SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Najniższa w historii sprzedaż „Faktu”, w dół o 46 tys. egz. Coraz mniejsza przewaga „GW” nad „SE”

Liderem średniej sprzedaży ogółem wśród dzienników ogólnopolskich w kwietniu br. był „Fakt”, który zanotował jednak największy spadek. Na plusie była tylko „Gazeta Polska Codziennie”.

Jak wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl, średnia sprzedaż ogółem „Faktu” (Ringier Axel Springer Polska) w kwietniu 2016 roku wyniosła 283 381 egz., czyli o 13,84 proc. mniej niż w analogicznym okresie rok wcześniej. Jednocześnie był to największy spadek w zestawieniu. Ponadto dziennik ten zanotował najniższy miesięczny wynik sprzedażowy w historii.

>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki

Drugą lokatę ze sprzedażą ogółem wynoszącą 152 281 egz. zajęła „Gazeta Wyborcza” (Agora). Jej wynik zmniejszył się o 8,67 proc. Na trzecim miejscu uplasował się „Super Express” (ZPR Media). Jego średni wynik poszedł w dół o 4,46 proc. do 145 341 egz.

Tuż za podium uplasowała się „Rzeczpospolita” (Gremi Business Communication), której średnia sprzedaż ogółem zmniejszyła się w ciągu roku o 2,45 proc. Dziennik ten w kwietniu br. sprzedawał się w liczbie 54 805 egz.

Konkurencyjny „Dziennik Gazeta Prawna” (Infor Biznes) znalazł się w zestawieniu oczko niżej ze średnim wynikiem na poziomie 43 068 egz., po spadku o 1,43 proc.

Jedynym wzrostem pochwalić się mogła wydawana przez Forum „Gazeta Polska Codziennie”, która znalazła się na siódmej pozycji. Jej średnia sprzedaż ogółem zwiększyła się o 11,28 proc. i wyniosła 20 530 egz.

Ponad 10 proc. spadek - wynoszący dokładnie 10,32 proc. - odnotował „Przegląd Sportowy” (Ringier Axel Springer Polska). Średni sprzedażowy wynik tego dziennika w analizowanym miesiącu wyniósł 26 910 egz. W zestawieniu tytuł ten był szósty.

ZKDP

kwiecień

Dynamika

Wirtualnemedia.pl

2016

2015

Tytuł

Średni nakład jednoraz.

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Średni nakład jednoraz.

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

W proc.

Fakt Gazeta Codzienna

420 044

283 381

283 381

471 328

328 916

328 916

-13,84%

Gazeta Wyborcza

243 392

170 554

152 281

250 233

183 784

166 741

-8,67%

Super Express

240 290

146 061

145 341

259 114

152 839

152 119

-4,46%

Rzeczpospolita

63 488

54 903

54 805

65 097

57 057

56 182

-2,45%

Dziennik Gazeta Prawna

53 493

50 620

43 068

58 625

52 245

43 691

-1,43%

Przegląd Sportowy

54 450

26 910

26 910

58 766

30 007

30 007

-10,32%

Gazeta Polska Codziennie

57 384

20 543

20 530

59 142

18 456

18 449

11,28%

Puls Biznesu

13 313

12 576

10 206

15 291

14 254

10 656

-4,22%

Parkiet Gazeta Giełdy

7 296

5 076

4 725

10 453

5 484

4 904

-3,65%

W kwietniu br. w porównaniu do poprzedniego miesiąca największym wzrostem średniej sprzedaży ogółem wśród dzienników pochwalić się mogła „Gazeta Giełdy Parkiet” (Gremi Business Communication), która zyskała 5,54 proc.

Również i w tym ujęciu najwięcej stracił „Fakt”, którego średnia sprzedaż ogółem zmalała tutaj o 5,47 proc.

ZKDP

2016

Dynamika

Wirtualnemedia.pl

kwiecień

marzec

Tytuł

Średni nakład jednoraz.

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Średni nakład jednoraz.

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

W proc.

Fakt Gazeta Codzienna

420 044

283 381

283 381

434 624

299 789

299 789

-5,47%

Gazeta Wyborcza

243 392

170 554

152 281

231 720

163 088

145 709

4,51%

Super Express

240 290

146 061

145 341

244 033

144 112

143 392

1,36%

Rzeczpospolita

63 488

54 903

54 805

63 147

55 466

55 331

-0,95%

Dziennik Gazeta Prawna

53 493

50 620

43 068

52 743

50 714

43 193

-0,29%

Przegląd Sportowy

54 450

26 910

26 910

55 079

26 874

26 874

0,13%

Gazeta Polska Codziennie

57 384

20 543

20 530

57 532

20 586

20 575

-0,22%

Puls Biznesu

13 313

12 576

10 206

13 270

12 537

10 198

0,08%

Parkiet Gazeta Giełdy

7 296

5 076

4 725

7 054

4 828

4 477

5,54%

Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.

Dołącz do dyskusji: Najniższa w historii sprzedaż „Faktu”, w dół o 46 tys. egz. Coraz mniejsza przewaga „GW” nad „SE”

26 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Stan na godzinę 0.32
Tytuł: Najniższy w historii sprzedaż 'Faktu". Powinno być chyba: "NAJNIŻSZA w historii...
odpowiedź
User
marketer
brawo Gazeta Wyborcza
odpowiedź
User
sxc
To jak Fakt? Kolejne rozkładówki uderzające w Pis?
odpowiedź