SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Facebook najatrakcyjniejszym pracodawcą w mediach, a Havas, Isobar, K2 i Publicis w marketingu

W branży mediów zdecydowanie najbardziej pożądanym pracodawcą dla polskich specjalistów jest Facebook, a w branży IT - Google. Natomiast w branży marketingowej najwięcej osób wskazało Havas Worldwide Warsaw, Isobar Polska, K2 i Publicis Media.

W corocznym badaniu firmy Antal ponad połowa pytanych specjalistów i menedżerów wskazała, że pożądanym pracodawcą jest firma duża i prestiżowa oraz utrzymująca wysoki styl zarządzania i kulturę organizacyjną. Po ok. 40 proc. ankietowanych wskazało innowacyjność i wysokość oferowanego wynagrodzenia, a po ok. 30 proc. - stabilność zatrudnienia, szkolenia oraz możliwości awansu.

- Pracownicy są coraz bardziej świadomi zróżnicowania czynników, które są predyktorami wyższych standardów i jakości samej pracy. Chociaż na szczycie listy nadal są cechy związane z niepowtarzalnością firmy, widoczny jest wzrost istotności wszystkich kryteriów, w tym także podstawowych warunków pracy, jak wysokość wynagrodzenia czy benefity - komentuje Małgorzata Pukropek, menedżer w Antal HR Consulting. - W praktyce oznacza to, że pracodawcy, którzy próbują budować swoją przewagę np. oferując niestandardowo wysokie zarobki, kosztem złej atmosfery w pracy lub braku równowagi między życiem zawodowym a prywatnym, nie będą w oczach pracowników atrakcyjni. I odwrotnie – doskonała opinia o firmie nie skusi pracowników, jeżeli renoma nie idzie w parze z godnymi warunkami pracy - dodaje.

Aż 39 proc. ankietowanych jako pożądanego pracodawcę wymieniło Google, który w branży IT osiągnął wielokrotnie wyższy wynik niż Microsoft (7 proc.), IBM (5 proc.) i Intel (2 proc.).

24 proc. pytanych wymieniło Facebooka, który w branży mediów i internetu wyraźnie wyprzedził Allegro (10 proc.) i TVN (6 proc.). Po minimum 20 proc. wskazań otrzymały również ING Bank Śląski, PZU i Maersk.

Z kolei w branży marketingowej po 9 proc. ankietowanych wskazało firmy Havas Worldwide Warsaw, Isobar Polska, K2 i Publicis Media.

Badanie Najbardziej pożądani pracodawcy w opinii specjalistów i menedżerów zostało przeprowadzone metodą CAWI oraz CATI od 14 listopada ub.r. do 26 stycznia br. W badaniu wzięło udział 3303 specjalistów i menedżerów z całego kraju. Badanie było anonimowe.

Dołącz do dyskusji: Facebook najatrakcyjniejszym pracodawcą w mediach, a Havas, Isobar, K2 i Publicis w marketingu

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Marta
Dziwne
odpowiedź
User
Dżony z Arizony
A koleżanka mówiła, że wielkość nie ma znaczenia!
odpowiedź