Wirtualna Polska przed Facebookiem. W górę Instagram, w dół Google+ (Gemius/PBI wrzesień 2018)
We wrześniu br. Grupa Wirtualna Polska wyprzedziła Facebooka pod względem zasięgu. Duże wzrosty w skali miesiąca zanotowały strony i aplikacje Telewizji Polskiej, Blogspot i Mozilla.org i Instagram, a spadek - Google.com, Mapy Google i Google+.
Serwisy i aplikacje Google w minionym miesiącu odwiedziło 25,82 mln realnych użytkowników, czyli 94,12 proc. wszystkich internautów w Polsce. Odwiedzający wykonali 5,6 mld odsłon, a każdy korzystał z nich średnio przez 30 minut i 13 sekund - wynika z badania Gemius/PBI.
Grupa Wirtualna Polska miała 21,15 mln użytkowników (409,1 tys. więcej niż miesiąc wcześniej), dzięki czemu wyprzedziła Facebooka (zanotował 21,15 mln użytkowników, po wzroście o 329,8 tys. w skali miesiąca). W serwisach i aplikacjach Wirtualnej Polski wykonano 2,69 mld odsłon, a na Facebooku - 3,05 mld. Z kolei na stronach i w aplikacjach Grupy OLX 16,58 mln internautów wykonali 3,81 mld odsłon.
Serwisy i aplikacje Telewizji Polskiej zyskały w skali miesiąca 1,45 mln użytkowników. Odwiedzający każdego dniach spędził w nich średnio 39 minut i 53 sekundy. W przypadku Wirtualnej Polski przeciętny czas korzystania wyniósł 36 minut i 14 sekund.
Wikipedia miała o 788,8 tys. użytkowników więcej niż w sierpniu, a Grupa Ringier Axel Springer Polska - 543,9 tys. Natomiast Grupa Edipresse.pl straciła 274 tys. odwiedzających, a Grupa ZPR Media - 237,4 tys.
Łączną liczbę internautów w Polsce oszacowano we wrześniu na 27,4 mln, z czego 23 mln korzystało z sieci na komputerach, a 22,7 mln - na urządzeniach mobilnych.
Google.pl odwiedziło 23,04 mln internautów (20 tys. więcej niż miesiąc wcześniej), wykonując 3,82 mld odsłon i spędzając w ciągu dnia średnio 25 minut i 22 sekundy. Facebooku przy 21,13 mln użytkowników zanotował 3,05 mld odsłon oraz 29 minut i 18 sekund przeciętnego czasu korzystania, a Google.com miał 21 mln użytkowników, 1,73 mld odsłon oraz 19 minut i 11 sekund średniego czasu korzystania.
Blogspot.com zyskał z miesiąca na miesiąc 1,18 mln użytkowników, Wikipedia.org - 788,8 tys., a Onet.pl - 567,6 tys. Natomiast Google.com zanotował spadek o 977 tys. użytkowników, a Interia.pl - o 448,6 tys.
Na o2.pl odwiedzający każdego dnia spędził przeciętnie 35 minut i 50 sekund, a na WP.pl - 34 minuty.
Na komputerach strony i aplikacje Google odwiedziło 21,96 mln internautów. Wykonali tam 3,93 mld odsłon, a każdy dziennie spędził średnio 33 minuty i 24 sekundy.
Mozilla.org miała aż o 3,5 mln użytkowników więcej niż miesiąc wcześniej, a Wikipedia.org - 1 mln więcej. Natomiast Cda.pl straciło w porównaniu z sierpniem 641,4 tys. użytkowników.
W serwisach i aplikacjach Grupy TVN odwiedzający każdego dnia spędził 42 minuty i 33 sekundy. W przypadku Grupy Wirtualna Polska było to 40 minut i 6 sekund, a w przypadku Grupy Interia.pl - 36 minut i 36 sekund.
Google.pl zanotował na komputerach 19,25 mln użytkowników, 2,45 mld odsłon oraz 27 minut i 51 sekund średniego czasu korzystania każdego dnia, a Google.com - 17,48 mln użytkowników, 1,42 mld odsłon oraz 22 minuty i 6 sekund średniego czasu korzystania.
Onet.pl miał więcej użytkowników od WP.pl (11,79 mln wobec 10,89 mln), ale mniej odsłon (735 mln wobec 1,02 mld) oraz krótszy przeciętny czas spędzony w ciągu dnia (27 minut i 20 sekund wobec 36 minut i 5 sekund).
Ten pierwszy portal zyskał w skali miesiąca 468,4 tys. odwiedzających, a o2.pl - 243,7 tys. Za to Cda.pl zanotowało spadek o 641,4 tys. użytkowników, OLX.pl - 311,7 tys., a Interia.pl - 204,4 tys.
1 2
Dołącz do dyskusji: Wirtualna Polska przed Facebookiem. W górę Instagram, w dół Google+ (Gemius/PBI wrzesień 2018)