Onet, RMF FM i TVN24 najbardziej opiniotwórcze w styczniu. Wysoko Wirtualnemedia.pl
W styczniu br. media najczęściej powoływały się na informacje z portalu Onet - wynika z nowego rankingu Instytutu Monitorowania Mediów. Podium uzupełniają RMF FM i TVN24. W czołówce mediów internetowych kolejny miesiąc są Wirtualnemedia.pl.
Miejsce pierwsze wśród najczęściej cytowanych mediów stycznia 2021 zajął Onet.pl z wynikiem 5 712 powołań. W czołówce uplasowała się również stacja radiowa RMF FM (5 092 wzmianki w innych mediach) oraz telewizja TVN24, do której odwoływano się 3 658 razy - podaje Instytut Monitorowania Mediów.
Aż o pięć miejsc w stosunku do poprzedniego miesiąca wzrosła w rankingu pozycja portalu Interia.pl, cytowanego w styczniu 2 337 razy. Na jego łamach opublikowano wywiad z Andrzejem Dudą, który wypowiadał się o swoich planach dotyczących szczepienia na COVID-19. Na stronie internetowej opublikowano również wypowiedź prezydenta miasta Poznań, Jacka Jaśkowiaka, który odniósł się do krytycznych komentarzy m.in. działaczki społecznej Agnieszki Ziółkowskiej z Lewicy dotyczących jego podejścia do szczepień.
Do rankingu zakwalifikowała się również stacja radiowa TOK FM. O otwarciu galerii handlowych wywiadu udzielił stacji wicepremier Jarosław Gowin. Na temat obostrzeń związanych z pandemią koronawirusa mówiła również wiceszefowa resortu rozwoju, pracy i technologii, Olga Semeniuk.
Wirtualnemedia.pl w czołówce serwisów internetowych
Czołówka najbardziej opiniotwórczych portali internetowych to kolejno Onet.pl (5 712 powołań), Wp.pl (3 320) oraz Interia.pl (2 337 cytowań w innych mediach).
W styczniu br. na informacje portalu Wirtualnemedia.pl inne redakcje powoływały się 759 razy.
Wywiad z wicepremierem Jarosławem Gowinem dotyczący odmrażania gospodarki przyczynił się natomiast do wzrostu cytowań portalu Businessinsider.pl. Trzy pozycje wyżej niż w grudniu 2020 znalazł się również portal Bankier.pl, za sprawą informacji o wypłatach świadczeń kompensacyjnych osobom doświadczającym niepożądanych skutków szczepionek przeciw COVID-19.
Najbardziej opiniotwórcze tytuły prasowe
W kategorii najczęściej cytowanych tytułów prasowych stycznia 2021 pierwsze miejsce zajął dziennik "Rzeczpospolita", na którego informacje inne media powoływały się w styczniu 2021 roku 3 127 razy. Przeprowadzony przez tytuł we współpracy z IBRIS sondaż ukazał, że Polacy, zmęczeni panującymi obostrzeniami, coraz częściej deklarują chęć zaszczepienia się przeciwko COVID-19. Na łamach gazety pojawiły się też doniesienia dotyczące planowanych reform gospodarczych.
Miejsce drugie zajęła "Gazeta Wyborcza (2 045 wzmianek) ze wzrostem jedną pozycję w rankingu. Licznie powoływano się na opublikowaną w dzienniku wypowiedź Tomasza Napiórkowskiego, prezesa Polskiej Federacji Fitness, dotyczącą przygotowywanych przez branżę pozwów sądowych przeciwko Skarbowi Państwa.
Miejsce trzecie z wynikiem 1 688 cytowań ze wzrostem o oczko w kategorii plasuje "Dziennik Gazeta Prawna". Na jego łamach pojawiły się informacje dotyczące planowanych pozwów szeregu przedsiębiorców, w tym z branży hotelarskiej i handlowej.
Miejsce czwarte z takim samym wzrostem w rankingu zajął "Fakt", gdzie były minister zdrowia Bartosz Arłukowicz przyznał, że wraz z żoną zaszczepili się przeciwko koronawirusowi Sars-Cov-2.
W podkategorii tygodników i dwutygodników pierwsze miejsce kategorii ze wzrostem o cztery pozycje w rankingu zajął "Wprost", cytowany przez inne media 758 razy. Za nim uplasował się tygodnik "Do Rzeczy", dla którego sondaż dotyczący wyborów parlamentarnych przeprowadził Estymator. Do zestawienia zakwalifikował się również magazyn "Sieci", który w styczniu zajął wysokie, trzecie miejsce. Wywiadu udzielił magazynowi prezydent RP Andrzej Duda.
Podium kategorii miesięczników otwierają "Perspektywy" (612 cytowań).
Najczęściej cytowane stacje radiowe i telewizyjne
Podium najbardziej opiniotwórczych stacji telewizyjnych w styczniu 2021 otwiera TVN24, a za nim uplasował się Polsat News, na którego powoływano się 2 374 razy. Redakcja dotarła do informacji, że jedną z osób zaszczepionych poza kolejnością w Warszawskim Uniwersytecie Medycznym jest aktor Radosław Pazura. Ponadto dużą popularność zyskały doniesienia o planowanym przez Komisję Europejską dodatkowym zakupie szczepionek od firm Pfizer i BioNTech.
Trzecia pozycja rankingu to natomiast telewizja TVP Info, cytowana 1 169 razy. Wywiadu udzieliła tam wiceminister rozwoju, pracy i technologii, Olga Semeniuk.
Najbardziej opiniotwórczą stacją radiową stycznia 2021 jest RMF FM, cytowana przez inne media 5 092 razy. Miejsce drugie zajęło natomiast Radio Zet (2 060 powołań), a podium ze wzrostem o jedną pozycję w rankingu zamyka TOK FM (841 wzmianek). Na miejscu czwartym, o dwa oczka wyżej stosunku do grudnia 2020 roku, znalazł się Program I Polskiego Radia, cytowany 819 razy.
Najbardziej opiniotwórcze media ekonomiczne i biznesowe
Na podium najbardziej opiniotwórczych tytułów prasowych w kategorii mediów ekonomicznych i biznesowych znalazła się "Rzeczpospolita", a za nią "Dziennik Gazeta Prawna. Pozycję trzecią z wynikiem 415 wzmianek, zajął "Puls Biznesu".
Najbardziej opiniotwórczym portalem o profilu ekonomiczno-biznesowym stycznia 2021 jest Money.pl, cytowany łącznie aż 1 990 razy. Na drugim miejscu uplasował się Businssinsider.com.pl, natomiast podium z wynikiem 341 wzmianek zamyka Bankier.pl.
Najbardziej opiniotwórcze media regionalne
Z miejsca drugiego w grudniu 2020, na pozycję na lidera kategorii uplasowało się Radio Wrocław. Z kolei aż o pięć miejsc wyżej w stosunku do ubiegłego miesiąca wzrosła pozycja "Dziennika Zachodniego". Na jego łamach o długim związku Jerzego Brzęczka z Marzeną Brzęczek wypowiadała się emerytowana nauczycielka ze szkoły, do której uczęszczał były trener kadry.
Miejsce trzecie natomiast ex aequo zajął "Głos Wielkopolski", który donosił o samobójstwie księdza w jednej z poznańskich parafii oraz "Dziennik Wschodni" – oba tytuły w innych mediach cytowane były 106 razy. W rankingu, ze wzrostem o cztery oczka w kategorii znalazło się również Radio Kraków.
Analizę częstotliwości cytowań poszczególnych mediów przez inne media przeprowadzono na podstawie 53 690 przekazów pochodzących z monitoringu prasy, radia i telewizji, oraz portali internetowych, w których pojawiały się nazwy mediów prasowych; portali internetowych; stacji radiowych i telewizyjnych lub tytuły ich programów. Badanie dotyczy okresu 1-31 stycznia 2021 roku.
Dołącz do dyskusji: Onet, RMF FM i TVN24 najbardziej opiniotwórcze w styczniu. Wysoko Wirtualnemedia.pl
Od dawna tak jest, może mają siedzibę w Irkucku a w Danzig to tylko polska filia.