniej przyciągają klienta dwie kategorie produktowe: mięso i wędliny oraz nabiał (po 30 proc. wskazań). Na kolejnych miejscach znajdują się pozostałe produkty świeże: pieczywo (20 proc.) oraz warzywa i owoce (19 proc.). Dopiero po nich klienci wymieniali inne produkty spożywcze, takie jak słodycze, napoje i wodę, alkohol i papierosy oraz produkty gotowe, a dalej również produkty niespożywcze, jak odzież i obuwie czy sprzęt AGD.
Raport firmy Market Side „Sieci spożywcze 2017” został przygotowany w listopadzie 2017 roku, na reprezentatywnej próbie N=600 osób metodą CAWI.
Dołącz do dyskusji: Polacy najchętniej robią zakupy w Biedronce. Lidl i Kaufland ze sporą stratą