Najniższa w historii sprzedaż „Faktu”, w dół o 46 tys. egz. Coraz mniejsza przewaga „GW” nad „SE”
Liderem średniej sprzedaży ogółem wśród dzienników ogólnopolskich w kwietniu br. był „Fakt”, który zanotował jednak największy spadek. Na plusie była tylko „Gazeta Polska Codziennie”.
Jak wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl, średnia sprzedaż ogółem „Faktu” (Ringier Axel Springer Polska) w kwietniu 2016 roku wyniosła 283 381 egz., czyli o 13,84 proc. mniej niż w analogicznym okresie rok wcześniej. Jednocześnie był to największy spadek w zestawieniu. Ponadto dziennik ten zanotował najniższy miesięczny wynik sprzedażowy w historii.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Drugą lokatę ze sprzedażą ogółem wynoszącą 152 281 egz. zajęła „Gazeta Wyborcza” (Agora). Jej wynik zmniejszył się o 8,67 proc. Na trzecim miejscu uplasował się „Super Express” (ZPR Media). Jego średni wynik poszedł w dół o 4,46 proc. do 145 341 egz.
Tuż za podium uplasowała się „Rzeczpospolita” (Gremi Business Communication), której średnia sprzedaż ogółem zmniejszyła się w ciągu roku o 2,45 proc. Dziennik ten w kwietniu br. sprzedawał się w liczbie 54 805 egz.
Konkurencyjny „Dziennik Gazeta Prawna” (Infor Biznes) znalazł się w zestawieniu oczko niżej ze średnim wynikiem na poziomie 43 068 egz., po spadku o 1,43 proc.
Jedynym wzrostem pochwalić się mogła wydawana przez Forum „Gazeta Polska Codziennie”, która znalazła się na siódmej pozycji. Jej średnia sprzedaż ogółem zwiększyła się o 11,28 proc. i wyniosła 20 530 egz.
Ponad 10 proc. spadek - wynoszący dokładnie 10,32 proc. - odnotował „Przegląd Sportowy” (Ringier Axel Springer Polska). Średni sprzedażowy wynik tego dziennika w analizowanym miesiącu wyniósł 26 910 egz. W zestawieniu tytuł ten był szósty.
ZKDP | kwiecień | Dynamika | |||||
Wirtualnemedia.pl | 2016 | 2015 | |||||
Tytuł | Średni nakład jednoraz. | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednoraz. | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | W proc. |
Fakt Gazeta Codzienna | 420 044 | 283 381 | 283 381 | 471 328 | 328 916 | 328 916 | -13,84% |
Gazeta Wyborcza | 243 392 | 170 554 | 152 281 | 250 233 | 183 784 | 166 741 | -8,67% |
Super Express | 240 290 | 146 061 | 145 341 | 259 114 | 152 839 | 152 119 | -4,46% |
Rzeczpospolita | 63 488 | 54 903 | 54 805 | 65 097 | 57 057 | 56 182 | -2,45% |
Dziennik Gazeta Prawna | 53 493 | 50 620 | 43 068 | 58 625 | 52 245 | 43 691 | -1,43% |
Przegląd Sportowy | 54 450 | 26 910 | 26 910 | 58 766 | 30 007 | 30 007 | -10,32% |
Gazeta Polska Codziennie | 57 384 | 20 543 | 20 530 | 59 142 | 18 456 | 18 449 | 11,28% |
Puls Biznesu | 13 313 | 12 576 | 10 206 | 15 291 | 14 254 | 10 656 | -4,22% |
Parkiet Gazeta Giełdy | 7 296 | 5 076 | 4 725 | 10 453 | 5 484 | 4 904 | -3,65% |
W kwietniu br. w porównaniu do poprzedniego miesiąca największym wzrostem średniej sprzedaży ogółem wśród dzienników pochwalić się mogła „Gazeta Giełdy Parkiet” (Gremi Business Communication), która zyskała 5,54 proc.
Również i w tym ujęciu najwięcej stracił „Fakt”, którego średnia sprzedaż ogółem zmalała tutaj o 5,47 proc.
ZKDP | 2016 | Dynamika | |||||
Wirtualnemedia.pl | kwiecień | marzec | |||||
Tytuł | Średni nakład jednoraz. | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednoraz. | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | W proc. |
Fakt Gazeta Codzienna | 420 044 | 283 381 | 283 381 | 434 624 | 299 789 | 299 789 | -5,47% |
Gazeta Wyborcza | 243 392 | 170 554 | 152 281 | 231 720 | 163 088 | 145 709 | 4,51% |
Super Express | 240 290 | 146 061 | 145 341 | 244 033 | 144 112 | 143 392 | 1,36% |
Rzeczpospolita | 63 488 | 54 903 | 54 805 | 63 147 | 55 466 | 55 331 | -0,95% |
Dziennik Gazeta Prawna | 53 493 | 50 620 | 43 068 | 52 743 | 50 714 | 43 193 | -0,29% |
Przegląd Sportowy | 54 450 | 26 910 | 26 910 | 55 079 | 26 874 | 26 874 | 0,13% |
Gazeta Polska Codziennie | 57 384 | 20 543 | 20 530 | 57 532 | 20 586 | 20 575 | -0,22% |
Puls Biznesu | 13 313 | 12 576 | 10 206 | 13 270 | 12 537 | 10 198 | 0,08% |
Parkiet Gazeta Giełdy | 7 296 | 5 076 | 4 725 | 7 054 | 4 828 | 4 477 | 5,54% |
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.
Dołącz do dyskusji: Najniższa w historii sprzedaż „Faktu”, w dół o 46 tys. egz. Coraz mniejsza przewaga „GW” nad „SE”