SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Najpopularniejsze gazety i magazyny w I półroczu

“Tele Tydzień” był najchętniej czytanym magazynem i tygodnikiem w I półroczu 2011 roku. Wśród dzienników prowadzi “Gazeta Wyborcza”, a wśród miesięczników - “Twój Styl”. Więcej w raporcie Wirtualnemedia.pl.

W okresie od stycznia do czerwca br. najpopularniejszym dziennikiem była “Gazeta Wyborcza” (Agora SA) - wynika z badania PBC General. Zanotowała ona czytelnictwo na poziomie 13,95 proc. wyprzedzając “Fakt” (Ringier Axel Springer Polska) czytany przez 13,10 proc. respondentów. Na kolejnych miejscach uplasowały się: “Super Express” (6,24 proc.) i bezpłatne “Metro” (5,89 proc.).

Dzienniki ogólnopolskieprocent respondentów
Gazeta Wyborcza13,95%
Fakt13,10%
Super Express6,24%
Metro (dziennik bezpłatny)5,89%
Rzeczpospolita4,23%
Przegląd Sportowy3,38%
Dziennik Gazeta Prawna2,60%
Echo Miasta (dziennik bezpłatny)2,27%
Gazeta Podatkowa0,76%
Sport0,61%
Puls Biznesu0,30%
Parkiet Gazeta Giełdy0,18%

 
 
Po najchętniej czytany tygodnik - „Tele Tydzień” (Wydawnictwo Bauer) sięga 32,81 proc. ankietowanych.
Pozycję wicelidera czytelnictwa wśród polskiej prasy zajmuje “Życie na Gorąco” (też Bauer) z wynikiem na poziomie 18,09 proc., będące jednocześnie liderem w kategorii yellow. Trzecie miejsce należy do poradnikowej “Chwili dla Ciebie” (Bauer), notującej czytelnictwo na poziomie 14,19 proc.

Tygodnikiprocent respondentów
Tele Tydzień32,81%
Życie na Gorąco18,09%
Chwila dla Ciebie14,19%
Angora11,67%
Newsweek8,99%
Gala7,90%
Wprost7,36%
Auto Świat7,26%
Polityka6,96%
To i Owo6,77%
Twoje Imperium5,33%
Na Żywo4,69%
Gość Niedzielny4,25%
Magazyn Telewizyjny Kurier TV4,19%
Teleprogramy3,98%
Takie jest Życie3,39%
Przekrój3,36%
Super TV3,19%
Rewia3,09%
Motor3,08%
Świat i Ludzie2,28%
Tele Max1,67%
Imperium TV1,65%
Forum1,52%
Teraz (tygodnik bezpłatny)1,46%
Bella Relaks1,22%
Tygodnik Siedlecki0,77%
Przewodnik Katolicki0,64%
City (tygodnik bezpłatny)0,60%
Tygodnik Ostrołęcki0,60%
Jarmark0,58%
TEMI Galicyjski Tygodnik Informacyjny0,52%
MM Moje Miasto (tygodnik bezpłatny)0,49%
Gazeta Regionalna0,39%
Panorama Leszczyńska0,34%
Anonse (wyd. pomorskie) - Tygodnik0,26%
Waseet (tygodnik bezpłatny)0,24%
Teraz Opole (tygodnik bezpłatny)0,03%


Wśród dwutygodników
najchętniej czytane są trzy tytuły poradnikowe: “Przyjaciółka” (Edipresse Polska) z wynikiem 16,67 proc., „Pani Domu” (też Edipresse), mająca czytelnictwo na poziomie 15,60 proc. oraz “Tina” (Wydawnictwo Bauer), po którą sięga 14,62 proc. osób. Z kolei zajmująca czwarte miejsce z wynikiem 10,96 proc. „Viva!” (Edipresse Polska) jest liderem w kategorii people. 

Dwutygodnikiprocent respondentów
Przyjaciółka16,67%
Pani Domu15,60%
Tina14,62%
Viva10,96%
Z Życia Wzięte8,70%
Gala7,65%
Party Życie Gwiazd6,52%
Komputer Świat5,81%
Tele Świat5,56%
Show Magazyn o Gwiazdach4,07%
Świat Seriali3,95%
Sukcesy i Porażki3,29%
Bravo3,18%
Bravo Sport2,41%
Bravo Girl1,66%
TV 141,25%
Monitor Księgowego0,54%


Najchętniej czytanym miesięcznikiem w Polsce jest niezmiennie „Twój Styl”
(Wydawnictwo Bauer), który z wynikiem 12,14 proc. lideruje również w kategorii luksusowych magazynów kobiecych. Z kolei zajmująca drugie miejsce „Claudia” (G+J Polska) z wynikiem 9,95 proc. jest najpopularniejsza wśród miesięczników poradnikowych. Trzecie miejsce zajmuje miesięcznik wnętrzarski “Cztery Kąty” (Agora).

Miesięcznikiprocent respondentów
Twój Styl12,14%
Claudia9,95%
Cztery Kąty9,14%
Focus9,00%
Poradnik Domowy8,37%
Murator8,15%
Kobieta i Życie7,31%
Olivia6,58%
Świat Kobiety6,48%
Dobre Rady6,17%
Mój Piękny Ogród6,13%
National Geographic5,97%
Avanti5,57%
Działkowiec5,04%
Auto Moto4,87%
Glamour4,52%
Mamo To Ja4,47%
CKM4,15%
Pani3,94%
Przyślij Przepis!3,84%
Cosmopolitan3,37%
CD Action3,32%
Moje Gotowanie3,25%
Moje Mieszkanie3,24%
Joy3,21%
Dom & Wnętrze3,17%
PC Format3,12%
M jak mieszkanie3,04%
Samo Zdrowie2,76%
Moda na Zdrowie2,73%
Auto Motor i Sport2,65%
Playboy2,58%
Elle2,53%
Zdrowie2,51%
Uroda2,46%
Zwierciadło2,37%
Naj Magazyn2,33%
Logo2,28%
Kuchnia2,20%
Ogrody, Ogródki, Zieleńce2,17%
Ładny Dom2,14%
Dobre Wnętrze2,12%
Twoje Dziecko2,09%
Dziecko2,07%
Świat Zdrowia (miesięcznik bezpłatny)2,03%
Kwietnik2,03%
Magazyn dla Rodziców Mam Dziecko1,96%
Dziewczyna1,95%
Magazyn Futbol1,90%
Świat Motocykli1,84%
Auto Świat Poradnik1,78%
Focus Historia1,76%
TopGear1,70%
Charaktery1,70%
Men's Health1,69%
Vita1,68%
Twój Maluszek1,66%
Film1,64%
Chip1,63%
National. Geographic. Traveler1,60%
M jak Mama1,55%
Popcorn1,51%
Wróżka1,51%
Mój Piękny Dom1,47%
Burda1,45%
Bravo Girl1,36%
Majster1,34%
Forbes1,33%
Reader's Digest1,23%
Zbuduj Dom1,14%
Na ścieżkach życia1,13%
Przepis na Ogród1,13%
InStyle1,13%
Sól i Pieprz1,04%
Twist1,00%
Shape0,91%
21. wiek0,90%
Weranda0,73%
Voyage0,73%
Hot Moda & Shopping0,72%
Podróże0,66%
Sukces0,63%
Play0,56%
Cars Magazyn o Samochodach0,54%
Sens0,48%
Architektura-Murator0,46%
Żagle0,40%
Fun Club0,36%


Spośród dwumiesięczników największym zainteresowaniem czytelników cieszy się niezmiennie „Komputer Świat: Twój Niezbędnik”
(Ringier Axel Springer Polska), po który sięga 3,14 proc. respondentów. 

Dwumiesięcznikiprocent respondentów
Komputer Świat Twój Niezbędnik3,14%
Mój Piękny Dom2,63%
Auto Świat 4x41,99%
Komputer Świat Gry1,70%
Rodzice1,54%
Komputer Świat Ekspert1,47%
Elle Decoration0,70%
Style i Charaktery0,63%
Weranda Country0,39%
Polska Wita0,19%

 


Badanie PBC General na zlecenie Polskich Badań Czytelnictwa Sp. z o.o. zrealizował instytut Millward Brown SMG/KRC. Badanie odbyło się za pomocą techniki CAPI w okresie od stycznia  do czerwca 2011 roku na losowej próbie ogólnopolskiej 24 550 przypadków, dobieranej z operatu PESEL i realizowanej do wyczerpania. Podane liczby to wskaźniki CCS - Czytelnictwo Cyklu Sezonowego.

Następujące tytuły nie były badane w podanych falach: “Wasset” (maj 2011: czerwiec 2011; próba 16 311); “Cars” (styczeń 2011: marzec 2011; próba 12 354). “Bravo Girl” było badane w okresie od stycznia do marca 2011 roku jako dwutygodnik (próba 12 196), a od kwietnia do czerwca br. jako miesięcznik (próba 12 354). “Mój Piękny Dom” był badany w styczniu 2011 (próba 4091) jako miesięcznik, a od lutego do czewrca 2011 jako dwumiesięcznik (próba 20 459). “Gala” była badana w okresie od stycznia do kwietnia 2011 jako tygodnik (próba 20 306), a w maju i czerwcu br. jako dwutygodnik (próba 8239).

Dołącz do dyskusji: Najpopularniejsze gazety i magazyny w I półroczu

13 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
ekspert prasowy
tylko dane zkdp - te dane to wielka ściema!!!
odpowiedź
User
rysio
i nie ma "Uważam Rze" zaś jest "POlityka"
pszypadek?
odpowiedź
User
Jacek Małopolski
Porównywanie prasy regionalnej z ogólnopolską w takiej postaci nie ma sensu. TEMI czy Tygodnik Ostrołęcki na swoim terenie biją pewno na głowę Newsweek, Wprost czy Politykę. Procenty powinny odnosić się do regionu, w jakim ukazują się, a nie do całej Polski.
odpowiedź