Najpopularniejsze gazety i magazyny w I półroczu
“Tele Tydzień” był najchętniej czytanym magazynem i tygodnikiem w I półroczu 2011 roku. Wśród dzienników prowadzi “Gazeta Wyborcza”, a wśród miesięczników - “Twój Styl”. Więcej w raporcie Wirtualnemedia.pl.
W okresie od stycznia do czerwca br. najpopularniejszym dziennikiem była “Gazeta Wyborcza” (Agora SA) - wynika z badania PBC General. Zanotowała ona czytelnictwo na poziomie 13,95 proc. wyprzedzając “Fakt” (Ringier Axel Springer Polska) czytany przez 13,10 proc. respondentów. Na kolejnych miejscach uplasowały się: “Super Express” (6,24 proc.) i bezpłatne “Metro” (5,89 proc.).
Dzienniki ogólnopolskie | procent respondentów |
Gazeta Wyborcza | 13,95% |
Fakt | 13,10% |
Super Express | 6,24% |
Metro (dziennik bezpłatny) | 5,89% |
Rzeczpospolita | 4,23% |
Przegląd Sportowy | 3,38% |
Dziennik Gazeta Prawna | 2,60% |
Echo Miasta (dziennik bezpłatny) | 2,27% |
Gazeta Podatkowa | 0,76% |
Sport | 0,61% |
Puls Biznesu | 0,30% |
Parkiet Gazeta Giełdy | 0,18% |
Po najchętniej czytany tygodnik - „Tele Tydzień” (Wydawnictwo Bauer) sięga 32,81 proc. ankietowanych. Pozycję wicelidera czytelnictwa wśród polskiej prasy zajmuje “Życie na Gorąco” (też Bauer) z wynikiem na poziomie 18,09 proc., będące jednocześnie liderem w kategorii yellow. Trzecie miejsce należy do poradnikowej “Chwili dla Ciebie” (Bauer), notującej czytelnictwo na poziomie 14,19 proc.
Tygodniki | procent respondentów |
Tele Tydzień | 32,81% |
Życie na Gorąco | 18,09% |
Chwila dla Ciebie | 14,19% |
Angora | 11,67% |
Newsweek | 8,99% |
Gala | 7,90% |
Wprost | 7,36% |
Auto Świat | 7,26% |
Polityka | 6,96% |
To i Owo | 6,77% |
Twoje Imperium | 5,33% |
Na Żywo | 4,69% |
Gość Niedzielny | 4,25% |
Magazyn Telewizyjny Kurier TV | 4,19% |
Teleprogramy | 3,98% |
Takie jest Życie | 3,39% |
Przekrój | 3,36% |
Super TV | 3,19% |
Rewia | 3,09% |
Motor | 3,08% |
Świat i Ludzie | 2,28% |
Tele Max | 1,67% |
Imperium TV | 1,65% |
Forum | 1,52% |
Teraz (tygodnik bezpłatny) | 1,46% |
Bella Relaks | 1,22% |
Tygodnik Siedlecki | 0,77% |
Przewodnik Katolicki | 0,64% |
City (tygodnik bezpłatny) | 0,60% |
Tygodnik Ostrołęcki | 0,60% |
Jarmark | 0,58% |
TEMI Galicyjski Tygodnik Informacyjny | 0,52% |
MM Moje Miasto (tygodnik bezpłatny) | 0,49% |
Gazeta Regionalna | 0,39% |
Panorama Leszczyńska | 0,34% |
Anonse (wyd. pomorskie) - Tygodnik | 0,26% |
Waseet (tygodnik bezpłatny) | 0,24% |
Teraz Opole (tygodnik bezpłatny) | 0,03% |
Wśród dwutygodników najchętniej czytane są trzy tytuły poradnikowe: “Przyjaciółka” (Edipresse Polska) z wynikiem 16,67 proc., „Pani Domu” (też Edipresse), mająca czytelnictwo na poziomie 15,60 proc. oraz “Tina” (Wydawnictwo Bauer), po którą sięga 14,62 proc. osób. Z kolei zajmująca czwarte miejsce z wynikiem 10,96 proc. „Viva!” (Edipresse Polska) jest liderem w kategorii people.
Dwutygodniki | procent respondentów |
Przyjaciółka | 16,67% |
Pani Domu | 15,60% |
Tina | 14,62% |
Viva | 10,96% |
Z Życia Wzięte | 8,70% |
Gala | 7,65% |
Party Życie Gwiazd | 6,52% |
Komputer Świat | 5,81% |
Tele Świat | 5,56% |
Show Magazyn o Gwiazdach | 4,07% |
Świat Seriali | 3,95% |
Sukcesy i Porażki | 3,29% |
Bravo | 3,18% |
Bravo Sport | 2,41% |
Bravo Girl | 1,66% |
TV 14 | 1,25% |
Monitor Księgowego | 0,54% |
Najchętniej czytanym miesięcznikiem w Polsce jest niezmiennie „Twój Styl” (Wydawnictwo Bauer), który z wynikiem 12,14 proc. lideruje również w kategorii luksusowych magazynów kobiecych. Z kolei zajmująca drugie miejsce „Claudia” (G+J Polska) z wynikiem 9,95 proc. jest najpopularniejsza wśród miesięczników poradnikowych. Trzecie miejsce zajmuje miesięcznik wnętrzarski “Cztery Kąty” (Agora).
Miesięczniki | procent respondentów |
Twój Styl | 12,14% |
Claudia | 9,95% |
Cztery Kąty | 9,14% |
Focus | 9,00% |
Poradnik Domowy | 8,37% |
Murator | 8,15% |
Kobieta i Życie | 7,31% |
Olivia | 6,58% |
Świat Kobiety | 6,48% |
Dobre Rady | 6,17% |
Mój Piękny Ogród | 6,13% |
National Geographic | 5,97% |
Avanti | 5,57% |
Działkowiec | 5,04% |
Auto Moto | 4,87% |
Glamour | 4,52% |
Mamo To Ja | 4,47% |
CKM | 4,15% |
Pani | 3,94% |
Przyślij Przepis! | 3,84% |
Cosmopolitan | 3,37% |
CD Action | 3,32% |
Moje Gotowanie | 3,25% |
Moje Mieszkanie | 3,24% |
Joy | 3,21% |
Dom & Wnętrze | 3,17% |
PC Format | 3,12% |
M jak mieszkanie | 3,04% |
Samo Zdrowie | 2,76% |
Moda na Zdrowie | 2,73% |
Auto Motor i Sport | 2,65% |
Playboy | 2,58% |
Elle | 2,53% |
Zdrowie | 2,51% |
Uroda | 2,46% |
Zwierciadło | 2,37% |
Naj Magazyn | 2,33% |
Logo | 2,28% |
Kuchnia | 2,20% |
Ogrody, Ogródki, Zieleńce | 2,17% |
Ładny Dom | 2,14% |
Dobre Wnętrze | 2,12% |
Twoje Dziecko | 2,09% |
Dziecko | 2,07% |
Świat Zdrowia (miesięcznik bezpłatny) | 2,03% |
Kwietnik | 2,03% |
Magazyn dla Rodziców Mam Dziecko | 1,96% |
Dziewczyna | 1,95% |
Magazyn Futbol | 1,90% |
Świat Motocykli | 1,84% |
Auto Świat Poradnik | 1,78% |
Focus Historia | 1,76% |
TopGear | 1,70% |
Charaktery | 1,70% |
Men's Health | 1,69% |
Vita | 1,68% |
Twój Maluszek | 1,66% |
Film | 1,64% |
Chip | 1,63% |
National. Geographic. Traveler | 1,60% |
M jak Mama | 1,55% |
Popcorn | 1,51% |
Wróżka | 1,51% |
Mój Piękny Dom | 1,47% |
Burda | 1,45% |
Bravo Girl | 1,36% |
Majster | 1,34% |
Forbes | 1,33% |
Reader's Digest | 1,23% |
Zbuduj Dom | 1,14% |
Na ścieżkach życia | 1,13% |
Przepis na Ogród | 1,13% |
InStyle | 1,13% |
Sól i Pieprz | 1,04% |
Twist | 1,00% |
Shape | 0,91% |
21. wiek | 0,90% |
Weranda | 0,73% |
Voyage | 0,73% |
Hot Moda & Shopping | 0,72% |
Podróże | 0,66% |
Sukces | 0,63% |
Play | 0,56% |
Cars Magazyn o Samochodach | 0,54% |
Sens | 0,48% |
Architektura-Murator | 0,46% |
Żagle | 0,40% |
Fun Club | 0,36% |
Spośród dwumiesięczników największym zainteresowaniem czytelników cieszy się niezmiennie „Komputer Świat: Twój Niezbędnik” (Ringier Axel Springer Polska), po który sięga 3,14 proc. respondentów.
Dwumiesięczniki | procent respondentów |
Komputer Świat Twój Niezbędnik | 3,14% |
Mój Piękny Dom | 2,63% |
Auto Świat 4x4 | 1,99% |
Komputer Świat Gry | 1,70% |
Rodzice | 1,54% |
Komputer Świat Ekspert | 1,47% |
Elle Decoration | 0,70% |
Style i Charaktery | 0,63% |
Weranda Country | 0,39% |
Polska Wita | 0,19% |
Badanie PBC General na zlecenie Polskich Badań Czytelnictwa Sp. z o.o. zrealizował instytut Millward Brown SMG/KRC. Badanie odbyło się za pomocą techniki CAPI w okresie od stycznia do czerwca 2011 roku na losowej próbie ogólnopolskiej 24 550 przypadków, dobieranej z operatu PESEL i realizowanej do wyczerpania. Podane liczby to wskaźniki CCS - Czytelnictwo Cyklu Sezonowego.
Następujące tytuły nie były badane w podanych falach: “Wasset” (maj 2011: czerwiec 2011; próba 16 311); “Cars” (styczeń 2011: marzec 2011; próba 12 354). “Bravo Girl” było badane w okresie od stycznia do marca 2011 roku jako dwutygodnik (próba 12 196), a od kwietnia do czerwca br. jako miesięcznik (próba 12 354). “Mój Piękny Dom” był badany w styczniu 2011 (próba 4091) jako miesięcznik, a od lutego do czewrca 2011 jako dwumiesięcznik (próba 20 459). “Gala” była badana w okresie od stycznia do kwietnia 2011 jako tygodnik (próba 20 306), a w maju i czerwcu br. jako dwutygodnik (próba 8239).
Dołącz do dyskusji: Najpopularniejsze gazety i magazyny w I półroczu
pszypadek?